سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرنوشت انتخابات رياست جمهوري آمريکا در فلوریدا رقم می خورد

رقابت ميت رامني و اوباما در فلوريدا سرنوشت انتخابات رياست جمهوري آمريکا را رقم خواهد زد

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی؛رقابت شدید انتخاباتی بین باراک اوباما و میت رامنی برای بدست آوردن آراء اسپانیولی زبان های ایالت فلوریدا اهمیت این ایالت در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به خوبی نشان می دهد.

اگر میت رامنی می خواهد به کاخ سفید راه یابد باید در فلوریدا پیروز شود و در واقع راه کاخ سفید برای میت رامنی از فلوریدا می گذرد چون به احتمال زیاد باراک اوباما در ایالت هایی مثل نیویورک، کالیفرنیا و ایلی نوی که ایالت های بزرگِ لیبرال هستند برنده خواهد شد.

میت رامنی باید با پیروزی در فلوریدا عقب ماندگی آراء در این سه ایالت را جبران کند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و میت رامنی نامزد جمهوریخواهان، در رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا با یکدیگر رقابت می کنند. این دو تلاش زیادی دارند تا رأی لاتین زبان های آمریکا را بدست آورند.

میت رامنی دیروز در جمع اسپانیولی زبان های ساکن آمریکا در ایالت فلوریدا سخنرانی کرد. قرار است باراک اوباما هم امروز جمعه در میان اسپانیولی زبان های آمریکا سخنرانی کند. هم میت رامنی و هم اوباما در ایالت فلوریدا هستند چون ایالت فلوریدا جزو ایالت هایی است که آراء مردم آن همانند پاندول بین دمکرات ها و جمهوریخواهان در نوسان است. از هر پنج نفر ساکن ایالت فلوریدا یک نفر اسپانیولی زبان است.

میت رامنی گفت: از دیدگاه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اسپانیولی زبان ها جدی گرفته نمی شوند درحالیکه دولت وی تصور می کند رأی این بخش از جامعه ی آمریکا متعلق به اوباما است .میت رامنی سپس گفت این تصور درحالی است که بیکاری در سطح ملی در آمریکا حدود هشت درصد است اما این رقم درمیان اسپانیولی زبان ها حدود یازده درصد است که بسیار بیشتراست. میت رامنی همچنین گفت شخصا اقدام به دادن گرین کارت ها به مهاجران اسپانیولی زبانی خواهد کرد که برای تحصیل یا خدمت در ارتش به آمریکا بیایند.
این گفته های میت رامنی طوری است که رقابت با باراک اوباما را سخت می کند چون همین هفته ی قبل بود که باراک اوباما اعلام کرد ازاین پس دیگر فرزندان مهاجران غیر قانونی به آمریکا را به کشور اصلی شان باز نمی گرداند. با توجه به چنین وعده ای در دولت اوباما کار میت رامنی بسیارسخت شده است.

پیام میت رامنی به اسپانیولی زبان های فلوریدا که 20 درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می دهند این است که دولت آینده ی میت رامنی می تواند عملکرد بهتری برای اسپانیولی زبان ها داشته باشد. اسپانیولی زبان ها حدود 16 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.