سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پايان امسال

صادرات بخش برق به 4 ميليارد دلار مي رسد

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از افزايش صادرات برق به يك ميليارد دلار و صدور خدمات فني مهندسي به ميزان 3 ميليارد دلار تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمد بهزاد در چهارمين كنفرانس نيروگاه هاي برق كه امروز در پژوهشگاه نيرو برگزار شد، گفت: در حال حاضر ظرفيت توليد شده برق كشور از مرز 64500 مگاوات عبور كرده است.
وي افزود: در سال جاري حدود 3255 مگاوات ظرفيت جديد توليد برق ايجاد شده و تا قبل از تابستان سال آينده از مرز 5 هزار مگاوات عبور مي كند.
وي با اشاره به اينكه ايران از نظر ميزان ظرفيت نصب شده نيروگاهي در رتبه 15 دنيا قرار دارد، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از نظر ميزان ظرفيت نصب شده نيروگاهي در منطقه خاورميانه در رتبه نخست قرار دارد.
بهزاد افزود: از ابتداي سال 84 تاكنون بيش از 26 هزار مگاوات به ظرفيت نصب شده نيروگاهي كشور افزوده شده است و ميزان توليد برق كشور طي 8 سال گذشته 2 برابر شده است.
وي تصريح كرد: در منطقه بيشترين ميزان برق را در منطقه صادر مي كنيم و تا پايان امسال حجم صادرات كشورمان در بخش برق به 4 ميليارد دلار مي رسد كه يك ميليارد دلار آن مربوط به صادرات برق و سه ميليارد دلار ديگر به صدور خدمات فني و مهندسي است.
معاون وزير نيرو با اشاره به تاثير هدفمندي يارانه ها بر صنعت برق گفت: اجراي اين قانون باعث توقف 8 درصدي رشد مصرف برق و كاهش 2 درصدي آن شده كه باعث صرفه جويي 10 ميليارد دلاري در اقتصاد كلان كشور شده است.
وي خاطر نشان كرد: طبق برنامه پنجم توسعه ظرفيت نصب شده نيروگاهي 25 هزار مگاوات اضافه شده و ميزان صادرات برق افزايش مي يابد./ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.