سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هيات امر به معروف عربستان :شهر جده به کانون لهو و لعب آل سعود تبديل شده است

هيأت امر به معروف در عربستان اعلام کرد در شهر جده هيچ قدرتي ندارد و اين شهر به کانون لهو و لعب شاهزاده هاي خاندان سعودي تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين لملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم؛ مسئولان هيأت موسوم به «امر به معروف» در عربستان اعلام کردند ملک عبدالله بن عبدالعزيز نقش اين هيأت را در شهر جده به کلي از بين برده است و اين شهر به کلوپ خوشگذراني شاهزاده هاي خاندان حاکم بر اين کشور تبديل شده است.


ناظران معتقدند تشديد اقدامات پادشاه عربستان عليه اين هيأت واکنشي به حمايت از هيأت از شخصيت هاي ديني است که برگزاري جشنواره جنادريه را محکوم کردند.


در گزارشي در اين باره که با صداي محمد بوعبدالله پخش شد گفت: بحث و جدل درباره جشنواره جنادريه که هر ساله با حضور عبدالله بن عبدالعزيز برگزار مي شود ادامه دارد. اين بحث و جدل ها به يک بحران سياسي تبديل شده و به مخالفان و منتقدين رژيم نيز کشيده شده است.


در ادامه گزارش با اشاره به اين که هيأت "امر به معروف" نيز در مخالفت با برگزاري اين جشنواره به روحانيون ديني پيوسته، آمده است: هر چند اين اختلافات بين جريان ملک عبدالله از يکسو و شخصيت هاي ديني و هيأت امر به معروف از سوي ديگر محدود مي شود اما مسائل پشت پرده که اخيرا فاش شده است، ترديدها را درباره وجود اختلافات عميق تر بين محافل حکومتي و محافل ديني حاکم بر کشور افزايش داده است.


در ادامه گزارش آمده است: روزنامه الرياض عربستان در مقاله اي تحليلي درخواست شيوخ وهابي را براي جلوگيري از برگزاري جشنواره جنادريه به سبب تخلفات ديني که گفته مي شود در آن اتفاق افتاده است به شدت هدف حمله قرار داد و اينگونه افراد را به جهالت و عقب ماندگي و تلاش براي از بين بردن ميراث مردمي متهم کرد و افزود جشنواره جنادريه در طول بيش از ربع قرن توانسته است تصويري متمدنانه از عربستان ارائه کند حال آن که سفارتخانه ها و رسانه هاي اين کشور با همه يال و کوپال خود نتوانسته اند چنين کاري انجام دهند.
الرياض تاکيد کرد درخواست هاي جلوگيري از برگزاري جشنواره جنادريه بايد در نطفه خفه شود.


در بخش ديگري از گزارش آمده است: ناظران بر اين باورند تشديد حملات رسانه هاي طرفدار پادشاه عربستان عليه شخصيت هاي ديني و هيأت امر به معروف با هدف کشاندن اوضاع به مرحله هرج و مرج و شکستن ابهت اين شخصيت ها و هيأت صورت مي گيرد.
گزارشگر ادامه داد: هر چند سخنان شخصيت هاي ديني درباره تبديل جده به کانون فساد براي شاهزاده هاي سعودي و حيف و ميل اموال کشور به گوش مسئولان اين کشور رسيده است اما خاندان آل سعود جشنواره جنادريه را خط قرمزي مي داند که هر قدر هم تخلفاتي اخلاقي و شرعي در آن اتفاق بيافتد نبايد آن را زير پا گذاشت.


در ادامه آمده است: محافل سياسي عربستان بر اين باورند جريان طرفدار پادشاه اين کشور با اصرار به برگزاري جشنواره جنادريه و تبديل جده به کانون لهو و لعب قصد دارد توجه بخشي از جامعه اين کشور را از مشکلات سياسي کشور و خواسته هاي مربوط به ايجاد اصلاحات که در اين کشور در حال افزايش است؛ منحرف کنند. /ا
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.