فرمانده سپاه 27 محمد رسول الله تهران گفت: تنها انتقاد از قوانین و مشکلات کافی نیست و باید حقوقدانان بسیجی دست در دست هم دهند و مشکلات مربوط به قوانین را اصلاح کنند.

باید حقوقدانان بسیجی برای اصلاح قوانین ید واحده شوندبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه 27 محمد رسول الله تهران در مراسم گردهمایی حقوقدانان بسیجی که به مناسبت هفته بسیج امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه هفته بسیج مفهوم قابل توجهی دارد، اظهار کرد: نظام اسلامی ایران برای زمینه سازی ظهور ایجاد شد و رسالت اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، زمینه سازی ظهور است که با آن عدالت گسترش خواهد یافت.

سردار یزدی ادامه داد: رسالت حقوقدانان بسیجی از سایر بسیجی ها مهم تر و دقیق تر است.

وی افزود: همه علما در مقابل ظلم ظالم و مظلومیت مظلوم نباید سکوت کنند، لذا در این راستا حقوقدانان بیشتر مسئول هستند.

فرمانده سپاه 27 محمد رسول الله تهران با حکیمانه خواندن تشکیل بسیج توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: تشکیل بسیج در ابتدای انقلاب اسلامی ایران حرکتی حکیمانه از طرف امام خمینی(ره) بود، چرا که آن موقع جنگی شروع نشده بود و این بیانگر آن است که جنبه نظامی بسیج کوچکتر از جنبه های دیگر آن است.

وی اضافه کرد: اساس و مبنای بسیج چیز دیگری است و با شکل‌گیری دفاع مقدس جنبه نظامی آن با مجاهدت‌های بسیجیان پر رنگ شد.

سردار یزدی با اشاره به تجدید حیات تفکر انقلابی توسط امام خمینی (ره) در عصر حاضر، تصریح کرد: پیامبر(ص) و ائمه اطهار بابت تفکر انقلابی خون دادند و ما باید توجه کنیم که تفکر بسیجی به تنهایی کافی نیست و لازم است به عمل منجر شود.

سردار یزدی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس این تفکر به منصه ظهور رسید و بسیاری بعد از انقلاب و دفاع مقدس نیز انقلابی ماندند و همچنین در اوایل انقلاب عده‌ای هم انقلابی بودند اما انقلابی نماندند.

فرمانده سپاه 27 محمد رسول الله تهران بیان کرد: باید به عنوان یک حقوقدان بسیجی در مقابل ظلم ظالم ایستادگی کنیم و این ایستادگی را تداوم بخشیم.

وی ادامه داد: مگر می‌شود در جامعه بسیجی، دستگاه قضا و سیستم حقوقی و قضایی خود را از وجود فساد پاک نکند؟ چطور می‌شود که حقوقدان بسیجی در مقابل قوانین غلط سکوت کند؟.

سردار یزدی افزود: امروز برای رفع نیازمندی های جامعه ناگزیر هستیم که با یکدیگر اتحاد داشته باشیم و مشکلات مردم را حل و قوانین را اصلاح کنیم.

فرمانده سپاه 27 محمد رسول‌الله با اشاره به تجربه خود در سیستم قضایی گفت: امروز برخی از قوانین و مسائل قضایی در حدی نیستند که زیبنده انقلاب اسلامی ایران باشند و ما نمی‌توانیم به تنهایی در گوشه و کناری کاری انجام دهیم و فکر کنیم که وظیفه ما تمام شده است، بلکه باید با یکدیگر متحد باشیم تا بتوانیم برای اصلاح امور کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به وعده امام خمینی (ره) در اواخر عمرشان مبنی بر تحقق بسیج جهان اسلام ادامه داد: امروز بسیج جهان اسلام طومار رژیمی را می‌پیچد که مستکبران جهان به آن دل بسته بودند، امروز رزمندگان جهان اسلام با هم در مقابل دشمن ید واحده شدند، لذا دشمن می‌داند که از کجا سیلی خورده است.

سردار یزدی اضافه کرد: سال‌ها برای تشکیل داعش برنامه‌ریزی شده بود و دشمن نیز به این موضوع اقرار کرده است، اما سوال اینجا است که چرا آن‌ها در مقابل جبهه مقاومت پیروز نشده‌اند؟ که پاسخ آن این است که تفکر ناب محمدی (ص) در قلب رزمندگان اسلام نشسته است.

فرمانده سپاه 27 محمد رسول‌الله تهران افزود: ما در عراق و سوریه فقط با داعش مبارزه نمی‌کردیم، بلکه با تمام کسانی که به آن‌ها پول مشاوره‌های روان‌شناسی و طرح‌های عملیاتی و آموزش‌های مختلف می‌دادند و همه این‌ها از قبل طراحی شده بود مبارزه می‌کردیم. از آن طرف رزمندگان جهان اسلام از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و غیره حضور داشتند و مجاهدت و ایثار نشان دادند و همین رزمندگان افکار انقلابی خود را به کشورهایشان صادر می‌کنند که این از توانایی‌های تفکر بسیجی است. ما باید دقت کنیم که به عنوان حقوقدان بسیجی آگاهی بیشتری نسبت به نیازهای جامعه باید داشته باشیم.

سردار یزدی ادامه داد: انتقاد از دستگاه قضا و مجلس و سایر ارگان‌های به تنهایی کافی نیست، لذا باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را به صورت تخصصی بررسی کنیم و برای آن‌ها راه حل ارائه کنیم. امروز باید از خود بپرسیم که چرا مردم از اداره کشور در بعضی از زمینه‌ها راضی نیستند و این دینی است که بر گردن ‌ما است و مطمئن باشید از ما بازخواست خواهد داشت و اگر کوتاهی کنید، مدیون شهدا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشیم، اظهار داشت: در هفته یک روز از وقت خود را برای بسیج و مردم کار کنیم. نباید منتظر کسی شویم. باید خودمان دور هم بنشینیم و همفکری کنیم و مشکلات مربوط به قوانین کشور را بررسی کنیم.

سردار یزدی با تاکید بر اینکه امروز چشم مردم جهان اسلام در دنیا به ما است، بیان داشت: امروز مسلمانان در سراسر دنیا به ما نگاه می‌کنند که چه کار کردیم و اگر نتوانیم نگاه انقلاب اسلامی را قانونمند و مستقر کنیم، حتما با مشکل روبرو می‌شویم.

وی ادامه داد: اقدامات خبیثانه آمریکا و همپیمانانش را ببنید چگونه هر جا که می‌خواهند با یک قانون که از قبل هم با سازمان‌های بین‌المللی هماهنگ کردند، کشورها را تحت فشار قرار می‌دهند و ما باید بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم در مقابل آن‌ها چاره‌اندیشی کنیم.

انتهای پیام/

سخنان فرمانده سپاه27 محمدرسول الله تهران در مراسم گردهمایی حقوقدانان بسیجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار