سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش باشگاه خبرنگاران از ترورهاي سازمان دهي شده؛

يك منبع صهيونيستي: در ترور دانشمندان ايراني هيچ جايي براي اشتباه وجود ندارد / موساد و منافقين رابطه بسيار گرمي با هم دارند

منبع اسراييلي گفت: "در ترور دانشمندان ايراني هيچ جايي براي اشتباه وجود ندارد. طبيعتا هر گونه شکستي نه تنها جان عوامل را به خطر مي‌اندازد، بلکه موجب رسوايي بين‌المللي مي‌شود."

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ "مصطفی احمدی روشن" در بيست و يک دي ماه سال 1390 توسط عوامل مزدور" سرويس‌هاي جاسوسي" غرب و رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد. "شهيد احمدي روشن"، معاون بازرگانی "سایت هسته‌ای نطنز" بود که پس از خروج از منزل در ساعت ۸:۳۰ صبح توسط یک موتورسیکلت سوار با چسباندن یک بمب مغناطیسی به خودرويش در خیابان گل نبی تهران (میدان کتابی) به شهادت رسيد. او دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه صنعتی شریف بود. ترور وی در سالگرد ترور دیگر استاد فیزیک ایران مسعود علی‌محمدی صورت گرفت. "شهيد رضا قشقایی" فرد دیگری که همراه وی بود نیز در بیمارستان رسالت به مقام رفيع شهادت رسيد.

        

از همان روزهاي اوليه ترور شهيد احمدي روشن، ردپاي سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب و جوخه‌هاي ترور موساد به وضوح ديده مي‌شد. پس از شهادت مهندس احمدی روشن در روز چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ که طی یک عملیات تروریستی و با استفاده از بمب‌های چسبان مغناطیسی صورت گرفت، جمع بندی‌های صورت گرفته نشان داد طراحی اجرای این عملیات با مشارکت چند سرویس اطلاعاتی و اجرای آن بر عهده موساد بوده است.

بسياري از کارشناسان غربي اعتقاد دارند، "گروهک تروريستي منافقین" و همچنین بقایای "گروهک پژاک" در این ترور نقش مستقیم‌تری داشته‌اند، بویژه اینکه هر دو گروه اخیرا ضربات مهلکی از ایران دریافت کرده و در کردستان عراق نشست‌های مشترکی با موساد داشته‌اند.

.

بسياري از خبرگزاري‌هاي غربي و حتي صهيونيستي، پس از گذشت مدتي از شهادت دانشمند هسته‌اي ايران، به اين مسئله اذعان کردند که موساد پشت پرده اين فاجعه تروريستي بوده است. در همين راستا باشگاه خبرنگاران به بررسي وقايع و مواضع رسانه‌هاي غربي نسبت به ترور شهيد احمدي روشن در سال گذشته پرداخته است:


اذعان رسانه‌هاي غربي به نقش موساد در شهادت شهيد احمدي روشن

جنگ مخفيانه رژيم صهيونيستي با ايران

روزنامه "ساندي‌تايمز" روز دوشنبه ۱۶) ژانويه 2012) در مطلبي نوشت: ترور "مصطفي احمدي روشن" مشابه عمليات "فيلم‌هاي جاسوسي هاليوودي" است که طراحي آن از جمله تحقيقات وسيع و جمع‌آوري اطلاعات اين حمله هدفمند چندين ماه به طول انجاميده است.

اين روزنامه به نقل از يک منبع اسراييلي که نام وي ذکر نشده، ادعا کرد اين حمله تروريستي يک اقدام مقدماتي و نه يک اقدام جايگزين براي حمله‌اي نظامي بود و هدف آن دشوار کردن بازسازي "تاسيسات هسته‌اي ايران" پس از بمباران اين تاسيسات است.

بر اساس اين گزارش، گروه‌هاي کوچک عوامل "سرويس جاسوسي" رژيم صهيونيستي (موساد) به دقت مناطق کليدي مناسب براي ترور "روشن" در تهران را زير نظر داشته‌اند.

اين منبع اسراييلي گفته است: "هيچ جايي براي اشتباه وجود ندارد. طبيعتا هر گونه شکستي نه تنها جان عوامل را به خطر مي‌اندازد، بلکه موجب رسوايي بين‌المللي مي‌شود."

اين روزنامه در ادامه نوشته است احمدي روشن از يک مکان کنترل موقت در خانه‌اي امن در حالي که براي رفتن سر کار آماده مي‌شد، زير نظر بود .

يک مقام ارشد اسراييلي: بله، يکي ديگر/ از کشته شدن دانشمند ايراني ناراحت نيستم

مجله آمريکايي "تايم"، در گزارشي با عنوان " چه کسي دانشمند هسته‌اي ايران را ترور کرد؟ اسراييل که حرفي نمي‌زند" به مسئله شهادت مصطفي احمدي روشن پرداخته و آن را امري وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي به‌ويژه موساد مي‌داند. اين نشريه آمريکايي به ترور سه دانشمند هسته‌اي قبلي ايران و شباهت آن‌ها به هم اشاره کرد که همگي در صبح زود هنگامي که به سر کار مي‌رفتند ترور شدند.

اين روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتي غرب، صراحتا اعلام مي‌کند شيد احمدي روشن هنگامي که به سر کار مي‌رفت ترور شد. يک بمب مغناطيسي به در خودروي او چسبيده شد و به شهادت رسيد. يک مقام ارشد اسراييلي در اين‌باره مي‌گويد: بله، يکي ديگر. او با خنده مي‌گويد: از اين موضوع ناراحت نيستم. روزنامه تايم در ادامه اين اقدام تروريستي موساد را در راستاي اقدامات دو سال پيش ميداند که نيروهاي تحت آموزش موساد شهيد "شهرياري" اين اقدامات را انجام داده بودند. اهداف موساد، دانشمنداني هستند که اهميت بسزايي براي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران دارند. مجيد شهرياري يکي از بهترين دانشمندان ايران نيز با بمب مغناطيسي در سال 2010 به شهادت رسيد.

هشدار رژيم صهيونيستي نسبت به وقوع حوداث غير طبيعي در سال 2012

روزنامه انگليسي "گاردين" در سرمقاله خود به تاريخ 11 January 2012، با تروريستي خواندن شهادت شهيد احمدي در تيتر خود اذعان مي‌کند که شهادت او مشکوک بوده و پس از يک سري هشدارهاي حوادث غير طبيعي توسط صهيونيست‌ها رخ داد.

اين روزنامه انگليسي درابتداي گزارش خود مي‌نويسد ترور دانشمند هسته‌اي ايران تنها با گذشت کم تر از 24 ساعت از سخنان رييس ارتش اسراييل رخ داد که هشدار داده بود، ايران در سال جاري با حوادثي غيرطبيعي مواجه خواهد شد. اين حرف‌هاي او گواهي بر نقش احتمالي موساد در اين ترور دارد.

اين روزنامه انگليسي به نقل از بني‌گانتز، رئیس ستاد مشترک ارتش اسراييل نوشت: سال 2012، سال مهمي براي ايران خواهد بود و وقايعي غير طبيعي در اين کشور رخ خواهد داد. به گزارش گاردين، اين وقايع غير طبيعي، همان "جنگ مخفي رژيم صهيونيستي" به منظور اختلال در فعاليت هسته‌اي ايران با استفاده از ترورهاي مرموز و انفجار در دو سال اخير در ايران بوده است.

آموزش "منافقين" در کردستان توسط موساد

روزنامه لوفيگاروي فرانسه در 9 ژانويه سال 2012، نيز در گزارشي اذعان مي‌کند که سرويس‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي مخالفان نظام ايران را در "کردستان عراق" اجير کرده تا اطلاعاتي مبني بر فعاليت‌هاي هسته‌اي و دانشمندان اين کشور کسب کنند.

اين روزنامه فرانسوي به نقل از يک منبع امنيتي در بغداد نوشت: ماموران موساد در کردستان فعال بوده و ايراني‌هاي معاند نظام اين کشور را به خدمت خود در مي‌آورد تا در داخل کشور با شناسايي دانشمندان هسته‌اي آن‌ها را ترور کرده و دست به خرابکاري بزنند.

کمپين مخفي اسراييل عليه ايران

روزنامه "نيويورک‌تايمز" در مقاله‌اي ترور شهيد احمدي روشن را اقدامي تلافي‌جويانه از طرف دشمنان ضربه خورده جمهوري اسلامي مي‌داند و مي‌نويسد. کمپيني که عمدتا به وسيله اسراييل صورت گرفته اين بار يک دانشمند 32 ساله ايراني را مورد هدف قرار داد.


رابطه نزديک موساد و گروهک تروريستي منافقين

پايگاه خبري "ديلي‌ميل" نيز در ماه فوريه سال گذشته از اين موضوع پرده برمي‌دارد که اسراييل تروريست‌ها را آموزش مي‌دهد تا دانشمندان هسته‌اي ايران را ترور کنند. بنا به گزارش اين پايگاه خبري، مقامات آمريکايي تاييد کرده‌اند که اسراييل آموزش و تامين سرمايه معاندان جمهوري اسلامي ايران را برعهده دارد تا دانشمندان هسته‌اي اين کشور را ترور کنند.

پايگاه انگليسي در ادامه باز به نقل از افراد داخل کاخ سفيد اذعان مي‌کند که موساد و "گروهک تروريستي منافقين" رابطه بسيار گرمي با هم دارند.

اعتراف روزنامه‌هاي صهيونيستي

وب‌سايت صهيونيستي هاآرتص نيز در گزارشي به استناد مجله تايمز به کمپين جنگ مخفي رژيم صهيونيستي با ايران پرداخته و اذعان مي‌کند که سرويس هاي اطلاعاتي اين رژيم به دنبال خراب‌کاري در پايگاه‌هاي موشکي، ترور دانشمندان ايران، و استخدام جاسوس درون سازمان‌هاي هسته‌اي ايران است.

اين روزنامه صهيونيستي اذعان مي‌کند، رسانه‌هاي غربي، اعترافات معدوم "جمالي فشي"، جاسوس اسراييلي و عامل شهادت مصطفي احمدي روشن را تاييد کرده‌اند، به طوري‌که مقامات موساد يک کشور ثالث را مسئول لو رفتن اطلاعات اين سرويس جاسوسي دانسته است.

روزنامه هاآرتص در گزارشي ديگر نيز به آموزش نيروهاي منافقين توسط موساد اشاره مي‌کند.


رسانه‌هاي انلگليسي زبان عربي

شبکه انگليسي زبان عربي "العربيه" در گزارشي در تاريخ 12 ژانويه سال گذشته مي‌نويسد: اقدامات مخفيانه اسراييل و آمريکا جاي حمله مستقيم به ايران را گرفته‌اند.

اين وب‌سايت عربي، اقدامات مخفيانه مانند ترور، بمب‌گذاري و حملات سايبري را ترفند جديد آمريکا و اسراييل مي‌داند تا نظام ايران را تضعيف کرده تا شايد دست از فعاليت‌هاي هسته‌اي خود بردارد.

"پاتريک کلاسون"، مدير "ابتکار امنيت ايران در موسسه واشگنتن و سياست‌هاي خاور نزديک" عقيده دارد: ترور و قتل تنها راه ممکن است. او در ادامه مي‌گويد اسراييل و آمريکا جنگ مخفيانه را  به حمله مستقيم تاسيسات هسته‌اي ايران ترجيح مي‌دهند.

چرا آمريکا معاف ازپيگرد قانوني است؟

شبکه خبري الجزيره در گزارشي در تاريخ 25 ژانويه 2005، با عنوان " ترور مصطفي احمدي روشن نمونه‌اي بارز از مصونيت سياست خارجي آمريکا است"، از اين نکته انتقاد مي‌کند که سرويس‌هاي اطلاعاتي وابسته به آمريکا همواره اقداماتي تروريستي در راستاي سياست خارجي اين کشور انجام مي‌دهند، در حالي‌که هيچ وقت تحت پيگرد قانوني قرار نمي‌گيرند. 


کارشناس اين روزنامه عربي انگليسي مي‌نويسد: آمريکا در "ليبي" جنايت‌هاي جنگي فراواني را مرتکب شد و "نيروهاي ناتو" و امريکايي انسان‌هاي بيگناه بسياري را به قتل رساندند، و همين حس زماني که دانشمند هسته‌اي ايران ترور شد را پيدا کردم. آن‌ها مردي بيگناه را ترور کردند. گرچه مقامات آمريکايي نقش خود در اين ترور را تکذيب کرده‌اند اما شواهد نشان مي‌دهد که آمريکا و رژيم صهيونيستي مسئول شهادت شهيد احمدي روشن هستند.




برچسب ها: احمدی ، موساد ، آمریکا ، سیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
مسلمان
۱۰:۵۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل وال سعووود