دیواری به نام تورم مقرراتی در برابر سرمایه گذار خارجی

کارشناسان معتقدند که یکی از موانع جذب سرمایه گذار وجود قوانین بیش از حد و یا تورم مقرارتی است.

غلامحسین شافعی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سرمایه گذاری یک مسئله بلند مدت است، گفت: فضای کسب و کار نامطلوب در کنار مقررات متناقض مانع جذب سرمایه گذاران خارجی شده است.

وی با اشاره به اینکه تورم مقررات در کشور نیروی دافعه سرمایه گذاری است، افزود: نرخ مالیات، دستمزد و بیمه در هر سال مشخص نیست و این امرفضای ناامنی در زمینه سرمایه گذاری ایجاد می کند.

شافعی در خصوص راهکارهای جذب سرمایه گذاران خارجی تصریح کرد: باید رتبه فضای کسب و کار در ایران ارتقا پیدا کند تا جذابیت لازم برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مسئولان کشور باید برنامه مدون در جهت جذب سرمایه داشته باشند تا سرمایه گذار بتواند برای آینده خود تصمیم بگیرد.

*** قوانین کمک حال سرمایه گذار خارجی نیست

ساسان شاه ویسی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: طرح توجیهی برای سرمایه گذاری، شناخت از محل بازار مصرف، کشش بازار، استهلاک و بازگشت سرمایه از جمله عوامل مهم در پیشبرد یک طرح اقتصادی است.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذار خارجی در مرحله نخست نیازمند کشش فضای کسب و کار در جذب منابع مالی است و همچنین بازارهای مصرفی، پولی و مالی نیز باید همگرایی داشته باشد.

شاه ویسی ادامه داد: کشور برای جذب سرمایه گذار خارجی با استانداردهای واقعی فاصله دارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: جریان سرمایه گذاری طی یک دهه گذشته به شدت تغییر پیدا کرده بطوریکه بسیاری از نوظهورهای اقتصادی در این روند سهم بالایی را به خود اختصاص داده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا نیاز به سرمایه گذاری خارجی در کشور را به طور شفاف مطرح کنید برای بنده هنوز نیاز به سرمایه گذاری خارجی در کشور مشخص نیست
آخرین اخبار