سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاي رمان عاشورايي در ادبيات داستاني خالي است

آثار قابل توجهي در زمينه عاشورا، به خصوص شعر وجود دارد، اما جاي رمان عاشورايي به دليل عدم تاريخ نگاري و تحقيق در ادبيات داستاني خالي است.

اكبر صحرايي نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: بارزترين خصوصيات قلم زدن، تاليف و مقصود پيام عاشورا در ادبيات داستاني و شعر، ايثار و شهادت است كه مسائل ديگر را تحت پوشش قرار مي‌دهد .
وي ادامه داد: اگر به واقعه و شخصيت هاي عاشورا بنگريم و اين شخصيت ها را بشكافيم، مشاهده مي‌كنيم كه عمده تحولات بر روي انسان ها، بحث ايثار بوده است.
اين نويسنده در خصوص حوادث اخير كشورهاي اسلامي گفت: نتيجه عاشورا در انقلاب اسلامي ايران و در حوادث اخير كشورهاي اسلامي به خوبي نمايان است و در واژه بيداري اسلامي از حوزه ايثار و شهادت برخاسته است.
وي در مورد آثار موجود در زمينه عاشورا افزود: در يكي دو قرن اخير خوشبختانه آثار خوبي در حوزه شعر عاشورايي تاليف شده است و انجمني تحت عنوان عاشورا پايه گذاري شده كه شاعران به صورت مداوم شعر مي‌سرايند و پيشرفت قابل ملاحظه اي هم داشته اند.
صحرايي ادامه داد: در حوزه ادبيات حركت منجسمي در خصوص اشعار عاشورايي شكل گرفته است، اما در حوزه ادبيات داستاني جاي يك رمان عاشورايي خالي است، كه البته در اين خصوص بايد تحقيق، پژوهش و تاريخ نگاري انجام شود.
وي در خصوص نقش هنرمندان جوان در حوزه ادبيات عاشورايي گفت: پايه اصلي حوزه ادبيات عاشورايي به خصوص شعر بر عهده جوانان بوده و عمده اين پيشرفت ها و تحركات در اين حوزه، در ادبيات داستاني و شعر به دليل جوشش شاعران جوان است.
صحرايي در مورد رمز ماندگاري آثار عاشورايي تصريح كرد: رمز موفقيت اين آثار حقيقت و خدايي بودن آن است و هر حركت خداپسندانه كه ايثار و شهادت را به دنبال داشه باشد ماندگار مي‌شود./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.