سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

ثبت مراسم شیرخوارگان حسینی در یونسکو

عضو ستاد تحول اجتماعی استانداری مازندران گفت: استقبال مردم ایران از مراسم شیرخوارگان حسینی موجب ثبت این مراسم مذهبی در یونسکو شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران سلیسی در مراسم عاشورای حسینی در قائمشهر با اعلام اینکه پیام علی اصغر(ع) پیام دیپلماتیک، پیام عاشورا و پیام گفتمان عزت حسینی است، افزود: این گفتمان به اقتصاد و تحریم و حصر کاری ندارد و فقط توجه‌اش به دین معطوف است.

وی با اشاره به تجمع عظیم و استقبال مردم ایران در برگزاری مراسم عزای حسینی تصریح کرد:

این مراسم و این مجمع بزرگ ثبت جهانی شد که خود حامل پیام بزرگی است اینجا شهری است در مازندران که عاشقان آل علی در آن خیمه‌ها زده‌اند و دسته‌های عزایشان برای سوگواری خاندان نبوت برپا شده است و کوی و خیابان شهر در تراکم پارچه‌های عزا و بیرق یاران تشنه لب حسین مزین شده است.

اینجا صدای نوحه و مدح ابوالفضل و قاسم و عباس(ع) به گوش می‌رسد و کمی آن‌سوتر مارش عزا، صدای طبل و سنج، شیفتگان را به خیابان‌ها می‌کشاند تا همپای زنجیرزنان و سینه‌کوبان سوگ حسین(ع) مسیر خیابان تا مساجد و امامزادگان را طی طریق کنند.

قائمشهر بوی محرم دارد و لحظه‌ای بساط زنجیر و سربندفروشان از مشتری خالی نیست.

مسجد ثارالله عاشقان قائمشهر از پنج محرم تاکنون به مناسبت آغاز هفته بسبج و با شعار بسیج امتداد عاشورا، با نمایشگاهی از تصاویر شهیدان و صحنه‌های جان دادن و کفن‌پوشان آن ناب‌ترین عاشقان خاک وطن حال و هوایی کربلایی یافته است./ب

برچسب ها: ثبت ، یونسکو ، شیرخوارگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.