توربین گازی با برند ایرانی در کشور ساخته شد

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: برای ساخت توربین گازی 25 مگاواتی که بزرگترین طرح پژوهشی در تاریخ وزارت نفت بوده، 90 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

سعید پاک‌سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از نصب نخستین توربین گازی 25مگاواتی در یکی از ایستگاهای تقویت فشار گاز با برند ایرانی در کشور خبر داد و گفت: این توربین با همکاری شرکت ملی گاز ایران و شرکت توربوکمپرسور ساخته شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون این توربین در مسیر اجرایی قرار گفته و نتایج کارکرد آن طی دوماه گذشته قابل قبول بوده و این پروژه مدام تحت کنترل و پایش می‌شود. طراحی آن به روش مهندسی معکوس و تحقیقاتی بوده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: توربین گازی 25 مگاواتی بزرگترین طرح پژوهشی در تاریخ وزارت نفت بوده است و این طرح در زمان قرارداد از یک الگوی قراردادی جدیدبصورت مشارکتی ساخته شده است.

پاک‌سرشت میزان اعتبار برای این طرح را 90 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اگر این مبلغ را با نرخ امروز محاسبه کنیم بیش از 120 میلیارد تومان می‌شود. حدود 4 میلیارد تومان از طریق شرکت ملی گاز ایران و مابقی توسط شرکت OTC تامین شده است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار