سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سپرده گذاری مرکزی خبر داد؛

بیش از سه میلیون کد فعال در بازار وجود دارد

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، درخصوص آخرین آمار سهامداران بازار سرمایه گفت: در حال حاضر شش میلیون و 200 هزار کد سهامدارای ثبت شده است.

 طبق آخرین آمار شش میلیون و 200 هزار کد سهامداری در بازار سرمایه ثبت شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،حامد سلطانی نژاد، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، درخصوص آخرین آمار سهامداران بازار سرمایه گفت: در حال حاضر شش میلیون و 200 هزار کد سهامدارای ثبت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که از این تعداد کد، چه تعداد در بازار سهام فعال هستند، گفت: باید از کد فعال تعریف مشخصی داشت. اگر کد فعال را کدی بدانیم که شماره ملی دارد و مورد تایید سازمان بورس و اداره ثبت احوال است باید گفت نیمی از این کدها، کد فعال هستند.

به گفته وی نمی توان آمار دقیقی از کدهایی که در بازار معامله مستمر دارند، اعلام کرد.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه کدهایی که شماره ملی ندارند، فعال نیستند، افزود: همه شرکت های سهامی عام موظف هستند نزد سازمان بورس ثبت شوند تا بر اساس ماده 99 برنامه پنحم توسعه نظارت بر شرکت های سهامی عام نظامند شوند و سرمایه گذاری هایی که ماهیت عمومی دارند از جانب مقام ناظر بازار سرممایه مورد تایید قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از شرکت های سهامی عام اطلاعات کاملی از فهرست سهامداران خود ندارند و دسترسی نیز به سهامداران ندارند. در این شرایط مقرر شد برای ثبت این شرکت ها، کد سهامدارانی که اطلاعات کامل و شماره ملی ندارند، غیر فعال شود به همین دلیل یک تعداد کدهای غیر فعال داریم.

این مقام مسول درباره سهامداران فعال گفت: در این خصوص آماری که استاندارد باشد تا بر اساس آن کد فعال را تعریف کرد وجود ندارد به همین دلیل نمی توان آماری ارائه کرد.

سلطانی نژاد اظهار داشت: به طور قطع در حال حاضر سه میلیون کد در بازار سهام، خرید و فروش نمی کنند اما بر اساس آخرین آمار فرابورس حدود 500 هزار نفر در این بازار خرید و فروش می کنند./عب

برچسب ها: سود ، بازار ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.