پردرآمدترین پژوهشگاه کشور در رده بندی وزارت علوم/ سه کالا در یک سال گذشته تجاری سازی شد

وزارت علوم تحقیقات و فناوری همه ساله پژوهشگاه ها را از نظر درآمدزایی و تجاری سازی کالا رتبه بندی کرده و برترین ها را معرفی می کند.

امیر محمودزاده رییس پژوهشگاه شاخص پژوه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت تجاری سازی پژوهش گفت: هر ساله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه ها را براساس شاخصه های مختلف رتبه بندی می کند که در سال گذشته پژوهشگاه شاخص پژوه عنوان برتر را در زمینه تجاری سازی از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه شاخص پژوه تجاری سازی و صادرات پژوهش را هدف قرار داده، تصریح کرد: شاخص پژوه به آینده صنعت و کالای مورد نیاز آن توجه کرده و در این زمینه مطالعه می کند، پژوهشگاه در بسیاری موارد حتی به نیازهای 30 یا 40 سال آینده صنعت و کالا توجه کرده و در جهت تولید و تجاری سازی آن گام بر می دارد.

رییس پژوهشگاه شاخص پژوه با اشاره به سه کالای تجاری سازی شده در مدت یکسال این پژوهشگاه بیان کرد: در سال گذشته دستگاه آب شیرین کن خورشیدی، چسب ضد حریق و لامپ ال ای دی کم مصرف سه کالا تجاری سازی شده پژوهشگاه بودند که باعث ارتقای شاخص پژوه به جایگاه اول تجاری سازی، تبدیل علم به کالای صادرات پژوهشی و انتخاب این پژوهشگاه به عنوان درآمدزاترین موسسه تحقیقاتی از سوی وزارت علوم شد. 

وی عنوان کرد: در مرکز نوآوری پژوهشگاه، کار شناسایی و غربالگری ایده ها، جذب سرمایه گذار و در نهایت تبدیل آن کالاها انجام می شود که در این مرکز چهار گروه در قالب افراد دارای ایده، فکر و خلاقیت، سرمایه و خیرین سرمایه گذار، افرادی که کار هدایت علمی را به عهده دارند و اشخاصی که به عنوان بازارساز شناخته می شوند در کنار هم جمع شده تا فرصت اقتصادی خلق شود.

رییس پژوهشگاه شاخص پژوه اظهار داشت: ما برای جذب سرمایه جهت پیشبرد پژوهش ها و تبدیل آنها به کالای تجاری بیشتر سراغ خیرین رفته و آنها را متقاعد می کنیم که در حوزه علم و پژوهش سرمایه گذاری کرده و با تولید کالای تجاری سازی شده درآمد ایجاد کنند و آنها را به فروش برسانیم.

وی درباره نحوه ارتباط پژوهشگران به پژوهشگاه شاخص پژوه گفت: پژوهشگر دارای ایده و خلاقیت می تواند ایمیلی در سامانه مدیریت استعداد ها پژوهشگاه ارسال کرده و تیم دست اندرکار آن ها را مورد بررسی قرار دهد که اگر ایده خلاقانه و قابل تبدیل به کالا تجاری باشد با محقق تماس برقرار کرده و در ادامه روند همکاری طی می شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار