سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ميرابيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ميزباني اجلاس غير متعهدها، ارتقا جايگاه ايران در سطح بين‌الملل

یک کارشناس سياست خارجي گفت: ميزباني اجلاس غيرمتعهدها در تهران جايگاه ايران را بيش از پيش در سطح منطقه و جهان ارتقا خواهد داد.

رضا ميرابيان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دستاوردهاي اجلاس غير متعهدها گفت: تاکنون ارزيابي اجلاس غير متعهد‌ها براي جمهوري اسلامي ايران مثبت بوده و ميزان حضور اعضا و موضوعات مطرح شده که در دستور کار اجلاس قرار گرفته، نشان دهنده آينده روشن اجلاس غير متعهدها خواهد بود.

وي در ادامه افزود: يکي از پيامدهاي مهم اين اجلاس شکست فضاهاي غير منطقي و ضد ايراني بوده و ميزباني ايران خط بطلاني بر تمامي ادعاهاي واهي مخالفان کشورمان خواهد بود.

ميرابيان تصريح کرد: کشورها در سطح منطقه و جهان بايد بپذيرند که جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک چهره تاثير گذار نقش بارزي را در سراسر جهان ايفا خواهد کرد و ناديده گرفتن اين نقش امري غير ممکن است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به ديدارهاي دو جانبه بين مقامات ايراني و ساير کشورها در حاشيه اجلاس غير متعهدها خاطر نشان کرد:‌ فشردگي و حجم اين ديدارها نشان دهنده نقش برجسته ايران بوده و در همين راستا انگيزه کشورهاي ديگر عضو غير متعهدها براي ديدار با مقامات ايراني افزايش يافته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اجلاس ، ایران ، ارتقاء
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.