موفقیت سازمان استاندارد در تجهیز آزمایشگاه های گمرک

رئیس گمرک کشور در حاشیه امضا تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد گفت: عدم وجود اسناد معتبر بخاطر تحریم ها در خصوص کالاهای وارداتی لزوم تجهیز آزمایشگاه های استاندارد را ضرورت می بخشد.

امکان رصد تصاویر ایکس ری دروازه های گمرک در تهران/توفیق سازمان استاندارد در تجهیز آزمایشگاه های  گمرک///////////////////نمایه ندارهبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی کرباسیان رئیس گمرک کشور در حاشیه امضا تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد در جمع خبرنگاران نحوه ورود کالاهای قاچاق را چنین بیان کرد: عمده کالاهای قاچاق به خاطر گستردگی دریاهای جنوب کشور از راه خلیج فارس و دریای عمان به کشور ورود پیدا می کنند.

وی در خصوص صحت و یا عدم صحت خاموش شدن دستگاه های ایکس ری در دروازه های گمرک برای زمان های محدود عنوان کرد: امکان خرابی این دستگاه ها به خاطر اصطکاک زیاد وجود دارد اما با توجه به لزوم استفاده 24 ساعته از این دستگاه ها امکان خاموشی برای آن وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: پیشتر این دستگاه ها بطور شبانه روزی استفاده نمی شد اما در حال حاضر به طور تمام وقت مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای که عکس های گرفته شده توسط این دستگاه ها در تمام دروازه های گمرک در تهران به راحتی قابل رصد هستند.

کرباسیان در زمینه واردات خودروی آمریکا شورلت عنوان کرد: این خودروی آمریکایی در گمرک ثبت سفارش شده اما وارد کشور نشده و در مبدا برگشت خورده است.

وی شرایط آزمایشگاه های استاندارد در ورودی های گمرک را تشریح کرد و اذعان داشت: پیش از این به دلیل وجود تحریم ها اسناد معتبری در خصوص کالاهای وارداتی به ما تحویل داده نمی شد و عمده کالاها برای تأیید سلامت به سازمان ملی استاندارد ارجاع داده می شد و این سازمان موظف به تجهیز آزمایشگاه های دروازه های گمرک بود.

رئیس گمرک کشور در پایان گفت: سازمان ملی استاندارد سرمایه گذاری خوبی در این زمینه داشته و با شرکت های زیادی وارد همکاری شده اند که این امر بسیاری از مشکلات را حل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار