سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

توسعه اقتصادی روستاییان با پرورش مرغ بومی

با پرورش مرغ بومی در مازندران اقتصاد روستاییان توسعه می یابد .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه سالانه 9 هزار تن گوشت و 18 هزار تن تخم مرغ بومی در استان تولید می شود گفت : از سال 67 تاکنون 6 میلیون قطعه جوجه یکروزه و 5 میلیون نیمچه بین روستاییان در مازندران توزیع شده است .

نگهدار با بیان اینکه ماهیانه 60 هزار قطعه جوجه یکروزه و نیمچه بومی از طریق مرکز پشتیبانی و اصلاح نژادی پنبه چوله ساری بین روستاییان توزیع می شود افزود :مازندران جوجه یکروزه استانهای گیلان / گلستان سمنان و سیستان و بلوچستان را تامین می مند .

معاون بهبود و تولیدات دامی ساطمان جهاد کشاورزی مازندران به فعالیت اصلاح نژادی در مرکز پنبه چوله ساری اشاره کرد و گفت : امسال مرغ بومی نسل 21 استحصال شده که ارزش افزوده به ازای هر قطعه مرغ بومی در استان حداقل 5 هزار تومان نسبت به گله مادری ارتقا یافت .

نگهدار افزود : هم اکنون 60 واحد ترویجی و تکثیری نیمچه مرغ بومی در مازندران فعال است که ماهانه اقدام به تولید و پرورش نیمچه از هزار تا 2 هزار قطعه می کند .

بگفته وی بمنظور کاهش مصرف سوخت / کاهش تلفات افزایش تولید در واحد سطح و اصلاح ساختار مرغداری های دارای پروانه بهره برداری از محل اعتبارات توسعه کشاورزی و اصلاح ساختار مرغداری استان این واحد ها به سیستم بانکی برای تجهیز و نوسازی معرفی می شوند./س  


برچسب ها: توسعه ، روستاییان ، مرغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.