سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد 12 مميز يك ميليارد دلاري ارزي كشور از محل صادرات پتروشيمي

با اهداف بنيادي و ارزيابي عملكرد وكنترل مدل هاي محاسباتي و مديريت بومي سازي مي توانيم شاهد آينده درخشاني براي صنعت پتروشيمي كشور باشيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عبدالحسين بيات معاون وزير نفت در همايش جايزه بهره وري پتروشيمي گفت: نفت و گاز و فرآورده هاي محصولات خامي شرايط ويژه و مطمئني را براي خروج از خام فروشي و حركت به سوي ارزش افزوده بيشتر و توليد ثروت ملي و تحول همه جانبه در كشور ايجاد مي كند. اگر نگاه وسيعي در سه حوزه پتروشيمي، تيترو كربني و ارزش افزوده داشته باشيم قاطعانه مي توانيم در مسير توسعه گام برداريم چرا كه نيروگاه ها هيدروكربن هاي خام در توليد نيروگاه ها استفاده مي شود و با صادرات گسترده و از اين صادرات نياز كشور را برطرف كنيم.

وي گفت: براي مقابله با كشورهاي بيگانه مي توانيم با صادرات هيدرو كربن ها ضمن ايجاد اشتغال پايدار نيازهاي ارزي كشور را برآورده سازيم.

بيات تصريح كرد: براي چشم اندازه بيست ساله و روند توسعه صنعت پتروشيمي الزامات و بسترهايي لازم است كه با نگاه ويژه به چشم انداز در راستاي اهداف بنيادي مي توانيم گام هاي بلندي را براي اين صنعت درامد و ارزش آفرين داشته باشيم به طوري كه در آينده با اين روند توسعه اي مي توانيم مقام اول را در دنيا كسب كنيم.
معاون وزير نفت گفت: بايد ارزيابي كنترل محاسبه مدلهاي مديريتي بومي شده و متناسب با استاندارد هاي روز دنيا باشد تا در يك محيط رقابتي فشرده و گسترده صنعت پتروشيمي كشور قرار بگيرد.

وي با تاكيد بر اينكه جايزه عالي در حوزه پتروشيمي يكي از اولويت هاي اين سازمان است، گفت: ما نمي توانيم اين صنعت ارزش افزوده را به حال خود رها كرده بايد در هدف هاي استراتژي ارزيابي و كنترل مقوله جديدي را تعريف كنيم و با حركت به سمت قطع وابستگي دولتي و تقويت همبستگي كاري فضاي كسب و كار را توسعه دهيم.

وي تصريح كرد: خوشبختانه با توجه به اهداف استراتژي توسعه صورت گرفته در اين سازمان 25 شركت پتروشيمي و 11 شركت خدماتي و 19 شركت و بخش تامين و تجهيزات فرآودهاي پتروشيمي مشغول به فعاليت هستند كه اگر اتحاد و همبستگي بين واحدها شكل گيرد در آينده شاهد توسعه صنعت در كشور خواهيم بود.

وي با تاكيد بر اينكه بايد وضعيت و جايگاه صنعت پتروشيمي را تقويت كنيم افزود: در طي 11 ماهه اخير 12 و مميز يك ميليارد دلار درآمد ارزي از محل صادرات پتروشيمي نصيب كشور شده است كه با آموزش هاي تخصصي و بكارگيري از نيروي تحصيل كرده مي توانيم اين آمار را در سال آينده رشد دهيم./ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.