واردات بی رویه صنعت فولاد را فلج کرد

یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر واردات بی رویه و قاچاق باعث شده است تا صنعت فولاد کشور با مشکلات ریادی دست و پنجه نرم کند.

محمد تقی صالحی کارشناس صنعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش 60 درصدی فولاد اظهار داشت: این افزایش قیمت به دلیل نوسانات در بازار بوده است و دلیل ناگهانی این افزایش قیمت، توقف صادرات چین بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت فولاد حدود 25 الی 30 درصد افزایش قیمت داشته است و از ورقی 1550 تومان به 1800تومان رسیده است.

به گفته وی در سال 95 حدود 10 درصد تعرفه به این کالا برای حمایت از تولید کنندگان داخلی تعلق گرفت و این موضوع باعث شده بود تا شایعاتی در خصوص افزایش تعرفه ها شکل گیرد و عده ای از این وضعیت سوئ استفاده کردند.

صالحی با اشاره به افزایش قیمت فولاد افزود: البته این امر منجر به رونق اقتصادی نشده چرا که این قیمت کاذب بوده است همچنین کالای کشور بر روی محور تولید و ساخت وساز نمی چرخد، و مشتری در بازار ندارد.

این کارشناس صنعت در پایان عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر تمرکز بر روی واردات مواد اولیه کالا است و سعی می شود تا این کالا در داخل کشور تولید شود اما واردات آن به صورت قاچاق نیز هم چنان ادامه دارد و این موضوع می تواند بر اقتصاد کشور ضربه وارد سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار