سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليلگران معتقدند:

آسيب پذيري اقتصاد کره جنوبي در برابر پيامدهاي بحران در منطقه يورو

تحلیلگران می گویند: اقتصاد کره جنوبی در مقایسه با بحران اقتصادی سال هزار و نهصد و نود و هفت و دو هزار و هشت بسیار قدرتمندتر شده است با این حال بدهی های سطح خانوار و نیز سرمایه گذاری های گسترده خارجی این کشور نقاط ضعف بزرگ اقتصاد کره جنوبی در بحبوحه نگرانی های کنونی به شمار می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با تلاش های بین المللی برای مهار بحران بدهی در منطقه یورو و جلوگیری از تبدیل شدن آن به یک بحران جهانی دیگر، شماری از سرمایه گذاران به سرعت در حال خارج کردن سرمایه های خود از کره جنوبی و دیگر بازارهای نوظهور جهان هستند. مرگ کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی نیز تبدیل به یک عامل خطر دیگر برای اقتصاد کره جنوبی شده است با این حال به نظر می رسد سرمایه گذاران در حال اتخاذ اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از زیانهای احتمالی هستند.

بازارهای بورس و ارز کره جنوبی در پی اعلام مرگ کیم جونگ ایل متلاطم شد با این حال در حال حاضر ثبات خود را بازیافته است.

تحلیلگران می گویند: در صورتی که جهان به بحرانی مشابه سال دو هزار و هشت باز گردد، کره جنوبی به طور حتم از نظر صادرات و ارز آسیب های بسیار شدیدی خواهد دید، با این حال این آسیب احتمالا ملایمتر و کوتاهتر خواهد بود.

براساس اين گزارش؛ تیم کاندون تحلیلگر موسسه آی آن جی در سنگاپور می گوید: نگرانی های سرمایه گذاران درباره اوضاع اقتصادی اروپا به طور حتم پیامدهایی واقعی برای کره جنوبی خواهد داشت،همانطور که در سال دو هزار و هشت شاهد چنین پیامدهایی بودیم.
 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.