سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

به منگوله‌هاي پوستي نخ نبنديد!

يك متخصص پوست و مو گفت: ‌منگوله‌هاي پوستي يا اسكين‌تگ‌ها ( ( skin tag نوعي خال‌هاي گوشتي‌‌اند و در واقع تومورها يا زوائد پوستي خوش‌خيمي هستند كه در اطراف گردن و سطوح بين گردن، زيل بغل، زير سينه و گاهي روي ران و تنه ديده مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛رضا يعقوبي در گفت‌وگو با خبرنگاران ـ اظهار كرد: قوام ‌منگوله‌هاي پوستي نرم است و درد ندارند و گاهي داراي پايه‌اي باريك و گاه بدون پايه هستند. تعداد اين خال‌ها ممكن است در بدن بسيار باشد و بيش‌تر در افراد بالغ ديده مي‌شوند.

 

وي ادامه داد: علت ايجاد اين زوائد مشخص نيست و گاه با بروز بعضي بيماري‌ها مانند چاقي، ديابت و حاملگي در بدن به وجود ممي‌آيند، ‌منگوله‌هاي پوستي همچنين در بعضي افراد زمينه ژنتيكي دارند و در برخي بيماران نيز علامت درگيري‌هاي تومورهاي روده‌هاي هستند.

 

اين متخصص پوست و مو يادآور شد: ‌منگوله‌هاي پوستي معمولاً خوش‌خيم هستند و مورد بدخيمي از آن‌ها گزارش نشده است ولي گاهي اندازه‌ اين زوائد بسيار بزرگ مي‌شود.

 

يعقوبي افزود: تومورهاي خوش‌خيم بافت هم‌بند نرم هستند، اين موارد درمان دارويي ندارند و مي‌توان با قيچي يا دستگاهي ويژه آن را از پوست برداشت.

 

وي تصريح كرد: در فرهنگ عامه گاه براي جدا كردن منگوله‌هاي پوستي از بدن، دور آن را نخ مي‌پيچند تا با نرسيدن خون به اين زائده، به اصطلاح خشك شده و خودبه‌خود از پوست جدا شود. اين در حالي است كه بستن نخ به اين تومورها ممكن است موجب تجمع ميكروب در محل شود و پس بهتر است فرد براي برداشتن منگوله‌هاي پوستي به پزشك مراجعه كرده و از درمان خودسرانه خودداري شود. /س
برچسب ها: منگوله ، پوستی ، نخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.