همکاری نیروی دریایی با دانشگاه‌ها در زمینه علم و فناوری

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی گفت: اکنون باید 2 رکن اصلی آموزش و پژوهش به طور مشترک در خدمت دانشگاه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسم آئین تجلیل برگزیدگان پژوهشی که ظهر امروز در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی برگزار شد، علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه بیان کرد: به طور کلی رسالت دانشگاه در یک نگاه کلان تولید علم، دانش فنی و انسان‌سازی است.

وی اظهار داشت: برای برآورده کردن این هدف به 2 ابزار آموزش و پژوهش نیاز داریم کار اولیه دانشگا‌ه‌های صنعتی "آموزش" محور اصلی بود ولی در دانشگاه های مدرن پژوهش به عنوان محور اصلی مد نظر قرار گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی عنوان کرد: پژوهش باید محصول محور باشد که متاسفانه الان در دانشگاه‌ها کشور حق تدریس محور است.

خاکی صدیق افزود: تولیدات پژوهش‌های محصول محور در صورتی کارآمد است که به سه حوزه انتشارات، تولید فناورانه و فن مساله سازمان یا نهادی در کشور ختم شود.

در حاشیه مراسم آئین تجلیل از برگزیدگان پژوهشی حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه نیروی دریایی با دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به منظور آشنایی گروه علمی و دانشجویان این دانشگاه با نیازمندی‌های نیروی دریایی کشور است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در صدد هستیم علاوه بر دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در زمینه علمی نیاز با سایر دانشگاه‌های کشور مشارکت کنیم.

وی اظهار داشت: امید است که دانشجویان بتوانند به تامین تجهیزات نیروی دریایی با فناوری روز و برآورده کردن وسایل مورد نیاز کشور برای بهره برداری از منابع کشور در حوزه دریا و حرکت به سمت توسعه دریا محور کمک شایانی کنند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ما در صدد هستیم که با 5 دانشگاه دیگر نیز همکاری و مشارکت داشته باشیم؛ همچنین برای تحصیلات مخصوص رشته‌های مورد نیاز در دریا مانند فیزیک دریا، شیمی دریا، مکانیک دریا و سازه‌های دریا نیاز به جذب دانشجوی بیشتر داریم و البته باید بازار کار مناسب برای این دانشجویان فراهم شود.

سیاری عنوان کرد: بنا بر آمار، تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در حوزه دریا کم است و هنگامی که این دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند، نیاز است که بازار کار مناسب برای آنها فراهم شود که این مستلزم توجه مسئولان و سیاست مداران کشور به سمت دریا است که در کرانه‌ها، پس کرانه ها، دریا، زیر دریا و ساحل از این نیروی متخصص استفاده شود.

وی تصریح کرد: در ارگان دریایی مانند شیلات، فلات قاره، کشتی رانی، نفت کش، سازمان بنادر و ساخت و ساز نیاز سنجی شده است و اولویت تامین تجهیزات نیروی دریایی کشور است. البته خودمان تا الان تجهیزاتی را با فناوری پیشرفته را ساخته ایم اما فقط به این میزان بسنده نمی کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: علم و فناوری روز در دریا همواره مورد نظر است. صنایع مربوط به نیروی دریایی و پژوهش های نافع که نیاز نیروی دریایی را تامین و تجاری سازی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار