خط روح الله/35

حسینی: مسئولان خود را با آرمان‌ها و افکار مقدس امام(ره) و رهبری تطبیق دهند

عضو جبهه یکتا گفت: مدیران باید زهد و پارسایی را سرلوحه زندگانی خود قرار دهند اما برای ارتقای سطح زندگی و معیشت مردم بکوشند.

سید محمد حسینی عضو جبهه یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون مسئله اشرافی‌گری در زندگی مسئولین اظهار داشت: وقتی که امام خمینی (ره) از ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی سخن می‌گفتند خودشان نیز به آن پایبند بودند و قول و فعل ایشان هماهنگ بود و با تمام وجود اعتقاد داشتند که مسئولان نظام اسلامی باید مردم را درک کنند و شرایط زندگی آن‌ها نباید از زندگی عامه مردم جدا باشد.

وی افزود: این خط مشی را مقام معظم رهبری نیز در پیش گرفته‌اند و ساده‌زیستی را سرلوحه زندگی خویش قرار داده و به آن تأکید دارند.

حسینی بیان داشت: بعد از دوران جنگ یک نگاهی در کشور حاکم شد و سطح زندگی برخی از مسئولین از زندگی توده مردم فاصله گرفت.

عضو جبهه یکتا تصریح کرد: در مناسبت‌هایی مانند ارتحال امام که بیانات ایشان یادآوری می‌شود باید سیره امام (ره) بار دیگر تدوین کنیم و یک مطالبه جدی از سوی مردم صورت گرفته و مسئولان نیز خودشان را با آرمان‌ها و افکار مقدس امام تطبیق بدهند.

وی ادامه داد: کسی که در یک مسئولیت اجرایی قرار دارد باید تمام دغدغه و فکرش خدمت به مردم باشد لذا مدیران باید فارغ‌البال باشند و تمام تلاش خود را برای رفاه مردم انجام دهند همچنین اهل ساده‌زیستی باشند و زهد و پارسایی را سرلوحه زندگانی خود قرار دهند اما برای ارتقای سطح زندگی و معیشت مردم بکوشند این همان انتظاری است که امام راحل داشته‌اند که البته مطابق با آموزه‌های دینی اسلام است.
 
حسینی افزود: ما گام‌های بلندی برداشته‌ایم و موفق شده‌ایم که دستاوردهای کثیری را در طول 38 سال گذشته رقم بزنیم و نگاهی که امام (ره) داشته‌‌اند باعث تحولات اساسی در کشور شد و بعد از آن نیز رهبر فرزانه انقلاب این مسیر را ادامه دادند.

عضو جبهه یکتا خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم که به تمامی اهداف و آرمان‌های امام (ره) جامه عمل پوشانده‌ایم بالاخره یک اهداف بلندی وجود دارد و امام نیز یک چشم‌اندازی را ترسیم کرده‌اند و تا دست‌یابی به آن هدف مقبول راه طولانی وجود دارد.

وی بیان داشت: البته فراز و نشیب‌هایی در این مسیر وجود دارد و همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی روز اول سال مطرح کرده‌اند کاستی‌ها و ضعف‌ها متوجه مدیریت است و دستاوردها نیز به خاطر آرمان‌ها مقدس امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و البته حضور همیشگی مردم در صحنه‌های بزرگ سیاسی کشور است.

حسینی در ارتباط با این مسئله که آیا امروز همانقدر که امام (ره) به مستضعفین اهمیت داده می‌شود تصریح کرد: نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلفی اقدامات مؤثری را در جهت تحقق این امر انجام می‌دهند به ویژه‌ نهادهایی که زیر نظر رهبری قرار دارند مانند بنیاد مستضعفین، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج، سپاه، بنیاد مسکن اقدامات مؤثری را انجام می‌دهند.

عضو جبهه یکتا افزود: دولت نیز در این زمینه مسئولیت خطیری را بر عهده دارد و انتظار دارد که با تشکیل دولت دوازدهم اهتمام بیشتری در جهت تحقق این امر ورزیده شود به عنوان مثال پروژه عظیمی مانند مسکن مهر که برای طبقات محروم جامعه و اشخاصی است که نمی‌توانند صاحب‌ خانه شوند نباید متوقف شود اما اکنون مشاهده می‌شود که این طرح متوقف شده و همین امر باعث رکود در کشور شد.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه مصوب شده که باید مبلغ پرداختی به اقشار ضعیف جامعه مانند مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی کمک کند که این مسائل می‌تواند کمک شایانی به اقشار ضعیف جامعه باشد دولتمردان نیز باید بیشتر به این اقشار بیاندیشند و آن‌ها را ولی نعمت خود بدانند و این طور نباشد که تنها خواسته‌های طبقات مرفه جامعه را در اولویت کار خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار