قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت؛

اکسپو ۲۰۲۰ فرصتی برای افزایش صادرات کالا

مدرس خیابانی بر ضرورت استفاده بهینه از فرصت اکسپو ۲۰۲۰ برای افزایش صادرات کالا تاکید کرد.

ضرورت استفاده بهینه از فرصت اکسپو ۲۰۲۰ برای افزایش صادرات کالابه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، دومین جلسه ستاد اکسپو ۲۰۲۰ دبی با حضور مدرس خیابانی قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و بهمن حسین زاده رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران برگزار شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این نشست بر ضرورت استفاده بهینه از فرصت اکسپو ۲۰۲۰ برای افزایش صادرات کالا تاکید کرد.

قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدکنندگان ایرانی امروز فرصت حضور ویژه در بازار‌های خارجی را یافته اند و به دلیل تفاوت زیاد نرخ ارز و ریال و حمایت از صادرات از سوی دولت، امکان افزایش صادرات وجود دارد.

او افزود: افزایش صادرات به تنظیم بازار داخلی نیز کمک می‌کند و قیمت کالا‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین افزایش اشتغال مزیت دیگری است که رشد صادرات برای کشور ایجاد می‌کند.

مدرس خیابانی  تصریح کرد: از این رو باید از فرصت حضور در اکسپو برای رشد صادرات بهره ببریم. زیرا اکسپو سومین رویداد بزرگ دنیا بعد از جام جهانی و المپیک است که هر ۵ سال یکبار برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:امضا تفاهم نامه همکاری "بانک توسعه صادرات" و "ایران اکسپو"


او با اشاره به صادرات ۴۴ میلیارد دلاری کالا‌های ایرانی در سال ۹۷، اعلام کرد: از این میزان، ۲۴ میلیارد دلار از محصولات ایرانی به کشور‌های همسایه صادر شده و از آنجایی که کشور‌های همسایه۲۴۰ میلیارد دلار واردات دارند باید از این فرصت بهره بیشتری برای صادرات محصولاتمان به کشور‌های همسایه بهره ببریم.

در ابتدای این جلسه، بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران از تصویب و ابلاغ طرح نهایی پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ به ستاد اکسپو دبی خبر داد.

انتهای پیام/

صادرات ۴۴ میلیارد دلاری کالا‌های ایرانی در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار