سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميرميرصادقي:

ايران مربي تنيس روي ميز به معناي واقعي ندارد!

نماينده فدراسيون جهاني تنيس روي ميز پيشكسوتان ايران بيان كرد: به صراحت مي گويم در ايران هيچ تلاشي در امر مربي سازي انجام نشده است.

   اميرميرصادقي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: قصد تخريب ندارم و نمي خواهم كسي را خراب كنم اما حقيقت اين است كه من از ديد ديگري نگاه مي كنم زيرا به خاطر علاقه خود و 54 سالي كه براي پينگ پنگ كار كرد هام سالها در كشورهاي مختلف تجربه كسب كرده ام و اين گفته را از روي بي دانشي اعلام نكرده ام.
 وي تصريح كرد: وقتي درباره يك چيز مي خواهي نظردهي مثل اين است كه از طبقه اي از ساختمان به آن موضوع نگاه مي كني من به جاي طبقه هشتم از طبقه بيستم به اين موضوع نگاه مي كنم و مي گويم ايران مربي شايسته اي را در تنيس روي ميز ندارد.
ميرصادقي كه به تازگي سمت رييس كميته برنامه ريزي و پژوهش فدراسيون روي ميز را نيز دريافت كرده است، گفت: در ورزش دو عامل است كه يك بازيكن را به درجات بالا مي رساند يكي مربي فهيم و آشنا با علم روز است و دو بازيكني كه منظم و مداوم تمرين كند و بايد هر كدام از اينها داراي هدف باشند. وي اضافه كرد: يك مربي بايد اول خود را بسازد و بعد ديگري را، يك سري از مربيان هستند كه تا بازنشسته نشوند دلايل عدم موفقيت هاي خود را متوجه نمي شوند بعضي مربيان هم هستند كه حتي بعد از بازنشستگي نيز ضعفهاي خود را متوجه نمي شوند.
ميرصادقي درباره ضعفهاي مربيان مدعي شد: يك مربي بايد عوامل باز دارنده پيروزي بازيكنش را بشناسد. اين عوامل مي تواند ترس و اعتماد به نفس باشد مثلاً يك بازيكن در تمرين خوب است در مقايسه نيست يك بازيكن مسابقه را خوب آغاز مي كند ولي تا انتها نمي تواند ادامه دهد مربي بايد تشخيص دهد كه چرا اينگونه است و آن مشكل را رفع كند.
وي تأكيد كرد: با برنامه ريزيهاي انجام شده در فدراسيون تنيس روي ميز اين مشكل مربي بايد در ايران حل شود چرا كه تا مربي پرورش پيدا نكند بازيكن مورد قبول هم به وجود نمي آيد.
وي در پايان از عملكرد بانوان تنيس روي ميز ابراز خرسندي كرد و اعلام كرد: به راستي انقلاب بزرگي در تاريخ تنيس روي ميز در بخش بانوان اتفاق افتاده است و آنها بسيار خوب عمل مي كنند به گونه اي كه در تاريخ پينگ پنگ ايران بي سابقه است پيشكسوت پينگ پنگ درباره سفرهاي بدون مرزي بانوان به مسابقات مختلف ابراز خرسندي كرد و گفت: حضور در اين مسابقات صرف نظر از نتيجه بانوان ايران را با تكنيك ها و مهارتهاي جديد و نوظهور آشنا مي كند در نتيجه مي توانند از اين تكنيكها و تاكيتكها الگو برداري كنند./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.