سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

11 اصل مهم براي نگهداري کاکتوس

کاکتوسها از جمله جذابترين و متنوعترين گياهان خانگي هستند. اکثر انواع کاکتوس حتي در دست يک صاحب تازه کار، به راحتي رشد ميکنند. براي نگهداري از آنها اين چند اصل را فراموش نكنيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛هرچند کاکتوسها در تمام مدت سال در گل فروشيها، فروشگاههاي لوازم خانگي و حتي سوپرمارکتها به فروش ميرسند، اما بهترين فصل تهيه آنها تابستان است.

ممکن است شما هنگام خريد يک کاکتوس جديد به چند مورد زير هم نياز پيدا کنيد:

گلدان:
در ابتدا، گلداني براي کاکتوس انتخاب کنيد. معمولا زماني که کاکتوسي را ميخريد، مدت زيادي از رشد آن در گلدان فعلي گذشته است و به احتمال زياد به يک تغيير گلدان نياز دارد. گلداني را انتخاب کنيد که تنها اندکي از گلدان فعلي بزرگتر باشد زيرا فضاي بيش از حد به آبياري بيش از اندازه منجر ميشود. در ضمن توجه کنيد که ته گلدان سوراخهايي براي خروج آب اضافه موجود باشد، زيرا بدون وجود آنها، کاکتوس پوسيده و خواهد مرد.

خاک:
خاک کاکتوس، کالاي بعدي سبد شماست. بهترين نوع خاک کاکتوس، اصلا براي اين گياه تهيه ميشود و در اکثر فروشگاههاي لوازم خانگي و باغباني و گل فروشي موجود است. اگر موفق به تهيه اين خاک نشديد، ميتوانيد با مخلوط کردن يک قسمت خاک گلدان با يک قسمت ماسه و کمي شن براي عبور راحت تر آب، خاک مناسبي تهيه کنيد.

تعويض گلدان:
اگر امکان دارد، هنگام تعويض گلدان بهتر است گلدان قبلي را بشکنيد و گياه را از آن خارج نماييد. زيرا خارج کردن کاتوس با بيلچه موجب زخمي شدن ريشه ميشود. مقداري خاک کاکتوس تازه در ته گلدان ريخته و کاکتوس را روي آن قرار دهيد و اطراف آن را با خاک بيشتر پر کنيد.


اين کاکتوس تا يک هفته پس از تعويض گلدان نبايد در معرض نور شديد آفتاب قرار بگيرد و آبياري آن نيز بايد به اندازه باشد تا بتواند به محيط جديد خو بگيرد. پس از اين جابجايي، کاکتوس تنها در صورتي به گلدان ديگر منتقل ميشود که اين تعويض کاملا ضروري باشد.

پس از تعويض گلدان، مراقبت از کاکتوس ساده ترين کار ممکن است، تنها مورد بسيار مهم اين است که بدانيد کاکتوس دو فصل دارد، فصل رشد فعال که در طي بهار و تابستان رخ ميدهد و فصل استراحت که در پاييز و زمستان است، زماني که کاکتوسها به خواب زمستاني فرو ميرند.

آبياري:
در طي فصل رشد فعال کاکتوس بايد بيش از دوران استراحت آبياري شود. برنامه خاص و تعريف شده اي براي آبياري کاکتوس وجود ندارد و برنامه آن به گلدان، خاک، آب و هوا و عوامل مشابه بستگي دارد.

بهترين روش براي تعيين مقدار آب مورد نياز کاکتوس، اين است که گياه را مدتي با دقت زيرنظر بگيريد. هنگام آبياري سعي کنيد تمام سطح خاک خيس نشود و مراقب خروج آب نيز باشيد. دور بعدي ابياري بايد در زماني باشد که خاک کاکتوس کاملا خشک شده باشد. ساده ترين روش حصول اطمينان از خشکي خاک اين است که يک خلال دندان را با احتياط در خاک فرو کنيد، اگر خلال دندان نمناک شد، باز هم يکي دو روز صبر کنيد. گياه در فصل استراحت خود تنها چند هفته يکبار به آبياري نياز دارد.

کود:
کاکتوس در طي پاييز و زمستان تنها هر دو تا سه ماه يک مرتبه به کود احتياج دارد. يک کود کم ازت براي کاکتوس مناسب است. کودهايي که به تدريج در خاک آزاد ميشوند نيز براي کاکتوس مناسب هستند، اما اين کودها تنها يک مرتبه در بهار به خاک افزوده ميشوند.

نور:
کاکتوس به نور فراوان نياز دارند و قرار دادن آنها در داخل اتاق و پشت پنجره هاي جنوبي بسيار مناسب است. در صورت ناکافي بودن نور طبيعي، نور مصنوعي نيز ميتواند به عنوان مکمل، به کار رود.

دما:
کاکتوسها ميتوانند در فصل رشد خود دماي 32 تا 38 درجه را تحمل کنند و بهترين دما در فصل استراحت آنها، 7 تا 12 درجه سانتيگراد است. اين دمايي است که کاکتوس در محل طبيعي زندگي با آن روبرو ميشود. هواي سرد در فصل استراحت، ميتواند به گل دهي گياه در فصل رشد منجر شود

مشکلات:
بزرگترين مشکل براي صاحبان کاکتوس، آبياري بيش از حد است. اما اين مشکل تنها با کمي دقت قابل حل است. آبياري بيش از حد موجب پوسيدگي ساقه و ريشه گياه ميشود و متاسفانه هنگامي که ريشه کاکتوس بپوسد يا حتي پوسيدگي در آن آغاز شود، ديگر نميتوان گياه را نجات داد.

آفتهاي کاکتوس به نسبه معدود هستند، اما هنگام خريد کاکتوس توجه کنيد که حشره اي مشکوک روي آن لانه نکرده باشد. در صورتي که آفات کاکتوس به سراغ گياه شما آمدند، با اندکي حشره کش ميتوانيد آنها را از بين ببريد.
فقط فراموش نکنيد: کاکتوس را به اندازه آب دهيد!
کاکتوس عمودي: گلدان مناسب براي اين نوع کاکتوس، ظرفي است که دهانه آن به اندازه نصف قد گياه باشد و بهتر است به جاي عريض بودن، عميق باشد.

کاکتوس گرد: گلدان مناسب اين کاکتوس تنها بايد 4 تا 5 سانتيمتر عريضتر از کاکتوس باشد.
براي جلوگيري از زخمي شدن دست، کاکتوس را با يک ورق روزنامه که چندلا تا زده ايد جابجا کرده و براي ريختن خاک در گلدان نيز از يک برگ کاغذ تا شده استفاده کنيد./ع



 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۰
فاطمه رستمی
۰۱:۵۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
من یک گل فروشی دارم و خیلی گل های ارزان دارم
ابوالفضل هستم
۱۰:۴۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
عالی بود عالی بود دمتون گرم
مهدیه
۱۶:۰۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
من 7 تا کاکتوس. دارم من خیلی عالی بلدم نگه دارم
من کاکتوس دارم اسمش هست زبان مادر شوهر خیلی خار داره
حیدری
۲۳:۳۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
لطفا اب تازه به کاکتوس ندید چون هم کلر داره و هم مواد گند زدا
اب باید یکی دو شب بمونه تا اثر کلر از بین بره
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام
یک تجربه !!
هرگز اب تازه بع کاکتوس ندهید یعنی حتما یک الی دوشب اب را در ظرف نگهدارید بعد به گلدان کاکتوس بدهید تا اثر کلر و مواد گند زدای اب اشامیدنی شهری از بین برود
۱۶:۲۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
من یک کاکتوس دارم ولی نمیدونم اسمش چیه اونی هم که بهم داده نمیدونه چی کار کنم
پرنسس
۱۰:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام،ببخشید من کاکتوسم زرد شده بود از گلدان خارج وخاکشو عوض کردم ریشه هاش هم سالم بودن ،اما دوباره بلافاصله گذاشتمش تو گلدان الان یکم پژمرده شده اشکالی نداره ؟؟
yasin
۱۷:۳۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام . من تازه کاکتوس گرفتم. آیا نوشابه برای رشد بهتر کاکتوس خوب است.ممنون
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام. خیر دوغ بهتر است
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام لطفا کمکم کنید کاکتوس من خیلی پراکنده شده و اصلا رشد نمیکنه من باید چه کار کنم
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام بذارش جلوی آفتاب و روزی یه پارچ بهش آب بده درست میشه
فاطمه
۲۱:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالیه اماایکاش باتصویر توضیح دهید
هستی
۲۱:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
عالی بود و خیلی خوب
محمد 007
۲۳:۳۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
من حدود 7 ساله کاکتوس نگهمیدارم و تجربه اندکی ک دارم رو در اختیار
دوستدارن طبیعت میگذارم:کاکتوس ها عاشق نور هستن و (هوای آزاد)
گهگاهی براشون موسیقی آرام بزارین خوششون‌میاد و به رشد و طراوتشون کمک شایانی میکنه.بهیچ عنوان بهیچ وجه تا خاک گلدان به اصلاح نم خاک خشک نشده به کاکتوس آب ندین هر روز به کاکتوس آب دادن یعنی قصد کشتن کاکتوس کسانی که در شهر های گرمسیر زندگی میکنن امکان داره خاک گلدانشون زود ب زود خشک به و این بستگی به خود خاک نیز داره خاک های شنی و ماسه دار که برای کاکتوس ها بسیار مناسب هستن دیر تر خشک میشن از این نوع خاک استفاده کنید همیشه و اگر زیاد از آب دادن به کاکتوس سر در نمیارین دو روز درمیان به کاکتوس در (تابستان) آب دهید و در زمستان اگر کاکتوس رو پشت پنجره با نور خوب نگهداری میکنین یک هفته یکبار بشرط این که خاک (تقریبا)خشک شده باشد.از آبی که چند روز مونده برای کاکتوس ها استفاده کنین از آب بسیار سرد استفاده نکنین آب ملایم عالی هست.هر یکهفته یکبار هم با آبپاش روشون کمی آب بپاشین تا شاداب بشن.پشینهاد من برای اونهایی که حداقل ده تا کاکتوس دارن اینه که حتما همه کاکتوس هارو کنار هم نگهدارین و اگر امکانشو دارین بیرون از خونه مخصوصا مخصوصا حیاط براشون عالی اصلا نگران نباشبن خشک نمیشن ولی زود زود تر تشنه میشین فقط در این مواقع هر روز بازم آب ندین اینطور شد دو روز یکبار شهر سرد سیر با گرمسیر تفاوت داره در خشک شدن خاکشون.و کود هم استفاده نکنین مخصوصا کود های شیمیایی برای شادابیشون سالی یک بار دو قاشق کود حیوانی کاملا پوسیده پای گلدان بریزین برای عوض کردن گلدان هم تاووقتی ریصه از تهه گلدان دیده نشده گلدان رو عوض نکنین این یعنی گلدان براشون کوچک نیست.و اگر زمان زیادی هست که کاکتوس رو در منزل نگهداری میکنین یهو نیارین بذارین جلو نور افتاب چون امکان داره خشک شه کم کم عادتش بدین از روزی نیم ساعت شروع کنین بزارید جلو افتاب تا قشنگ عادت کنه و شک نکنین گیاهتون با اینایی ک من گفتم بسیار از قبل بهتر میشه اینارو هر گلبازی به کسی نمیگه یا حوصله ندارن یا دوست ندارن تجربیاتشون رو با کسی در میان بگذارن.امیدوارم بدردتون بخوره این اندک تجربیاتم.خدانگهدار
مریم
۱۸:۳۲ ۲۲ دی ۱۳۹۸
سلام من اتاقم هیچ پنجره ای نداره و اصلاااا نور آفتاب توی اتاق من نمیتابه برای کاکتوسم مشکلی پیش نمیاد؟؟ ولی اتاقم نور زیادی داره (نور سفید لامپ کم مصرف ها)
نیر
۱۲:۵۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
با سلام من یک کاکتوس صخره ای دارم تقریبا ارتفاعش نیم متره ولی سمتی که بطرف پنجره است متاسفانه به رنگ قرمز کمرنگ درآمده و نور از پشت پنجره بهش میخوره مشگل از چیست ؟لطفا بفرمایید سپاسگزارم
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام. کاکتوس خود را هر 3 ماه یکبار آبیاری کنید درست میشه
رقیه
۲۲:۳۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
سلام من چندتاکاکتوس پیوندی گرفتم لطفا راهنمایی کنیدچطورازشون نگهداری کنم
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
روزی 3 ساعت در یخچال بگذارید تا شاداب بشوند
زیبا
۱۰:۵۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سلام کاکتوس باید حتما با خاک خودش بکاری یانه
میرموسی
۰۱:۰۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
سلام من یک کاکتوس دارم که قدش یکمترو بیست هستش و امروز خواستم خاکشو عوض کنم دیدم ریشش پوسیده و تو خاکش کرو هست خاک و کود مخصوص خریدم و خاکشو عوض کردم و ریشه پوسیدرو با کاتر جدا کردم و یک مقدار از پوشش گیاهو برداشتم به نظرشما کار دیگه ای برای نجات گیاهم میتونم انجام بدم و مشکلم اینه تو این فصل بچه میده به مقدار زیاد و بی حاله سه شاخه داره که همش از هم دور میشن و برای ساف بودن باید با چوب ببندمشون راه چاره من چیه ممنون میشم پاسخ بدید
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام. کاکتوس را از ریشه جدا کنید و به مدت یک هفته داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و داخل فریزر بگذارید سپس مجدد بکارید درست میشه
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
کاکتوسم روشت نمیکننه
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام خاک مناسبی ندارد
ماری
۰۰:۲۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
سلام لطفا کمکم کنید من یکی از کاکتوسام افتاده از گلدون در اومد من دوباره کاشتمش حالا گلدون م خشک میشه چون ریشه کاکتوسم از خاک بیرون اومده بود
kh
۱۱:۵۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سلام میخواستم ببینم آیا همیشه باید از قارچ کش ها و کودها برای ساکولنت استفاده کرد؟یا مواقع خاصی داره؟
اکرم
۱۵:۱۳ ۰۴ تير ۱۳۹۸
کاکتوس من هی قد بلند میکنه وبچه میده ومادرش هم نازک میشه چکار کنم ؟
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۹۸
جان من؟ چه جالب!!
شقایق
۲۲:۱۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام من چند نوع کاکتوس دارم ک ب شکل گل هستند فقط من موندم اینا رنگشون قرمز و زرد میشه و هرروز بهش آب میدم و احساس میکنم ک ریشه هاشون دارن خشک‌میشن میتونین راهنماییم کنین خاکشونم کود وماسه خاک
و ی دونه ام توپی دارم ک از قد بلند میشه ولی دیگه بچه نمیده چیوارباید کنم
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
عزیزم کاکتوس هارو هفته ای یه بار یا فوقش هرچهار روز یه بار باید اب بدی روزانه اب دادن گیا باعث پوسیدگی و زرد شدن کاکتوس میشه
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام،آیا میشه شیری رو که تاریخ مصرفش گذشته به کاکتوس داد؟
رعنا
۲۰:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام من یه دختر عشق كاكتوسم و عاشقشونم گفتید باید خاك شو از گل فروشی ها تهیه كنیم و اینكه مندیه كاكتوس داشتم كه گل میداد و یه پودر صورتی رنگ بود ولی الان كاكتوسم كلا خشك شد و هالا ایا لازمه كه یه پودر تقویتی بخرم براش چون اون تجربه تلخ رو داشتم واسه همین میگم و اسم اون خاك و اگه پودر تقویتی هم هست بگید ممنونم
محمد
۱۶:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام کاکتوسای من طولی رشد میکنه و عرض خیلی نازکه لطفا راهنمایی کنید
حسین
۱۳:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام رشد طولی کاکتوس بدلیل نور کمه و باید نور بیشتری بهش بخوره ولی نه به صورت مستقیم
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من کاکتوس گرفتم باید کی به آن ها آبیاری کنم هر 1 هفته درمیان خوب است
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام، نه دیگه در این حد الان که فصل رشد هس و هوا گرمه هر 4تا5 روز یکبار و در زمستان هر 10 روز یکبار.
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۹ دی ۱۳۹۷
چرا جواب کاربرا رو نمیدید ما هم استفاده کنیم؟
H
۱۷:۴۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام...کاکتوس من رشد طولیش خیلیه
حسین
۱۳:۱۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
نورش کمه لفقط زیر نور مستقیم آفتاب نگذارید
امیر نظری
۲۰:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام من مشکل ابیاری کاکتوسم رو دارم.میدو نم که تاپاش خشک نشده اب ندم.هربار چقدر بدم.یه استکان.نصف استکان...
مرتضی بایرامی
۱۸:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
برای رشد بهتر کاکتوس باید اونارو از نور مستقیم آفتاب دور کرد
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام من 16گل کاکتوس دارم دو نوح دارم که پیوند شده اند من خیلی از کاکتوس بلدم هر مریزی دارن به من زنگ بزنید تا به شما کمک کنم
محمد از نطنز
۱۷:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
ضمن عرض سلام و خسه نباش.علاقه شدید من ب کاکتوس روانیم کرده گلدونای کاکتوس من از تنه درختان درست شده میشه گفت ک نور چندان کافی نداره .آیا این نوع گلدانها مزر نیستن براشون ممنون میشم از راهنمایتون
زیبا
۰۷:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
سلام خوبین ؟ کاکتوس من از قسمت پایین یه مقدارش حالت پوسیدگی پیدا کرده چیکار کنم خیلی نکرانشم ممنون میشم پاسخ بدین
آرش
۲۱:۴۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
شما که کاکتوست دچار پوسیدگی شده، بهتره کاکتوست را از ریشه در بیاریش و بگذلریش توی سایه و اجازه بدی قسمت پوسیدگی خشک بشه بعد دوباره بکاریش.نگران نباش با در اومدن از ریشه،کاکتوست خراب نمی شه.البته می تونی وقتی کاکتوست را از خاک در آوردی و گذاشتیش کنا روی ریشش یک خورده خاک بریزی که خشک نشه.
اگه دیدی پوسیدگی زیاده روی پوسیدگی را با چاقوی تمیز جدا کن و بعد در جای تمیز بگذار تا قسمت جراحی شده خشک شه و بعد مجددا بکارش .
می تونی از سم های قارچ کش هم استفاده کنی.
در ضمن علت پوسیدگی آب دادن زیاد یا بسته بودن سوراخ های زیر گلدان است.
محمد
۱۳:۲۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام من تازه کاکتوس خریدم نزاشتم برزگ بشن به گلدان بزرگتری منتقل شون کردم مشکلی داره یا نداره
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
کاکتوس های من طولی رشد میکنن چی کار کنم
احسان
۱۶:۵۳ ۳۱ تير ۱۳۹۷
یه‌کاکتوس‌دارم‌‌که‌از‌طول‌رشت‌میکنه‌‌باید‌چیکار‌کنم‌¿
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
نورش کمه
y
۰۰:۵۸ ۳۰ تير ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر من قسمتی از کاکتوسم که سبز بوده سفید شده توروخدا راهنمایی کنید
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
نور شدید خورده
فاریا
۱۶:۴۹ ۰۸ تير ۱۳۹۷
خیلی خوب بود پس از اینکه من این کار هارا انجام دادم کاکتوس های من خیلی سرحال شدند ممنونم
سیاوش
۱۲:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
آیا برای کاکتوس های داخل مغازه باد مصنوعی لازم است
لطفا راهنمایی کنید
حسین
۱۲:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
چی باد مصنوعی یعنی چه ؟؟؟//
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من برای تقویت کاکتوس هایم چه کنم
فاطی
۱۴:۵۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام ممنون از مطلبتون عالی بود.خدا رو شکر کاکتوسای من مشکلی ندارن
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
خوب
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
سلام من دوتا گل کاکتوس دام روش ابیاریشو میخواستم
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام روزیکه باربهش آب بده
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر ساعت بهش آب بده
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه چی روزی یک بار خراب میشه الان که گرمه ۴ روز یک بار خوبه
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
عالی بود ممنون
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
سلام من دوتاکاکتوس پیوندزدم و کاملا روی هم چسبیدن میتونکش رو از روش وردارم
مهدیه
۱۳:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
الان کاکتوسای من تو سرما هستن تو این فصل سرد باید ب داخل بیارمشون؟؟
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
سلام ؛ ممنون از توضیحات خوب .
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
سلام من
100نوع کاکتوس دارم باید توی افتاب باشد یا توی سایه
ناهید
۱۳:۲۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
من اوایل اومدن به خونه جدید آلوئه ورا داشتم. ولی تو خونه جدید در عرض یک ماه از ریشه خراب شد و بوی خیلی بدی گرفت. بعدها چند تا کاکتوس با انواع مختلف گرفتم. همشون به این مشکل مبتلا شدند و از ریشه گندیدند. مشکل از چی هست؟؟؟
م
۰۳:۵۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
کاکتوس هام بقل اتاقم هست من هر شب بهش اب میدم اشتباهه؟
ایدین
۱۴:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
اره اشتباه باید انهارا جلوی نور مناسب مانند نور پشت شیشه قراردهید و در تابستان هر دو روز یکبار یک دوم استکان و در فصل سرماجای انها را عوض نکنید و به انها هفته ای یکبار اب دهید
محمد
۱۵:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
کاکتوس آبی داریم
محبوب
۱۵:۲۴ ۱۱ تير ۱۳۹۶
چ را کاکتوسم رشد نمی کندپاجوش را جدا کردم 4 ماه گذشته اما هیچ رشدی نگرده
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
عالی بود.ممنون.
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام ، روز بخیر ببخشید کاکتوس پیوندی دارم اصلا خوب نیست ، میشه پیوندش رو جدا کنم جدا داخل گلدون بزارم !؟
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام کاکتوس من رشد طولی داره نه عرضی.بعد تازگیا.اویزون شده پژمرده شده هون گیاه که طولیه.چیکار کنم.تروخداراهنماییم.کنید
nogol
۱۳:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام.کاکتوس من از نوع مامیلاریا هستش،اگه بهش قرصهای مثل آهن،آسپرین،Ld بدم خطری ک نداره برا کاکتوسم؟
nogol
۱۳:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام.کاکتوس من از نوع مامیلاریا هستش،اگه بهش قرصهای مثل آهن،آسپرین،Ld بدم خطری ک نداره برا کاکتوسم؟
مهرسا باغبان
۱۴:۳۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
سلام ممنون از مطالب مفیدتون. ببخشید من شنیدم وقتی بین برگ های کاکتوس فاصله بیوفته یعنی نورش مشکل داره . الان گیاه من خیلی دراز شده و بین برگاش فاصله زیادیه این یعنی نورش کم بوده یا زیاد؟
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
نور اگه کم باشه شاخه ها دراز مبشن وفاصله برگها زیاد میشه
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
سلام ؛ ممنون از توضیحات خوب .
اعظم حسين زاده
۱۰:۳۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
سلام. چرا كاكتوسهاي من به جاي رشد عرضي رشد طولي دارند ؟ چه بايد كرد؟
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۵
عالی بود .
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
عالی بود
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
سپاس فراوان
مطالبتون در مورد کاکتوسها برای من بسیار مفید بود .
ان شاءالله که همیشه موفق باشید.
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
در هنگام ابیاری اگه اب روی گیاه بریزیم اشکال داره؟
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
خیر چون آفتاب باعث سوختگی می شود
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۸ تير ۱۳۹۵
سلام.خوب بود کاش کامل تر بود !
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۸ تير ۱۳۹۵
سلام.خوب بود کاش کامل تر بود !
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
ببخشید قسمتی از کاکتوس من که سبز بود سفید شده وفکر می کنم کپوک زده باشه .تورو خدا جوابمو بدید نمی خوام از بین بره
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
علت سفیدی کاکتوس آفتاب سوختگیه. نمیشه کاریش کرد در فصل رشد بازم رشد میکنه
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
سلام من عاشق کاکتوسم و 10 گلدان کاکتوس دارم که جوانه میزنند ولی جوانه شان فقط رشد طولی دارد و ضخیم نمیشود ، لطفا راهنمایی کنید با تشکر
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
نورش کم
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام ممنون از راهنمایتون من عاشق گلم فرقی نمیکنه چه گلی باشه
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
من چندتا کاکتوس دارم
همشون سالمن و رنگشان خوبه
ولی اصلا گل نمی دن
چی کارکنم؟
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه میخای کاکتوس گل بده نباید بهش آب بدی به قول معروف باید زجرش بدی
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
کود باید بهش یدی
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
من به تازگی کاکتوس های جوان (بچه کاکتوس) را کاشتم والان کمی نرم شده اند من انها را در بالکن و نور شدید خورشید قرار دادم چیکار کنم که به حالت عادی و رشد مناسب برسند
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
مقاله بسیار عالی بود.
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام من برای رشد کاکتوس هایم از چه کود حیوانی استفاده کنم وچطور
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
ميشه كاكتوسهارو داخل حبابهايه شيشه اي نگهداري كرد؟؟
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
با تشکر از توضیحات مفید شما
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۶ دی ۱۳۹۴
سلام.من4نوع کاکتوس دارم میخواستم بدونم درزمستان اگردرخانه جنوبی پشت پنجره بزاریم بهتره یانه
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۶ دی ۱۳۹۴
سلام.من4نوع کاکتوس دارم میخواستم بدونم درزمستان اگردرخانه جنوبی پشت پنجره بزاریم بهتره یانه
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله بهتره
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۶ دی ۱۳۹۴
سلام.من4نوع کاکتوس دارم میخواستم بدونم درزمستان اگردرخانه جنوبی پشت پنجره بزاریم بهتره یانه
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۲ دی ۱۳۹۴
سلام ببخشید من سه نوع کاکتوس دارم.پشت پنجره اناقم گذاشتمشون و نور بهشون میخوره.اما یک یا دو ماه میشه که اصلا رشد نکردن.میشه خواهش کنم بگید چرا؟
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
سلام با تشکر عالی بود اگر ریشه ی کاکتوس خراب شود با ان چه کنیم
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۴
من یک گلدان کاکتوس را در شرایطی که گلهای زیبایی داده بود و بسیار سرحال هم بود،از شمال به تهران آوردم
اما در راه کمی پژمرده شد و گلهایش را از دست داد!!!
در تهران اما به شرایط مناسب بازگشت و تعدادی غنجه جدید نیز از اطراف آن در آمد.ولی تمام غنجه ها به اصطلاح پوک بودند و گلی از آن تعداد غنجه باز نشد!!!!!
نام علمی این نوع کاکتوس را نمیدانم،اما گلهای آن تقریبأ شیری رنگ و پر از خالهای مشکی است که بسیار هم زیباست اما بوی خاصی ندارند.خیلی مایلم دلیل این اتفاق را بدانم و راه جاره اش را!!!!
اگر امکان دارد بنده را راهنمایی کنید.بسیار از شما متشکرم.
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۴
ایکاش یک تعریف دقیقتری از گلخانه ارایه میدادید.یادم است مادرم که در زمستان با نبشی و پلاستیک ضخیم اما بی رنگ،در گوشه ایی از حیاط خانه،گلخانه ایی علم میکرد و سرتاسر زمستان،تمام گلدانها را درون آن میگذاشت و از قضا،صددرصد گلدانها در بهار جوانه زده و زندگی و رشد را از سر میگرفتند.اما امروزه وقتی اسم گلخانه برده میشود،مکانی با تجهیزات جدید و علمی،یا لااقل سازه ایی محکمتر از گلخانه ذکرشده در بالا،با در و پنجره های شیشه ایی به ذهن انسان خطور میکند!!!!!
لطفأ برای کسانی مثل بنده که تعدادی از انواع کاکتوسها دارند،اما نه گلخانه ایی در دسترس دارند و نه جای کافی در پشت پنجره های خانه های به اصطلاح نقلی، راهنمایی و راهکاری مناسب ارایه کنید تا هم کاکتوس هایمان سلامت بمانند هم خودمان دعاگوی شما باشیم!!
از تمام زحماتی که برای آگاهی دادن ما میکشید ،ممنون و سپاس گذارم.
hadiyan
۲۳:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
ممنون.خیلی بهم کمک کرد. عالی بود.
شقایق
۱۸:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
سلام من تعدادی کاکتوس دارم که بعد از جا به جایی منزلم خیلی بی حال وضعیف شدن و در واقع رشدشون خیلی کم شده چکاری باید انجام بدم تا دوباره سرحال بشن لطفا راهنماییم کنید
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
مرسی ممنون من عاشق کاکتوسم ودرحال حاضرم 30نوع کاکتوس دارم فقط خواسم بدونم اسم کودی ک برای کاکتوس استفاده میشه چیه ممنون
مهدی
۰۰:۵۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
کودهای حیوانی (کود گوسفند و یا گاو) کود mpk و ریشه ساز بهترین تقویت کننده ها برای کاکتوس های شما هستن
ناشناس
۰۵:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
کاکتوس منو به یاد فیلمهایه وسترن و جان وین میندازه
سحر
۰۱:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
ممکنه در مورد رنگ و فاصله و جهت نور مصنوعی کاکتوس توضیح بدید؟
رويا
۲۱:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
عالي بود و قابل استفاده.
محمد رضا
۲۲:۴۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
خیلی خوب بود .من بر خلاف خانواده ام به کاکتوس علاقه ی شدیدی دارم.خیلی منوووووووووووون.
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۶ تير ۱۳۹۳
سلام عالی بود
hamid
۰۹:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
آقا شما که بزرگترین خبر گذاری فارسی زبان در جهان هستید پس تورو به اون خدای که میپرستید جوابه منو بدین
حمید
۱۷:۵۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۲
تورو به مقدسات قسم جواب منو بده
مهرداد
۱۱:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۳
چندنوع کاکتوس داریم.
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۲ دی ۱۳۹۲
good