سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه غارت آمریکایی وخرید ایرانی + فیلم

غرب عادت دارد همه چیز را ناقص نشان دهد ناقص تعریف کند ناقص ببیند و در جلوه دادن حقیقت آنگونه که دیدگاه غرب می گوید دیگران نیز باید ببینند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرهنگ نیوز، چند وقتی است صف های طولانی مرغ سوژه رسانه های مخالف جمهوری اسلامی شده است. کسی از این حرفی نمی زند که دولت ایران برای راحتی مردم، مرغ  را به نرخ دولتی توزیع می کند.

هیچ کشور غربی در وضعیت بد اقتصادی حتی حاضر نیست مالیات ازمردم خود نگیرد،وحالا همه رسا نه ها  از صف های طولانی می گویند.

جداً در کشور ایالات متحده هیچ صفی وجود ندارد و مردم در ازدحام ها به یک دیگر فشار نمی آورند وقتی غذای مجانی می دهند پاشنه مغازه ها کنده نمی شود؟

در ایران پر از تمدن و فرهنگ فقط صف های طولانی مرغ را می بینند؟لحن نوشتار مطلب شاید به برخی آزاد اندیشان بر بخورد، اما حقیقت است.چرا همیشه رسانه های غربی می خواهند روستا های ایران را نشان دهند؟چرا زمانی که فیلم خیلی دور خیلی نزدیک با ظواهر تمدن ایرانی به اسکار معرفی می شود، جشنواره از پخش فیلم امتناع می کند؟پس در این میان مشکلی اساسی مطرح است.

 

صف کشیدن برای نان ومرغ یک مسئله عادی است.چون ارزاق روزانه مردم بسته به این چیزهاست.اما هجوم برای خرید چند جفت کفش مارکدار چه توجیهی دارد. سیاه پوستان بیشترین متقاضی خرید این اجناس هستند و این مسئله کمی قابل تامل است؟

آیا استعمار بیش از صد سال حاصل عقب ماندگی طبقاتی این افراد نیست؟

آیا حضور مردم پس از اعیاد مذهبی در حراجی ها نشان از صدقه دادن به مردم نمی باشد؟

اقتصاد صدقه ای فقط برای مردم خاورمیانه نادرست است؟

جمعه های سیاه برای مردم ایالات متحده یکی از نشانه های اصلی وجود تبعیض در جامعه سرمایه داری آمریکا است.

 

جمعه بعد از عید شکر گزاری،این که چرا سیاه خوانده می شود، بحث زیاد است اما آغازی است برای فصل خرید آخر سال و کریسمس.اصناف مختلف فروشگاه ها را برای هجوم مردم آماده می کنند، حتی در بعضی ساعتها درب مغازه هایشان را زودتر باز میکنند.

علت اصلی خرید های بسیاری از مردم نیاز نیست یک واقعیت است آنچه رفتار مردم در جمعه سیاه آمریکا را نشان می هد ، این است که مردم تحت تاثیر احساسات مختلف کالایی را خریداری می کنند که نیاز چندانی به آن ندارند بلکه با تشویق و تخفیف های بالا ،مغلوب سرمایه دار می شوند.

 

 

اما خرید یک محصولی مانند مرغ یا نان ،یک نیاز حقیقی است نه یک نیاز توهمی،پس اگر مردم در خرید نان و مرغ یا هر مایحتاج ضروری زندگی هجوم بیاورند تاحدودی می توان حق را به آنها داد.ولی برای خرید یک کفش مارکدار با ده درصد تخفیف چه توجیهی برای هجوم می باشد؟

امروزه رسالت رسانه در آگاه سازی مردم است نه گمراهی آنها،حال تمسخر رسانه ی چه نفعی را برای غربی ها به دنبال دارد؟

غرب در سراشیبی فراصنعتی است ، فراصنعتی که ساده ترین نیازهای خود را ، به پایه صنعت پیشرفته خود می زند ، زرق و برق طوفانهای تیبلیغاتی برای فروش اجناس چه ارتباطی با تمسخرهای صفوف مرغ در ایران دارد؟

زمانی که ملتی برای رفع نیازهای خود دست به تدبیر می زند ممکن است به لحاظ فشارهای اقتصادی موجود در کنترل اوضاع کمی متزلزل عمل کند اما زمانی که مردم برای خرید پوشاک یکدیگر را زیر دست و پا له می کنند کمی با مزه به نظر نمی آید؟

غرب امروزه با اینگونه سوژه های تبلیغاتی رسانه ی سعی در تمسخر فرهنگ کشور ایران را دارد و این در حالی است که چالشهای موجود در جوامع غربی بیش از این حرفهایست که در فیلم بالا به نمایش گذاشته شده است.

رسانه آزاد رویایی است که این کشورهای های متمدن در آن سوی دنیا در آن فرو رفته اند.بهتر است کمی به جامعه بحران زده خود نیز نگاهی بیندازند.





برچسب ها: غارت ، آمریکایی ، خرید ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.