سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبتلايان به آلرژي فصلي؛

قبل از شروع سال اقدام به درمان كنيد

متخصصان توصيه مي كنند براي جلوگيري از شدت بيماري آلرژي فصلي و درمان مناسب حساسيت هاي فصلي افرادي كه ريسك ابتلا به آنان بالاست قبل از ابتلا، درمان درست و صحيح را با مراجعه به پزشك شروع كنند.

دكتر زيبا عطاردي، متخصص داخلي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بسياري از افراد حساس به آلرژي هاي فصلي به خصوص در بهار بعد از مبتلا شدن به پزشك مراجعه و يا به صورت خودسرانه از داروخانه ها دارو تهيه و اقدام به درمان مي كنند كه عوارض ناشي از آن بسيار جبران ناپذير است.
وي گفت: بسياري از داروهاي ضد التهاب با تركيبات استروئيدي خوراكي و تزريقي عوارض دارند و مصرف خودسرانه داروهاي ضد احتقان نه تنها به درمان بيماري كمك نمي كند بلكه شدت بيماري را نيز افزايش مي دهد و بعضي اوقات به قدري عارضه دارد كه تا آخر عمر بيماري با او همراه مي شود.
وي تصريح كرد: مصرف خودسرانه داروهاي ضد حساسيت و آلرژيك بدون تجويز نسخه پزشك در بزرگسالان عوارضي مثل بيماري هاي قلبي و عروقي، سقط هاي دوران بارداري و غيره و در كودكان باعث كم كاري تيروئيد، انسداد مجاري بيني، پوليپ بيني، گوش دردهاي چركي و غيره به دليل عدم برطرف شدن انسداد راه هوايي و تنفسي ايجاد مي شود.
وي با اشاره به اينكه مصرف داروي آنتي هيستامين نيز به دليل ايجاد خواب آلودگي و افزايش فشار خون توصيه نمي شود خاطرنشان كرد: مصرف قرص ضد حساسيت فصلي آنتي هيستامين اگر علائم خفيف آلرژي را در كوتاه مدت درمان مي كند اما در دراز مدت بر شدت عوارض بيماري مي افزايد و اگر بيماران دچار آسم و قلبي و عروقي و بيماري هاي زمينه اي و غيره باشند مصرف آن توصيه نمي شود.
عطاردي گفت: پوليپ هاي بيني در بزرگسالان در اثر آلرژي هاي شديد ايجاد مي شود كه درمان آن بسيار مشكل ساز است و حتماً در افراد دچار بيماري كمي بايد كنترل شود.
وي افزود: براي درمان به خصوص آسم و آلرژي هاي بيني در ابتدا حساسيت زدايي كرده و از شدت بيماري كاهش مي دهيم و با تعيين آلرژن غذايي و حذف آن در افراد مي توان از شدت بيماري كم كرد.
وي خاطرنشان كرد: در فصل بهار افرادي كه به گرده گلهاي بهاري حساس هستند شستشوي بيني و دهانشان و استفاده از ماسك ها و كاهش استرس و تحريكان عصبي نيز به درمان بيماري كمك مي كند./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۱۹:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
تمامی این سخن ها واقعیت است