سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصی/

هواپیمای دست ساز در جهان+عکس

از قدیم پرواز آرزوی انسان بوده و بعضی ها دوست دارند با استفاده از خلاقیت های خود به این آرزو جامعه عمل بپوشانند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، خلاقیت های انسان نقطه پایانی ندارد. در دنیا امروز انسان های بسیاری زندگی می کنند که همواره دارای قوه خلاقیت و ابتکار فوق العاده قوی و بالایی هستند. در این میان هستند کسانی که سعی می کنند تا خلاقیت های خود را عملی کرده و به آن ها رنگ واقعیت بدهند.در اینجا قصد داریم تا شما را با افراد خلاق که به دست خود وسایل پرنده ساختند به شما معرفی کنیم.

هواپیمای دست ساز مربوط به جنگ جهانی اول
این هواپیما از روی کیت های آماده ساخته شده است.این هواپیما یک فروند هواپیمای نظامی "Sopwith" مربوط به دوران جنگ اول جهانی بوده و به طور کامل قابلیت پرواز دارد. ملخ این هواپیما به همراه بالها و سکان عمودی در دم  وظیفه کنترل هواپیما در آسمان را بر عهده دارند.

 

هلی کوپتر دست ساز ، ساخت گاوو هانجی
"هانجی" یکی از اهالی کشور چین توانست پس از دو ماه کار سخت به رویای خود جامعه حقیقت بپوشاند و یک هلی کوپتر به طول 3 متربرای خود بسازد. البته با کمی دقت به پره های دم هلی کوپتر متوجه می شویم که این بالگرد تا رسیدن به وضعیت پروازی راه زیادی در پیش دارد و بایستی آزمایشات زیادی را پشت سر بگزارد.با این حال تلاشهای "هانجی" قابل تقدیر است.


هواپیمای بسیار سبک دست ساز
یک پرنده بسیار سبک دست ساز که این هواپیما نیز در کشور چین ساخته شده است. این هواپیما از یک طرح ساده بهره می برد و توسط یک کشاورز چینی به نام "شو مانشنگ" ساخته شده است. این هواپیما تا رسیدن به شکل نهایی خود 1 سال زمان برده است و 6 متر طول و 9 متر عرض دارد.

 

هواپیمای دست ساز مایکل جکسون
این مایکل جکسون را با خواننده مشهور آمریکایی اشتباه نگیرید.این مایکل جکسون یک شخص معمولی با عشق به پرواز و رویای ساخت یک هواپیما می باشد. او پس از 14 ماه تلاش توانست هواپیما خود را بسازد و از جهاتی هواپیمای او به جهت محل قرار گیری خلبان و حال آسمانه به کار رفته در هواپیما به هواپیماهای جنگنده شبیه شده است. این هواپیما به یک موتور پیستونی در جلوی خود مجهز است.

بشقاب پرنده دست ساز!!!
این مرد سعی کرده است که با وسایلی ساده وسیله جدیدی اختراع کرده و و آن را به جهانیان ارائه دهد. او سعی کرده است تا با استفاده وسایل ساده یک بشقاب پرنده بسازد. وی با وصل کردن پره های که در درون اشکال دایره شکل جاسازی شده اند سعی کرده است تا این وسیله پرنده را تکمیل کند.

 

یک بشقاب پرنده از میشیگان
این مرد به نام "آلفی" که یک کارگر ساده ساختمانی است و  یک عاشق واقعی پرواز و بشقاب پرنده . او نیمی از عمر خود را صرف ساخت این بشقاب پرنده کرده است. "آلفی" معمولا تمامی اوقات فراغت خود را صرف ساخت این پرنده کرده و بنا بر برخی تخمین ها  تاکنون 60 هزار دلار برای ساخت این هواپیما هزینه کرده است.

 

هلی کوپتری از مواد بازیافتی
این فیزیکدان مسلمان اهل کشور نیجریه ، مبارک محمد عبداللهی با سن 24 سال سعی کرده است با استفاده از قطعات دور ریز و بازیافتی یک بالگرد بسازد. او با تعمیر رایانه و تلفن های همراه هزینه مورد نیاز برای این طرح را بدست آورده و با استفاده از قطعات اتومبیل و موتورسیکیلت این بالگرد را ساخته است.

 

بالگردی خانگی از چین
این بالگرد دست ساز در کشور چین و توسط "شن زائو رو" ساخته شده است. "شن" در ساخت این بالگرد تنها به شکل دادن قطعات اصلی توجه کرده است و با به کار گیری این روش یک اسکلت سبک بالگرد ساخته است که می تواند با نیروی کم پرواز کند.

 

هواپیمای پدالی دست ساز
یک جوان خوش ذوق هلندی با استفاده از خلاقیت خود یک هواپیمای دوستدار محیط زیست ساخته است که از چوب ساخته شده و نیروی مورد نیاز خود را از طریق پدال زدن خلبان بدست می آورد./ق پ
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
محمد رضایی
۱۵:۴۲ ۳۰ دی ۱۳۹۳
مطالب مفیدی بود ومن دنبال چنین مطالبی هستم.
electronicstart.blogfa کارگاه علمی شهید چمران
hafatasiyab.blogsky هفت آسیاب طراحی صنعتی
بهنام
۱۱:۲۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۲
سلام خیلی عالی بود