سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه به تفرقه افکنی میان نظامیان سوریه روی آورد

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با استقبال از فرار خلبان جنگنده سوری و پناهنده شدن وی به اردن، سعی کرد تا سایر نظامیان ارتش سوریه را به پیروی از اقدام این خلبان فراری ترغیب کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی ؛  "برنارد والرو" سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به فرار خلبان جنگنده سوریه از این کشور و پناهندگی وی به اردن، نظامیان ارتش سوریه را به پیروی از اقدام این خلبان فراری تحریک کرد.


استقبال فرانسه از فرار این خلبان سوری در شرایطی گزارش می شود که دولت آمریکا نیز از پناهندگی این خلبان جنگنده سوری به اردن استقبال و اقدام وی را عملی شجاعانه و لحظه ای قابل توجه در درگیری های 16 ماهه در سوریه توصیف کرده است.

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بعد از اینکه این خلبان سوری در جنگنده نیروی هوایی سوریه ساخت روسیه مدل " MiG" را اوایل روز گذشته در اردن به زمین نشاند، گفت: بدیهی است زمانیکه یک مرد یک هواپیمای 25 میلیون دلاری را بر می دارد و آن را وارد کشور دیگری می کند، لحظه قابل توجهی است .

"تامی ویتور" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: ما از تصمیم این خلبان برای انجام این کار صحیح استقبال می کنیم؛ ما مدت هاست که خواستار این شده ایم که اعضای نظامی و سایر اعضای نظام اسد پناهنده سیاسی شوند و به جای اینکه همدست جنایات نظام سوریه شوند، مواضع خود را رها کنند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.