سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاه سليقه اي مديران مدارس در انتخاب كتاب

بي توجهي به نياز سنجي از سوي مديران مدارس در انتخاب موضوع مطابق با رده سني دانش آموزان در مدارس و نگاه سليقه اي در نمايشگاه ها باعث كمبود منابع علمي شده است.

فرهاد قرباني كارشناس آموزش و تكنولوژي آموزشي با خبرنگار حوزه كتاب و ادبيات خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: انتخاب كتاب توسط مديران مدارس سليقه اي انجام مي شود و مديريت درستي در محتواي آن انجام نمي شود چه بسا موضوعات غيرمرتبط با توجه به رده سني و مقطع تحصيلي چينش شده و دانش آموزان دچار سردرگمي مي شود.

وي افزود: در حال حاضر فقط در تهران يك بار در سال يك نمايشگاه تخصصي براي مدارس برگزار مي‌شود و رديف بودجه كمي در نظر گرفته مي شود و اگر مدارس بخواهند كتب تخصصي خود را خريد كنند بايد چند برابر بودجه در نظر گرفته شده هزينه كنند.

قرباني گفت: اگر سرانه بودجه هر مركز آموزشي از محل اخذ جريمه ها و عوارض شهري پرداخته و در اختيار خود مدرسه به خصوص در كلان شهرها قرار گيرد مراكز آموزشي مي‌توانند نياز سنجي كرده و به جاي خريد در يك سال در طول سال مي‌توانند نيازهاي خود را برطرف كنند.

وي ادامه داد: اگر يارانه هاي توزيع و چاپ از مبدا در اختيار ناشر و فروشنده قرار گيرد مي‌توانيم هزينه ها را در مقصد مركز آموزشي پائين بياوريم.

وي خاطرنشان كرد: وزارت ارشاد با همكاري آموزش و پرورش بايد به سمت الكترونيكي شدن كتابخانه ها حركت كند./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.