سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابقاي رئيس مستعفي بانک بارکليز انگليس در مقامش

رئيس مستعفي بانک بارکليز انگليس از ابقاي خود در مقامش خبر داد

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، مارکوس آگیوس رئیس بانک بارکلیز انگلیس که روز دوشنبه استعفاء‌ کرده بود در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی از ابقای خود در مقامش خبر داد.

آگیوس گفت:در حال حاضر بانک از طرف کمیته اجرایی اداره می شود و من هم هم اکنون به صورت تمام وقت برای نظارت بر اداره آن بازگشته ام و این وظیفه را تا تعیین رئیس بعدی ادامه می دهم.

وی درباره استعفای باب دایموند مدیر عامل این بانک گفت:آنچه باب دایموند شب گذشته انجام داد و استعفا کرد یک تصمیم شخصی بود و او در غروب همان روز درباره این موضوع با من صحبت کرد .

آگیوس درباره علت استعفای خود از مقامش هم گفت: من احساس کردم که این تصمیم را باید می گرفتم و آن را در بیانیه ای منتشر کردم و این اقدامی فوری در جهت حفظ وجهه بانک بود و من آنچه را درباره آن تصمیم گیری کرده بودم اجرا کردم .

وی درباره آینده خود در این بانک گفت: به زودی مدیر عامل جدید بانک انتخاب می شود و زمانی که احساس کنم اوضاع از ثبات خوبی برخوردار است آنگاه اعلام بازنشستگی می کنم زیرا زمان زیادی است که در این بانک حضور دارم.

وی درباره تغییر و دستکاری در نرخ بهره های بین بانکی که منجر به رسوایی مالی بانک بارکلیز شد هم گفت:رفتار بد عده ای از اشخاص محدود منجر به این کار شد و من مخالف این موضوع بودم و از آن بیزاری کردم و هر آنچه می توانستم در جهت مقابله با آن به کار بستم و باید بگویم بقیه بخش های بانک درگیر این موضوع نبوده اند.

وی درباره بازگرداندن اعتماد به مشتریان بانک گفت:من به همگان این اطمینان را می دهم و می گویم برای ایجاد اطمینان قصد داریم تا با ایجاد نظارت بیشتراز هرگونه سهل انگاری در شعب بانک جلوگیری کنیم و این سیستم نظارتی به هیات مدیره باید گزارش دهی کند که این موضوع می تواند اطمینان لازم را به افراد و مشتریان بانک بازگرداند.

وی در پایان درباره جایگزین باب دایموند مدیر عامل پیشین این بانک گفت:ما به دنبال پیدا کردن جایگزینی مناسب برای دایموند هستیم و همانطور که می دانید بانک بارکلیز بانک مهمی محسوب می شود که برای اقتصاد انگلیس هم از اهمیت بالایی برخوردار است و فردی که جایگزین دایموند می شود باید از همه لحاظ شایسته باشد و افراد کم و معدودی را می توان در این زمینه پیدا کرد.
برچسب ها: بارکلیز ، بانک ، ابقا ، استعفا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.