سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقیقات طب سنتی نشان می دهد؛

مصرف طولانی مدت گوشت گاو توصیه نمی شود

استفاده طولانی مدت از گوشت گاو به خصوص در شکل سوسیس و کالباس به دلیل ماندگی و کهنگی این فرآورده ها توصیه نمی شود.

دکتر ابراهیم خادم مسول کلینیک تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در طب سنتی بیشترین غذاییت را در بین انواع غذاها ،گوشتها دارندبه شرک اینکه در مصرف آن افراط و تفریط نگردد.طبیعت انواع گوشت ها بر حسب نوع حیوانات که دریازی یا خشک زی هستند و همچنین میزان تحرک آنها با یکدیگر تفاوت دارند.

وی گفت : طبیعت گوشت گوسفند گرم و تر بوده و اقلب با طبیعت افراد سازگار است و بهترین نوع گوشت چهارپایان گوشت گوسفند است . پس از آن گوشت گوساله با مزاج گرم و تر توصیه می شود همچنین گوشت بز نسبت به گوشت گوسفند سرد وتر است و بیشتر برای مزاج های گرم و تر و مناطق با آب و هوای گرم مناسب تر است.

دکتر خادم تصریح کرد : گوشت گاو در مقایسه با گوشت گوسفند سرد و خشک بوده و استفاده طولانی مدت از آن به خصوص در شکل سوسیس و کالباس و سایر فراورده های مشابه هم به دلیل سردی و خشکی و هم به دلیل ماندگی و کهنگی این فراورده ها توصیه نمی شود.

وی با اشاره به آموزه های اسلامی در خصوص مصرف گوشت گفت : در آموزه های دینی به مصرف منطقی گوشت توصیه شده مصرف گوشت هر 3 روز یکبار به عنوان مستحب و مصرف هر روزه آن بلااشکال و مصرف بیش از یکبار در روز ناپسند شمرده شده است ضمن اینکه در حدیثی از امام صادق ع ترک گوشت به مدت بیش از 40 روز نهی شده زیرا باعث دگرگونی خلق و رفتار آدمی می شود./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.