مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نسبت به افزایش تصادفات ناشی از ورود موتورسیکلت‌ها به خطوط تندرو هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - در جریان بازدید احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، به همراه رضا زارعی معاون اجرایی، مرتضی محمدنژاد معاون توسعه سرمایه انسانی و سیدمیثاق اختر مدیر روابط‌عمومی این شرکت از منطقه ۴ اتوبوسرانی، گزارشی از عملکرد یک‌ساله این منطقه ارائه شد.

امیر عمورمضان‌زاده، مدیر منطقه ۴ اتوبوسرانی تهران، در این جلسه با ارائه گزارشی از خدمت‌رسانی روزانه، میزان اتوبوس‌های فعال ناوگان و اقدامات انجام‌شده در مراسم‌ها، یکی از مهم‌ترین چالش این منطقه را ورود موتورسیکلت‌ها به خطوط تندرو (BRT) عنوان کرد. 

وی افزود: افزایش حضور موتورسیکلت‌ها در خطوط بی‌آرتی علاوه بر ایجاد خطر برای راکبان، رانندگان و مسافران، تبعات حقوقی و اختلال در روند خدمت‌رسانی را نیز به همراه دارد.

مدیر منطقه ۴ همچنین با اشاره به روند رو به رشد نوسازی و بازسازی ناوگان منطقه گفت: در ماه‌های اخیر علاوه بر تسریع فرآیند نوسازی اتوبوس‌ها، تأمین تجهیزات و زیرساخت‌ها در توقفگاه‌ها و مراکز منطقه نیز در حال انجام است که تأثیر قابل توجهی در افزایش کیفیت خدمت‌رسانی خواهد داشت.

در ادامه این بازدید احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز ضمن قدردانی از تلاش کارکنان منطقه ۴ تأکید کرد: ما وظیفه داریم بهترین خدمات را به شهروندان این محدوده ارائه کنیم. مردم محدوده تحت پوشش منطقه ۴ اتوبوسرانی همواره همراه انقلاب بوده‌اند و شایسته دریافت خدمات درخور هستند. 

وی کاهش تعداد اتوبوس‌های توقفی و استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان را از اولویت‌های اصلی خواند و افزود: گام‌های مؤثری در حوزه نوسازی ناوگان و تأمین تجهیزات در سطح مناطق برداشته شده و باید این روند تقویت شود.

قیومی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل فراگیر ورود موتورسیکلت‌ها به خطوط تندرو در سطح تهران گفت: تعداد تصادفات در خطوط BRT نگران‌کننده است. راکبان موتورسیکلت با ورود به این مسیر‌ها جان خود و مسافران را به خطر می‌اندازند و برای رانندگان شرکت واحد مشکلات جدی ایجاد می‌کنند. این روند باید برای ارتقای ایمنی شهر اصلاح شود.

وی خطاب به موتورسواران تأکید کرد: باید بدانند فرزندان و خانواده‌های خودشان نیز در همین اتوبوس‌ها حضور دارند؛ ورود به خطوط تندرو جان همه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

منبع: روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۴
موتورهایی که وارد خط میشن رو باید تو تله انداخت و گرفت تا دیگه نرن تو خط ویژه
آخرین اخبار