سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنايع دستي كشور از متنوع ترين صنايع دستي دنيا

صنايع دستي كشورمان از متنوع ترين صنايع دستي دنيا مي باشد كه جايگاه جهاني و كاركردهاي آن حفظ نشده است.

منوچهر عبدلي مدير عامل اتحاديه تعاوني صنايع دستي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: باور و اعتقاد كامل به بخش صنايع دستي در كشور وجود ندارد و با توجه به اينكه اتحاديه ها و تشكلها كارهاي اصلي را در اين بخش انجام مي دهند اما جايگاه مشخصي ندارند و در اين زمينه براي حضور در نمايشگاه ها افراد را در نظر مي گيرند.
وي ادامه داد: براي اولين بار نمايشگاه بين المللي صنايع دستي را اتحاديه ها برگزار کردند كه نشانه تعامل بيشتر اتحاديه ها مي باشد.
وي افزود: در بحث نرم افزارها، بانكهاي اطلاعاتي محصول را اجرايي نموده ايم و با بانكها قراردادي بسته ايم كه بانك ملي پيشتاز اين كار بوده است.
عبدلي ادامه داد:تعاوني ها مانند بخش خصوصي مجاز به فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي هستند كه با نظارت مديريت و تثبيت كار، بخش تعاون را فعالتر کنيم كه اين كار نيازمند بنيه مالي زيادي خواهد بود تا كاركردهايمان را تسريع و شتاب بيشتري يابد.
وي تصريح كرد: در بحث صادرات برنامه هاي خاص و وسيعي داشته ايم و در نمايشگاه هاي مختلف از جمله ميلان، بازار چين ورود پيدا كرديم و همچنين با اتحاديه چين تفاهم نامه همكاري مشترك امضا كرديم.
وي خاطر نشان كرد: در كشور هيچ سند چشم انداز و مشخصي در صنايع دستي نداريم و بدون نظام برنامه ريزي جامع نمي توان صنايع دستي را ارتقا دهيم. /ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.