جولایی خبر داد

330 جشن گلریزان در سال 96 برگزار شد

مدیرعامل ستاد دیه کشور از برپایی بیش از 330 جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در سطح کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید اسدالله جولایی در آیین تقدیر از خیران فعال در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان با تقدیر از حمایت‌های مردمی در راستای حبس‌زدایی اظهار کرد: در 10 ماهه امسال 8 هزار و 100 نفر زندانی جرایم غیر عمد کشور با مبلغ بدهی معادل 650 میلیارد تومان از زندان‌های کشور آزاد شدند.

وی ادامه داد: از مجموع بدهی 614 میلیارد تومانی، به میزان 239 میلیارد تومان شکات و طلبکاران با گذشت رضایتمندانه خود مبلغ سنگین محکوم‌به را کاهش دادند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان کمک 600 میلیارد ریالی خیرین در ماه رمضان امسال گفت: به طور انحصاری در ماه مهمانی خدا سیل کمک‌های خداپسندانه با واریز مبلغ 313 میلیون تومانی رهبر معظم انقلاب آغاز و ضمن حمایت‌های مالی سران سه قوه تا پایان ماه زمینه آزادی صدها محکوم بدهکار غیربزهکار را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه در سال جاری میزبان برگزاری 330 جشن گلریزان بوده است، یادآور شد: 313 جشن تنها در ماه رمضان و بقیه به مناسبت ایام خاص ملی و اعیاد مبارک مذهبی برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز میزان ده جشن گلریزان دیگر باشیم.

جولایی گفت: برخی از استان‌ها در آمار کمی شاخص هستند. برای نمونه خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان هر کدام متولی برگزاری بیش از 20 جشن گلریزان بوده‌اند. برخی استان‌ها نیز اگر با معیار جلب مشارکت‌های مردمی احصا شوند باید گفت در حوزه کیفی مانند استان اصفهان در راس قرار داشتند که از محل این مراسم معنوی جذب مالی 72 میلیارد ریالی داشته‌اند.

جولایی یادآور شد: هم اکنون در کشور 12 هزار و 193 زندانی غیرعمد وجود دارد که مبلغی معادل 900 میلیارد تومان برای آزادی آنان نیاز است، مبلغی که برای تامین آن به حمایت مردمی و همکاری شکات خصوصی نیازمندیم.

انتهای پیام/

برپایی 330 جشن گلریزان در سال 96 

برچسب ها: قوه قضائیه ، ستاد دیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار