سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"خمره" براي كودكان قصه مي‌آورد

انيميشن "خمره" كاري از مركز پويانمايي صبا از روز جمعه مهمان خانه هاي كودكان مي شود.

سيد حامد حسيني تهيه كننده و مجري طرح انيميشن "خمره "در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: انيميشن "خمره" برگرفته از كتاب "خمره" نوشته هوشنگ مرادي كرماني است.
وي افزود: قصه اصلي به صورت رئال بود و تبديل آن به انيميشن سختي زيادي داشت و بعد از كار با چند نويسنده سرانجام توسط حميدرضا حافظي به نگارش درآمد.
حسيني ادامه داد: انيميشن "خمره" در 13 قسمت 12 دقيقه اي با تكنيك كات اوت براي گروه كودك و نوجوان در مركز پويانمايي صيا توليد شده است.

*"خمره" روايتگر روستايي در حاشيه كوير

وي در خصوص روند توليد اين اثر اظهار داشت: بدليل اينكه قصه اين انيميشن در حاشيه كوير اتفاق مي‌افتد براي تطبيق بك گراند، فضاسازي و كاراكترها با منطقه جغرافيايي زبان شناسي كرماني انجام گرفت تا لهجه و تكه كلام هاي لازم به خوبي صورت گيرد.
حسيني قصه اين انيميشن را اينگونه گفت: قصه روايت‌گر روستايي در حاشيه كوير است كه تنها يك معلم به نام صمدي در اين مدرسه به تدريس و مديريت آن مشغول است كه يك "خمره" در آن مدرسه وجود دارد كه محل آب خوري بچه هاي مدرسه است و روزي متوجه مي شوند اين "خمره" شكسته شده است.
لازم به ذكر است؛ علي احمدي كارگردان، علي ميرآقايي موسيقي، حميدرضا حافظي بازنويسي قصه، سيد حامد حسيني، تهيه كننده و مجري طرح از عوامل اين انيميشن هستند.
گفتني است؛ انيميشن "خمره" از چندين جشنواره موفق به كسب جايزه شده و از توليدات خوب مركز صبا است و از روز جمعه 24 آذر ساعت 17 پخش آن از شبكه پويا آغاز مي شود./ص
برچسب ها: خمره ، انیمیشن ، پویانمایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.