جدال مرگ در جاده های غیر استاندارد کرمانشاه

جاده‌های غیراستاندارد و غیراصولی استان کرمانشاه طی سال‌های اخیر دلیل بسیاری از وقوع تصادفات بوده است و گویی مرگ، بی‌سرپرستی و معلولیت واژه‌هایی عجین شده با جاده‌های استان کرمانشاه هستند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، براساس تحقیقات در هر دو ساعت یک نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند و هرچند در پیدایش تصادفات همیشه سه ضلع مثلث راننده، خودرو و جاده سهم بسزایی دارند، اما نقش جاده به ویژه در کرمانشاه به دلیل عدم برخورداری از استاندارد‌های فنی ملموس‌تر است.

امروزه تعداد تصادفات جاده ای در کشورما رو به افزایش است و در نتیجه خسارت های مالی ناشی از آنها که بر خانواده ها و دولت تحمیل می شود بسیار بالا بوده و با توجه به اینکه خسارتهای مالی و جانی روانی و اجتماعی در مواردی غیرقابل جبران می باشد ضرورت دارد به منظور جلوگیری از خسارت تصادفات رانندگی راه کارهای موثری به اجرا گذارده شود.

عوامل موثری در بروز این حوادث دخیل هستند درچهار عنوان کلی به انسان، وسیله نقلیه ،عامل طبیعی و عامل راه تقسیم می شوند که هرکدام از این عوامل هم زیربخش های گوناگونی را در برمی گیرد.

 وجود شیب زیادو پیچ های زیاد و عرض کم جاده، کیفیت پایین جاده، ضعف موارد ایمنی و  رعایت نکردن  اصول راهنمایی و رانندگی از عوامل مهم در بروز تصادفات است .

جدال مرگ در جاده های غیر استاندارد کرمانشاه

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت : رضایت لازم در زمینه بودجه ۹۸ راه و شهرسازی وجود ندارد .

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : رفع نقص ۶۶ نقطه پرحادثه استان با بودجه قطره‌چکانی سال‌ها طول می‌کشد و از طرفی راهداری کرمانشاه ۸۴ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد .

جدال مرگ در جاده های غیر استاندارد کرمانشاه

۳۰ درصد تصادفات فوتی استان کرمانشاه در نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد

محمد حیدری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،گفت : ۳۰ درصد تصادفات فوتی استان کرمانشاه در نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد .

وی گفت :  ایمنی راه های کشور تصادفات به سه دسته درون شهری برون شهری و راه های روستایی تقسیم می شود، همچنین تصادفات در راه های اختصاصی مربوط به راه شرکت و اداره که مخصوص ارگان خاص می باشد جز راه های عمومی نیست و در حیطه پلیس محسوب نمی شود .

حیدری افزود : راه های غیرترافیکی نیز راه هایی هستند که در مزرعه اتفاق می افتد.

وی افزود : تصادفات  در خیابان های درون شهری در حیطه پلیس راه ور و شهرداری است و تصادفات برون شهری در حیطه پلیس راه و شهرداری است .

حیدری گفت : تصادفات در راه های اختصاصی و غیراختصاصی افراد جز کشته ها هستند اما در حوزه عملکرد احداث کننده راه به حساب می آیند .

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : تصادفات در راه های مجزا به علت عدم توانایی ناشی از کنترل وسیله نقلیه و عدم رعایت حق تقدم است و در راه های غیر مجزا و کم عرض تصادفات رخ به رخ علت تصادف است .

جدال مرگ در جاده های غیر استاندارد کرمانشاه

ضرورت توجه به راههای شهرستان پاوه

سید نجیب میرانی معاون فرماندارپاوه ضرورت توجه به راه های شهرستان را با توجه به مرکزیت واقع شدن پاوه به عنوان قطب گردشگری را مورد تأکید قرار داد و گفت: توپوگرافی سخت وخشن منطقه ،خطرات جاده ای، ریزش تراشه های جاده ای، وجود نقاط حادثه خیز، نامناسب بودن رویه آسفالت ، پاک شدن خط کشی جاده برون شهری، تردد صددها کامیون به مرز و… به تشدید خطرات جاده ای منتهی گشته است .

وی گفت : راهداری شهرستان نیز با توجه به فرسودگی تجهیزات امکان ارائه خدمات تحت تصدی نداشته ومی طلبد دراین خصوص بطور ویژه مشکلات مورد توجه قرار گیرد وبرای آن راهکاری اتخاذ گردد تا تلفات جاده ای را به حداقل ممکن برسانیم.

جدال مرگ در جاده های غیر استاندارد کرمانشاه

۸۵ درصد مرگ ومیر ناشی از بیماری های غیر واگیر است

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :  ۸۵ درصد مرگ ومیر، ناشی از بیماریهای غیر واگیر است (از ۱۰هزار نفر مرگ ومیر بالغ بر۸۰۰۰ نفرتا ۷۵۰۰ مرگ مربوط بیماری غیرواگیر هستند) که می توانیم پیشگیری کنیم . 

وی دومین علت مرگ در کشور را در مورد سوانح و حوادث عنوان نمود و گفت : اگر برحوادث ترافیکی تمرکز کنیم تقریباً سوم ویا چهارمین علت مرگ ومیر درکشور است .

وی با بیان اینکه به مرگ ومیر سوانح وحوادث باید با حساسیت پرداخت و گفت: درمرگ ومیر بیماری های غیر واگیر عموماً در رده ی سنی ۶۰ به بالا وقوع می یابد اگرچه در سنین پائین نیز مرگ ومیری وجود دارد، اما در حوادث وسوانح که بین ۱۸ تا ۲۰ هزار مرگ و۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار مجروحیت ناشی از سوانح و حوادث در کشور وجود دارد که تقریباً میانگین سنی ناشی از حوادث ترافیکی ۳۶ سال است یعنی معمولا جوانان قربانی اصلی سوانح و حوادث هستند.

جدال مرگ در جاده های غیر استاندارد کرمانشاه

سرهنگ فضل الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به  رسیدگی به بیش از ۹۱۷ هزار فقره تخلف رانندگی طی ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری گفت : سه هزار و ۲۴۰ فقره تصادف شهری طی ۱۱ ماه گذشته اتفاق افتاد که در این مدت، پنج هزار و ۱۵۷ نفر در تصادفات درون شهری استان زخمی و ۸۴ نفر نیز کشته شدند که آمار زخمی و کشته شده‌ها به ترتیب ۱۳ و ۲۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه با بیان اینکه عدم توجه به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و رعایت فاصله طولی با ۳۰، ۲۰ و هشت درصد به ترتیب بیشترین علت تصادفات را به خود اختصاص داده اند، گفت: بیشترین علت مرگ و میر نیز ضربه به سر و صورت با ۷۵ درصد (۶۱ نفر) بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر گروه  سنی متوفیان بین ۴۰ تا ۷۰ سال بوده است، گفت: ۵۰ نفر کشته شدگان سوانح رانندگی داخل شهر عابران پیاده بوده اند.

طبق بررسی های پزشکی قانونی در سال گذشته در مجموع آمار متوفیان و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی در حوادث درون شهری و برون شهری و جاده های روستایی ۱۰۱۷۲نفر بوده است که ۷۰۶۷نفر مرد و ۳۱۰۵نفر زن بوده اند .

جدال مرگ در جاده های غیر استاندارد کرمانشاه

 

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار