اقتصاد در هفته ای که گذشت؛

از منتفی شدن عیدی کارمندان تا آثار نه چندان ملموس کاهش تورم

بسته اقتصادی این هفته به بررسی گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص عیدی کارمندان دولت و آثار کاهش نرخ تورم بر زندگی مردم پرداخته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، از مهم ترین رویدادهای اقتصادی در هفته ای که گذشت می توان به پایان مهلت سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن اشاره کرد که در طول اجرای آن 11 میلیون و 67 هزار خانوار که بالغ بر 37 میلیون و 173 هزار نفرمی شدند در آن شرکت کردند.

البته گفتنی است سرشماری حضوری به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و امکان ویرایش اطلاعات در سرشماری اینترنتی نیز به مدت یک هفته وجود دارد.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این هفته در مورد طرح استفساریه قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت و نحوه تسری آن به کارگران شاغل و مشمولان قانون کار در دستگاههای اجرایی، اظهارنظر کارشناسی  اعلام کرد  که بر اساس آن افزایش عیدی کارمندان منتفی خواهد بود.

در هفته ای که گذشت مرکز آمار ایران نیز شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور  را اعلام کرد که این رقم در مهر ماه سال 1395، به عدد 232.9رسیده و نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است، همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه نیز به 6.6درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 0.1 درصد کاهش را تجربه کرده است؛ لازم به ذکر است مابقی اطلاعات و آمار مربوط به شاخص ها را می توانید در این لینک بخوانید.

مرکز آمار  ایران همچنین نرخ تورم سالانه را اعلام کرد؛ این میزان در مهر ماه به عدد  7.9درصد رسیده که نشانگر کاهش 0.4 درصدی نسبت به ماه قبل است.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز  در گفتگویی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان توضیحاتی در خصوص  آثار کاهش نرخ تورم بر زندگی مردم ارائه داد و گفت: گرچه دولت تلاش های متعددی مبنی بر کاهش نرخ تورم در پیش گرفت اما تاثیر آن بر زندگی افراد واضح نیست، از این رو بایستی شرایط خروج اقتصاد از رکود فراهم شود؛ وی مهمترین  اقدام برای خروج اقتصاد از رکود را تزریق در بازار عنوان کرد.

گفتنی است مرکز آمار در این هفته شاخص قیمت تولید بخش در سال 94 را منتشر کرد که بر اساس آن شاخص قیمت ها رشد 11.4 درصدی را تجربه کرده است.



قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن با اعلام پایان زمان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از مشارکت 11 میلیون و 67 هزار خانوار بالغ بر 37 میلیون و 173 هزار جمعیت خبرداد.
/////


مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد طرح استفساریه قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت و نحوه تسری آن به کارگران شاغل و مشمولان قانون کار در دستگاههای اجرایی، اظهارنظر کارشناسی را اعلام کرد.
/////




بر اساس اطلاعات مرکز آمار تورم قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مهر ماه سال جاری به 7.9درصد رسید.
/////

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:با مرتفع شدن مشکلات اقتصادی اعم از بیکاری و رکود انتظار داریم که آثار کنترل تورم در زندگی آحاد جامعه ملموس شود.
/////

شاخص کل قیمت تولید کننده بخش‌ خدمات (بر مبنای سال پایه، 100=1390) در سال 1394 برابر است با 183.5 که نسبت به سال قبل 11.4 درصد افزایش یافته است.
/////


انتهای پیام/











اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
اینطوری که پیش میره تا جندوقت دیگه تورم به صفرمیرسه وبعدش هم منفی میشه وما باید خسارت زیادی گرفتن حقوق را هم بدیم....... یعنی به ازاء منفی شدن تورم از حقوق ما هم کسر بشه......... دست دولت درد نکنه واقعا.
آخرین اخبار