خط روح الله/8

طاهر نژاد: مسئولین بدانند پشتوانه واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران مستضعفین هستند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: امام خمینی (ره) قشر مستضعف را مالک انقلاب و نظام می‌دانستند و همواره توصیه به رسیدگی معیشت و زندگی آن ها را داشته اند.

یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اشرافی‌گری مسئولین در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: طبیعی است که نظام جمهوری اسلامی که برآمده از قیام مسضعفین به نتیجه رسیده است با اشرافی‌گری سازگاری ندارد و مسئولین در هر رده ای باید تلاش کنند که به این سمت نروند و هدف خود را تنها بر مبنای خدمت‌گزاری به مردم قرار دهند.

وی افزود: همه مسئولان کشور در  هر رده‌ای باید بدانند که بار و زحمت  پیروزی این انقلاب بر دوش قشر مستضعف جامعه بوده بنابراین باید ساده‌زیستی و پاک دستی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

طاهرنژاد بیان داشت: مسئولان کشور باید به طور مداوم به خود متذکر شوند و به سیره‌های امام مراجعه کنند که از مسیر ساده‌زیستی خارج نشوند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران پیرامون تحقق آرمان‌های انقلاب در 38 سال گذشته تصریح کرد: آرمان‌های انقلاب در 38 سال گذشته تا حدود زیادی محقق شده اما طبیعتا موانعی برای تحقق کامل آن وجود داشته و دارد به عنوان مثال جنگ 8 ساله تحمیلی و خسارات سنگین ناشی از آن و همچنین تحریم‌های طولانی مدتی که به ملت ایران تحمیل شد تأثیر منفی مستقیمی بر روند تحولات و توسعه کشور گذاشته است.

وی ادامه داد: اما به رقم همه موانع پیش روی نظام و انقلاب بسیاری از آرمان‌های امام راحل به خصوص در بخش روابط خارجی محقق شده است اما در زمینه مسائل داخلی راه زیادی را برای تحقق کامل آرمان‌های ایشان در پیش داریم.

طاهرنژاد در خصوص توجه خاص امام به قشر مستضعف جامعه و این مسئله که آیا در شرایط فعلی نیز راه امام خمینی (ره) در این زمینه ادامه دارد تصریح کرد: امام خمینی(ره) یک شخصیت منحصر به فرد در طول تاریخ اسلام، تشیع و ایران است و ایشان با همه وجود درک کرده بودند که انقلاب به پشتوانه محرومین و مستضعفین به پیروزی رسیده و ادامه یافته است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران افزود: امام خمینی قشر مستضعف را مالک انقلاب و نظام می‌دانستند و همواره توصیه به رسیدگی معیشت و زندگی آن ها را داشتند که این مقطع ویژه‌ای از تاریخ بوده است و بعد از آن شرایط کمی متفاوت شده و تحقق این هدف امام کمی کمرنگ‌تر شده است.

وی ادامه داد: البته مقام معظم رهبری به این مسئله توجه و تأکید لازم را دارند و مسئولین ما باید بدانند که پشتوانه واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران مستضعفین هستند و اگر روزی آن‌ها روی برگردانند ادامه کار برای آن‌ها سخت خواهد شد لذا باید به صاحبان و وارثان اصلی انقلاب توجه بیشتری شود ضمن اینکه بسیاری از مستضعفین امروز در جایگاه مسئولین قرار گرفته‌اند و خود آن‌ها اکنون باید منادی شعار‌ها و آرمان‌های امام راحل در این زمینه باشند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار