سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مودم وایمکس "مبین نت" بخریم یا "ایرانسل" ؟

به این نکته توجه داشته باشید که در این مقاله، صرفا توضیحات مورد نیاز داده می‌شود و انتخاب نهایی با خود کاربر است تا با بررسی شرایط و جمع‌بندی، سرویس‌ وایمکس مد نظر را انتخاب نماید.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، برای اینکه کاربران در سال جاری با اپراتورها و خدمات ارائه شده توسط آنها آشنایی بیشتری پیدا کنند و  بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند این مقاله ارائه می شود.
به این نکته توجه داشته باشید که در این مقاله، صرفا توضیحات مورد نیاز داده می‌شود و انتخاب نهایی با خود کاربر است تا با بررسی شرایط و جمع‌بندی، سرویس‌ وایمکس مد نظر را انتخاب نماید.


مبین‌نت: در سال جاری، مبین‌نت از ۳۱ استان پشتیبانی می‌کند که تمامی استان‌های ایران را در بر می‌گیرد. اما این پشتیبانی سراسری شامل کل ایران نمی‌شود. بر خلاف اپراتورهای موبایل که در روستاها و شهرهای بسیار کوچک هم دکل‌های خود را نصب کرده‌اند و شهروندان آنتن موبایل دارند، در وایمکس شاهد چنین رویه‌ای نیستیم. اپراتور سراسری وایمکس تنها شهرهای مهم و کلیدی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. گرچه کیفیت وایمکس در استان‌های کوچک‌تر هم تضمینی نیست و ممکن است باز هم در این بین اختلالی وجود داشته باشد. در حال حاضر سعی شده است پوشش کلی استان‌هایی مثل تهران فراهم شود و در استان‌های کم‌ جمعیت‌تر، صرفا در مراکز شهرها و مناطق پرجمعیت، سیگنال رسانی صورت گرفته است.


ایرانسل: این اپراتور از همان اول تکلیفش مشخص بود و همه می‌دانستند در ۷ استان سرویس می‌دهد. ایرانسل در این مدت، تعداد شهرهای تحت پوشش خود را بر اساس سیاست‌های خاصی که داشت، افزایش داد و سعی بر این داشت تا کیفیت سرویس‌ها را بالا ببرد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد چند وقتی است این شرکت را با چالش‌های بزرگی مواجه کرده است. حالا اینکه چقدر در این کار موفق بوده و آیا کیفیت در حد قابل قبولی بالا رفته است یا نه، سوالی است که کاربران مصرف کننده سرویس وایمکس ایرانسل باید به آن پاسخ دهند. البته در شهرهایی که هم مبین نت دارد و هم ایرانسل درصد پوشش ایرانسل بسیار بیشتر از مبین نت می باشد.

نکته: به صحبت‌های تکنسین و اپراتور در رابطه با پشتیبانی منطقه، زیاد نمی‌توان اتکا کرد. اگر دوستان و اقوام شما از وایمکس استفاده می‌کنند، مودم را از آنها قرض بگیرید و کیفیت دریافت سیگنال را کنترل کنید و بعد از آن نسبت به سفارش اقدام کنید. دقت داشته باشید برای کنترل کیفیت دریافت سیگنال، باید از مودم‌های همان اپراتور استفاده کنید. اگر هم کسی را ندارید که مودم را قرض از آن قرض بگیرید، می‌توانید درخواست وایمکس را بدهید، آنها برایتان نصب می‌کنند و اگر از کیفیت راضی نبودید، تا ۷۲ ساعت می‌توانید سرویس خود را مرجوع کنید.

مودم‌ها و هزینه راه اندازی

مبین‌نت: این شرکت در حال حاضر سه مدل مودم (CPE) دارد که هر کدام برای دسته خاصی از کاربران در نظر گرفته شده‌اند. اگر در منطقه‌ای هستید که به علت تراکم ساختمان‌ها و یا دوری از دکل، امواج را ضعیف دریافت می‌کنید، باید از مودم‌های فضای باز استفاده کنید که قیمت آن‌ها ۲۰۰ هزار تومان است. این مودم‌ در طول دو سال گذشته تغییر قیمتی نداشته‌ است. اما اگر می‌خواهید امواج در خانه و محل کارتان پخش شود و با چند دستگاه (به صورت وای‌فای) بتوانید به اینترنت وصل شوید، می‌توانید از مودم‌های کتابی/رومیزی این اپراتور استفاده کنید که قیمتی معادل ۱۱۰ هزار تومان دارند (اپراتور رقیب یعنی ایرانسل، این مودم‌ها را ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر عرضه می‌کند). در انتها نوبت به مدل تازه‌ وارد می‌رسد که «مودم جیبی» نام دارد. این مودم‌ها همانند یک گوشی موبایل شارژ می‌شوند و امواج را همانند یک اکسس‌ پوینت پخش می‌کنند. قیمت این مودم‌ها ۱۸۰ هزار تومان است اما قبل از خرید آن، به نکته‌‌ای که در ادامه این بخش گفته می‌شود، توجه داشته باشید.

ایرانسل: این اپراتور همیشه در ارائه مدل‌های جدید مودم‌ها یک قدم از مبین‌نت جلوتر بوده است و مدل‌های جدید ابتدا توسط ایرانسل رونمایی می‌شوند و بعد از آن، مبین‌نت آن‌ها را می‌فروشد (به جز مودم‌های جیبی که مبین‌نت بنا به دلایلی زودتر آن را معرفی کرد). در اپراتور ایرانسل، چهار نوع مودم وجود دارد که سه مدل آن با مبین‌نت یکی است. مدل‌های بیرونی با همان قیمت ۲۰۰ هزار تومان، مدل‌های رومیزی با قیمت ۱۰۰ هزار تومان و مدل‌های جیبی هم با قیمتی معادل ۲۰۰ هزار تومان قابل تهیه هستند. در این بین، ایرانسل مودم USB هم دارد که مبین‌نت آن را ندارد. در این نوع مودم که قیمتش ۱۰۰ هزار تومان است، قابلیت پخش امواج وجود ندارد و صرفا یک کامپیوتر می‌تواند از آن استفاده کند اما بدون تقویت کننده امواج، حجمی در اندازه یک فلش دارد که حمل و نقل را آسان می‌کند.

هزینه راه‌اندازی (اینکه یک کارشناس بیاید، مودم را سالم تحویل دهد و اینترنت وایمکس شما را راه بیندازد) در هر دو اپراتور هزینه‌ای ۸ تا ۱۰ هزار تومانی دارد که این هزینه هم در طول این مدت، تغییر خاصی نداشته است. گرچه با توجه به آسان بودن نصب و راه‌اندازی این مودم‌ها، برخی از افراد از دادن چنین هزینه‌ای هم گله دارند.

مودم جیبی: در اپراتور مبین‌نت، کسانی که از مودم جیبی‌ استفاده کرده‌اند از این مسئله ناراحت بودند که به هیچ وجه کیفیت مناسب نیست و تنها در مناطقی محدود امکان استفاده از اینترنت با مودم جیبی وجود دارد. کارشناسان مبین‌نت نیز در جواب به این مشکل اعلام کرده‌اند، افرادی که از این مودم استفاده می‌کنند، باید نزدیک دکل‌های مبین‌نت باشند تا بتوانند سرعت مناسبی داشته باشند. کابران مودم‌های جیبی ایرانسل هم مشکل افت سرعت را داشته‌اند اما از کاربران مبین‌نت راضی‌تر بوده‌اند.

نکته: اگر از طرف اپراتور به شما گفته شد که در منطقه مورد نظر، تنها مودم بیرونی جواب می‌دهد، در ابتدا مودم‌های رومیزی را امتحان کنید. در بسیاری از مواقع گفته می‌شود که باید از مودم بیرونی استفاده کنید، اما مودم داخلی هم جوابگو بوده است و از هزینه اضافی جلوگیری می‌کند.
سرعت‌های دسترسی، تعرفه‌ها و جشنواره‌ها

مبین‌نت: از دو سال پیش تا کنون، به جز تغییر در قیمت‌ها و حجم سرویس‌ها، تغییری در سرعت‌های ارائه شده از سوی مبین‌نت دیده نشده است. در سال جاری هم مبین‌نت سرعت ۱۲۸ کیلوبیت تا ۲ مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد و تنوع حجم‌ها و سرویس‌های ارائه شده بیشتر شده اما به همان نسبت از ترافیک سرویس‌ها کاسته شده است. هنوز محدودیت در سرویس‌های مبین‌نت وجود دارد و در این اپراتور شاهد اینترنت با امکان دریافت نامحدود دیتا در ماه نخواهید بود. مبین‌نت اساسا با جشنواره رابطه خوبی ندارد و تخفیف‌های زیادی در سرویس‌ها نمی‌دهد، بر خلاف ایرانسل که در هر مناسبتی، تخفیفی روی مودم‌های خود عرضه می‌کند. در سال گذشته، کاربران مبین‌نت از ساعت ۲ تا ۸ صبح و جمعه‌ها، ترافیک رایگان داشتند که در ماه‌های اخیر، روز جمعه از این محدوده حذف شده و ترافیک رایگان صرفا به ساعت ۲ تا ۸ صبح تعلق می‌گیرد.

ایرانسل: در این اپراتور، هم از جشنواره خبری است و هم اینترنت نامحدود! با ایرانسل می‌توانید اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت تا ۲ مگابیتی داشته باشید و با پرداخت پول بیشتر، بسته نامحدود را انتخاب کنید. هر چقدر زورتان می‌رسد دانلود می‌کنید اما خبری از محدودیت نیست. گرچه یک لیست سیاه وجود دارد که اگر خدای ناکرده بخواهید کامپیوتر خود را تبدیل به سرور کنید و یا با ترفندهای مختلف،‌ حجم بیشتری دانلود کنید، وارد آن لیست می‌شوید. هر چند بعید به نظر می‌رسد کاربران عادی وارد این لیست شوند. برای جشنواره‌ها هم تا دلتان بخواهد، ایرانسل برنامه دارد. به غیر از تخفیف‌هایی که با خرید سرویس چند ماهه داده می‌شود، در صورتی که روزِ برجسته‌ای در تقویم باشد (مثل روز مادر یا معلم)، اصولا یک تخفیف ۵۰٪ برای مودم‌های USB و رومیزی در نظر گرفته می‌شود. گاهی اوقات هم در شهرهایی که تعداد مشترکین کم است و یا مدلی از یک مودم کمتر فروش می‌رود، میزان تخفیف‌ها بیشتر می‌شود.
کیفیت خدمات

در رابطه با کیفیت خدمات هر دو اپراتور، نمی‌توان نظر قاطعی داد چون در هر منطقه، کیفیت‌ها متفاوت است. به طور مثال کاربری در منطقه قلهک تهران، از کیفیت وایمکس مبین‌نت خود راضی است و بالعکس در منطقه پونک، کاربران از اینترنت وایمکس مبین‌نت شاکی هستند. برای اپراتور ایرانسل هم ماجرا به همین شکل است و هر کاربر‌ با توجه به محل سکونت، نظر متفاوتی دارد. به طور کل، در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها، کاربران حداقل کیفیت را داشته‌اند، حالا ممکن است در منطقه‌ای پینگ بالاتر باشد و یا در منطقه‌ای دیگر به خاطر اختلالات دریافت سیگنال، سرعت دریافت/ارسال دیتاها پایین‌تر باشد. کیفیت اینترنت وایمکس رابطه مستقیمی با فاصله مودم از دکل، تراکم ساختمان‌ها، طبقه محل سکونت و حتی در شرایطی، وضعیت آب و هوا دارد.

پشتیبانی وایمکس

مبین‌نت: اگر به مشکل فنی برخورد کردید و یا به خاطر کاهش شدید سرعت اینترنت، تصمیم گرفتید که با پشتیبانی مبین‌نت تماس بگیرید، باید خود را برای انتظار چند دقیقه‌ای آماده کنید. سیستم پشتیبانی مبین‌نت بدین شکل است که ابتدا بخش مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و سپس شناسه وایمکس را به تلفن‌گویا می‌دهید. در اینجا اگر شناسه یادتان نباشد، وارد مشترکین «کم‌ اهمیت‌تر» می‌شوید و اولویت شما از کسانی که شناسه وایمکس دارند، پایین‌تر خواهد بود. بعد از وارد کردن این شناسه، اگر اپراتورها سرشان شلوغ باشد (که گاهی اوقات همینطور است)، به شما گفته می‌شود که آیا می‌خواهید پیغام شما ضبط شود و در فرصت بعدی اپراتورها با شما تماس بگیرند یا اینکه می خواهید منتظر بمانید؟ در صورتی که صبر کنید، با توجه به ساعتی که تماس گرفته‌اید از ۱ تا ۳۰ دقیقه باید پشت خط باشید و گاهی اوقات، تماس به صورت یکطرفه قطع می‌شود تا حجم درخواست‌ها برای چند ثانیه پایین بیاید. تجربه ثابت کرده است که در اوایل صبح، در فاصله زمانی کوتاه‌تری به اپراتور وصل می‌شوید و حوالی بعدظهر و عصر، ممکن است اصلا به اپراتور وصل نشوید. در مبین‌نت اگر مشکل شما سطحی باشد، با چند راهنمایی اپراتور حل می‌شود، در غیر این‌صورت باید به صورت جداگانه برایتان کارشناس بفرستند تا در محل مشکل شما را حل کنند. به طور مثال اگر تنظیمات داخلی کنسول مودم هم بهم ریخته باشد، از طریق تلفن چیز زیادی دستگیران نمی‌شود و کارشناس باید به سراغ شما بیاید.

ایرانسل: این اپراتور در قسمت پشتیبانی، دو شماره مجزا دارد تا اگر با سیم‌کارت‌های ایرانسل تماس گرفتید، هزینه‌ای برایتان منظور نشود. با گرفتن شماره پشتیبانی ایرانسل و بعد از انتخاب زبان، مدت زمانی را صبر می‌کنید تا اپراتور به شما پاسخ دهد. در اینجا نیازی به وارد کردن شماره شناسه و ضبط پیغام و مواردی از این قبیل نیست و سریعا به اپراتور وصل می‌شوید. مدت زمان وصل شدن به اپراتور هم رابطه مستقیمی با ساعات تماس شما دارد اما در کل، ایرانسل در بخش پشتیبانی، یک قدم از مبین‌نت جلوتر است. اگر سوالات شما فنی باشد و یا تنظیمات را بهم ریخته باشید و مودم مشکل داشته باشد، یک تیکت باز می‌شود تا به بخش پشتیبان فنی ارجاع شوید. آنها بعد از چند ساعت با شما تماس می‌گیرند و گام به گام راهنمایی می‌کنند و هیج نیازی به مراجعه حضوری کارشناس نیست.

نکته: علاوه بر بخش پشتیبانی، طراحی سیستم مدیریت حساب و پرتال‌های این دو اپراتور کاملا متفاوت است. در اپراتور مبین‌نت کاربر با یک محیط فارسی نشده و پیچیده روبرو است که برای آشنایی با آن، باید مدت زمان طولانی را در سایت سپری کند. هنگام ثبت‌نام هم وضعیت جالب نیست و بعد از پر کردن فیلدهای مورد نیاز، یک شناسه و چند مورد دیگر به شما نمایش داده می‌شود و بعد از اسکن کردن مدارک به ایمیل مورد نظر، از طرف اپراتور با شما تماس گرفته می‌شود. اما در ایرانسل وضعیت بهتر است. در این اپراتور، هنگام ثبت‌ نام علاوه بر اختصاص شناسه کاربری و اطلاع رسانی توسط ایمیل و پیامک، جمع هزینه‌های تمام شده به کاربر نشان داده می‌شود و خود شخص می‌تواند به صورت آنلاین وجه را پرداخت کند، چیزی که در اپراتور مبین‌نت وجود ندارد و باید پول را به صورت کارشناس بدهید. در ضمن امکان انتخاب زبان فارسی در سیستم مدیریت حساب ایرانسل وجود دارد و بخش‌های مختلف آن به خوبی تفکیک شده است.

نتیجه‌گیری کلی

کیفیت خدمات وایمکس در مدت زمان فعالیت اپراتورها، روند رو به رشدی را داشته و شاهد به روز‌رسانی‌هایی در بخش سخت‌افزارها و امکانات بوده‌ایم. در اپراتور ایرانسل، حداقل از نظر ظاهری شاهد یکپارچگی بیشتری هستیم، سرویس‌های نامحدود داریم و پشتیبان‌ها به شکل بهتری، پاسخگوی مشکلات ما هستند و در آن سو هم، مبین‌نت با پوشش سراسری، ترافیک رایگان از ساعت ۲ تا ۸ صبح و تعرفه‌های متنوع‌تر، سعی در رفع نیاز کاربران دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت وایمکس در تمامی استان‌ها و حتی مناطق، یکسان نیست و تنها با آزمایش توسط خود کاربر و یا تجربه سایر افرادی که در منطقه مورد نظر وایمکس داشته‌اند، می‌توان تصمیم درستی در رابطه با اپراتور مورد نظر گرفت. شاید اگر در منطقه‌ای هستید که وایمکس پوشش خوبی ندارد، سرویس‌هایی مثل ADSL، انتخاب بهتری برایتان باشد. شما می‌توانید نظرات خود در رابطه با وایمکس و دو اپراتور بالا را با ما در میان بگذارید.

برگرفته از وبلاگینا


برچسب ها: مبین نت ، وایمکس ، ایرانسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
ایرانسل اصلاً خوب نیست به نسبت کیفیت گران هست و قطع و وصل مکرر دارد .
افشین
۱۷:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
فکر کنم یا این مودمی که من استفاده میکنم ایرانسل نیست یا شما جایی هستین که ایرانسل اونجا انتن نداره من فوق العاده راضیم سرعت خوب اصلا قطعی نداره
اکبر
۱۰:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه برخی دوستان دقت نمیکنند، ÷یشنهاد میکنم حتما در اطرافتون اگر مغازه یا همسایه ای مبین نت یا ایرانسل داره آنتن دهی و سرعت رو بپرسید و بعدش خرید کنید چون خود من هم ایرانسل و هم مبین نت را دارم. مثلا در یک محله و یه نقطه ایرانسل عالی جواب میده ولی در همان محله با فاصله 100 متری ایرانسل ضعیفه و مبین نت عالی جواب میده.
این نکته رو حتما در نظر داشته باشید
در کل از داستانهای adsl و مکافات رانژه و نویز خط و .. راحت میشید
Ecco
۲۱:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
باسلام، عجیبه که این نظرات میبینم چون بنده یمدت مودم دوستمو گرفتم ببینم چطوره واقعا عالی بود شب سرعتش حتی تا 15مگ هم می‌رسید و در عرض چند دقیقه فیلم دان میشد. البته تو روز سرعت کمتر بود چیزی حدود 1تا4 مگ.
مبین نت هم بود.
محسن
۰۸:۵۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام و ارادت
فقط توصیه میکنم مبین نت نخرید که بیهوده حجم شما
رو پایمال میکنه و جوابگو هم نیست
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۷ تير ۱۳۹۸
پول نیست که بخرم ولی خیلی لازم دارم- عجب مکافاتی- تازه اینجا الان شک کردم که چرا باید اصلا بخرم؟ کدومشو؟ ریسک می کنم
رضا
۱۸:۳۹ ۲۹ دی ۱۳۹۷
سلام. دوستان اینترنت شرکت مبین رو بلکل فراموش کنید! نه سرعت داره نه کیفیت . قیمتها گرون ! من چه وایمکس این شرکت و چه خطهای همراه اولش و چه TDLTE رو توی کلیه شهرهای ایران تست کردم مخصوصا تی د لتی که میگن 4 تا 40 مگ سرعت اما سرعتی کمتر از 1 مگابیت داره . والا سیمکارت فور جی ایرانسل تا 4 مگابیت میره ! اخه این چهTDLTE هستکه سرعتش اینه! فکر مبین نت رو کلا از سرتون بیرون کنین والا 100 رحمت به ADSL . مبین نت حجم خوری شدیدی هم داره وحشتناکه ! این تی دی لتی هیچ فرقی با وایمکسهای قبلی مبین نت نداره از لحاظ کیفیت و سرعت! شما کارتون بایه سیمکارت معمولی راه میفته .
حمید
۱۹:۵۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
همین یه قلم کافیه که تو کشور تو یه دقیقه مخابرات چه درآمدی داره ولی امان از یه ذره خدمات و رضایت...
امیر
۰۰:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
با سلام.
با نوشته شما موافقم اما با نکته زیر مخالف:
یکی از اقوام بنده در ایرانسل کار میکند. و به من گفته است که اینکه وارد کردن شناسه اشتراک و ... الزامی نیست و فقط نام مالک مودم را میپرسند،موجب شده که مزاحمت های الکی بسیار زیاد شود. اما پرسش شناسه اشتراک و نام مالک در مبین نت،موجب میشود که مزاحمت ها خیلی کمتر شوند.
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا آنتن نمیده چکار باید کنیم ؟
دانیال
۱۲:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
خیلی بده تقریبا هیچ جای خونه انتن نمیده ما الان تو تراس میزاریم به زور یک انتن میده سرعت دانلود و اپلود هم کم هست متاسفانه هر چی هم میگیم رسیدگی نمی کنند توصیه نمیکنم بگیرید واقعا مناسب نیست
مجید
۰۱:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
من برای دفتر کارم و منزل ۷ سال پیش مبین نت خریدم سال اول خوب بود ولی بعد دوسال هربار حجم دانلود میخریدم حتی تو ایام عید که کلا دفتر کار برقش هم قطع میشد حجم من مصرف میشد
تماس میگرفتیم میگفتم لابد همسایتون مدم رو حک کرده توروخدا رسیدگی کنید
فاطیما
۲۲:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
افتضاحه 12 گیگ گرفتیم هیج جای خونه انتن نمیده
مشترک مبین نت
۱۶:۰۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
من مبین نت دارم LTE دائم قطع میشه اصلا توصیه نمیکنم. از ماه گذشته هر باری که تماس میگیری که قطع شده میگن مشکل شبکه سراسری داریم.
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
دوستان يه راهنمايي درمورد مودم هاي سيم كارت خور ميخواستم لطف كنيد به اين سوالا جواب بدين ١- بهترين مودم تواين زمينه اسمش چي هست وقيمت مناسب؟ ٢- من بخاطر كارم مدام درحال سفر وجابجايي هستم ميخواستم بدونم اين نوع مودمو ميتونم هرجايي استفاده كنم و ايا كيفيتش راضي كننده هست؟
محمد عرفان
۱۳:۵۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
من که واقعا از سرعت مبین نت بسیار راضی هستم راحت میتونم کار تحقیقاتی انجام بدم
مهنوش
۱۵:۲۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام من الان يكسال مبين نت دارم و خونمون دقيقا بغله دكل مبين نت هست ميتونم با قاطعيت بگم من ميزدم فيلم دان شه با حجم ي گيگ ٢٤ ساعت بايد لپتاپ رو روشن ميذاشتم تا دان شه
ولي با سيمكارت ايرانسل با همون نت گوشي باور كنيد در عرض كمتر از ده دقيقه همونو دان ميكرد
تازه من تو شهرستان بم هستم الان تصميم گرفتم مودم ايرانسل بخرم
بنفشه
۲۲:۳۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
مبین نت یه - واقعیه 70 هزار پول میدی به اسم سرعت خیلی بالا تا 512 هم نمییره واقعا -
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
برای اینترنت نامحدود با حجم دانلود خیلی زیاد ایرانسل بهتره یا مبین نت
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
برای اینترنت نامحدود با حجم دانلود خیلی زیاد ایرانسل بهتره یا مبین نت
علیرضا
۲۱:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
سلام
ایرانسل بهتره
ناشناس
۰۲:۵۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام وایمکس ایرانسل بخرم یامبینت کدام بهتره
رضا
۲۱:۰۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان وقت بخیر من بیشتر اپراتورها را بجز های وب و اسیا تک امتحان کرده ام واز همه فقط 50 درصد رضایت دارم بدلیل اینکه در بیشتر جاها ی کشور ایرانسل بخاطر دکلهای زیاد انتن دهی تقریبا قابل قبولی داره شما یک اینترنت سیمکارت گوشی موبایل ایرانسل یا همراه اول بخرید با یک لب تاپ که وایرلسشو فعال کنید وبا سرعت 3g - 4g به مسافرت هم که بروید در هرکوره روستایی بجای گوشی از صفحه بزرگ لب تاپ از اینترنت استفاده کنید همانطور که گفتم تعصبی روی ایرانسل یا همراه اول ندارم کاملا هم راضی نیستم ولی بخاطر اینکه تخفیفات جشنواره ای داره از بقیه اپراتورها مقرون به صرفه تره
محمد
۰۸:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
مبين نت هيچ وقت يه اپراتور خوب نميتونه باشه و من اصلا ازش راضي نيستم به دلايل زير:
اول اينكه اصلا خدمات ثابتي نداره و دائماً آنتن و سرعت دراه تغيير ميكنه.
دوم اينكه پشتيباني خوبي نداره و هيچوقت كارشناسي براي رسيدگي به مشكلت فرستاده نميشه.
سوم اينكه تنها راه حلي كه مبين نت براي خدمات ضعيفش در اختيار شما ميذاره اينه كه مودم رو بردار دور خونه بچرخ ببين كجا آنتن بهتر ميده.
چهارم اينكه قيمتش از ساير اپراتورها به شكل وحشتناكي گرانتره.
من در شهر پرند زندگي ميكنم و روي گوشيم سيم كارت رايتل دارم كه واقعاً سرعتش عاليه.
امیر
۱۴:۴۶ ۳۰ تير ۱۳۹۶
دقت کردید فروش مبین نت تو دیوار و شیپور چقد زیاد شده
فروشگاه محصولات زناشویی
۰۰:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۶
تشکر از مطلب خوبتون
پگاه
۰۹:۳۳ ۱۴ تير ۱۳۹۶
مبین نت سرعتش افتضاحه ومناطق پوشش دهی هم کم هست
ناشناس
۰۳:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
سلام
من وایمکس دارم تو یکی ازشهرکای کنار شیراز هسم حتی گوشیم که خط ایرانسل روش اینترنتEجواب نمیده حتی واسه حرف زدن ولی خوشبختانه وایمکس گرفتم ازیکی دوساتم خیلی عالیه وسرعت عالی حتی سرعتش128هست ولی خیلی خوبه.
تنها مشکلش اینه که تعرفه هاش خیلی وحشتناکه هر1گیگ8تومن.
اگه جایی هستین که گوشیتون خط ایرانسل روش خیلی خوب انتن میده توصیه میکنم وایمکس بگیرید اگه با تعرفش مشکل ندارید.سرعتش عالیه
یاسر
۱۳:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
من یدونه مبین نت داشتم. انقد حرصمو درآورد که فروختمش افتضاح بود نواسان زیاد داشت. قطع و وصل زیاد می شد. حجمش گرون بود و...
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
من میخواستم یکی بخرم با این نظرات دوستان کلاااااا منصرف شدم :-|
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
سلام.ما در محله نیروی دریایی نزدیک میدان رسالت ساکن هستیم,م ی خوایتم بدونم تو این منطقه وایمکس ایرانسل بهتره یا مبینت یا حتی شاتل؟ و اینکه وایمکس ایرانسل مثل مبین نت از ساعت۲ تا ۸ نامحدود هستش یا نه؟ممنون
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
من راجع به خرید مودم اطلاعات زیادی نداشتم..گول خوردم اومدم مبین نت خریدم ..حالا كه حجمم تموم شده میبینم خرید بسته اینترنتیش خیلی گرونه..پشیمونم كه چرا شاتل نخریدم هم ارزون تره هم بهتر
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
من از هردو وایمکس ایرانسل و موبیت نت در یک زمان و در مناطق مختلف شهر تهران استفاده میکنم . میشه گفت آنتن دهی ایرانسل کمی بهتره . ایرانسلم ۱۲۸ و موبین نتم ۵۱۲ هست. در وبگردی سرعتشون فرقی با هم ندارن و اختلاف سرعت خودشو در دانلود و آپلود نشون میده ، البته نه خیلی زیاد .
با داشتن دو سرویس وای فای شخصاً ترجیح میدم از اینترنت همراه 3G استفاده کنم چون با تست سرعت و در عمل فهمیدم سرعت اینترنت وای فای ۵۱۲ موبین نت ، یک پنجم سرعت اینترنت همراهه .
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۴ تير ۱۳۹۵
سلام دوستان
اگه نظرم منو بخواين ميگم اگه پولشو دارين وايرلس بخرين من خودم ندارم اما دوستانم دارن خيلي راضين کلا با همه کوفت و زهرمارش ميشه 350 تومن تعرفه هاش زياد فرقي با جاهاي ديگه نداره اما سرعتش بهتره من الان مبين نت دارم يه ميگ راستش قطعي نداره سرعتشم بدک نيس اما خيلي گرونه گيگي 12000 تومن
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ تير ۱۳۹۵
سلام چرا هیچکس در مورد رایتل که توی شهر ما بهترین نت رو میدهد و ارزانترین بسته ها رو به کاربرا میدهد حرفی نزد اگر براتون ممکنه یک مودم جیبی رایتل بهم معرفی کنید در ضمن من ماهشهر هستم ممنون
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۴ تير ۱۳۹۵
سلام چرا هیچکس در مورد رایتل که توی شهر ما بهترین نت رو میدهد و ارزانترین بسته ها رو به کاربرا میدهد حرفی نزد اگر براتون ممکنه یک مودم جیبی رایتل بهم معرفی کنید در ضمن من ماهشهر هستم ممنون
ناشناس
۰۴:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
من تقرباچهارسالی هست که مودم مبین نت دارم.هزینه طرح هاش بسیارزیاده ولی خوب به قول دوستان اشتراک گذاری اینترنت بین افرادکمتره وازطرف دیگه اینکه میگن حجم اینترنت زیادی میبره حقیقت داره ولی من این مشکل روبیشتردرکارباگوشی ونرم افزارهای تلگرام وواتساپ دیدم.درکل بایدبگم هردوشرکت دریک سطح هستندوبرای مااجاره نشین هاباتوجه به دردسرکمترشون گزینه بهتری درحال حاضروجودندارد.من خودم مشترک شاتل بودم قبلامنتهامشکل قطع ووصل خط دراثرجابجایی برای من خیلی دردسربزرگی بود.
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوستان عزیزم میشه قیمت هر گیگ شاتل رو بگید ممنون
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام من از همه مدلا استفاده کردم هم ایرانسل هم مبین نت هم ایدی اس ال.بهترینش ای دی اس ال هست که قطعی نداره .سرعت ۱۲۸کیلو بایت ای دی اس ال از سرعت ۲مگ وایمکس ایرانسل و مبین نت بهتره .الان ولی در حال حاضر طرح رایتل سیم کارت فعال میکنم از وایمکس خیلی بهتره اگه کسی مودم مخصوصشو بگیره که سیم کارت بخوره خیلی بهتره اگه بخوای از موبایل به عنوان مودم وایرلس استفاده کنی شارژ باطری موبایلتون زود تموم میشه ولی خب پول مودم نمیدین دیگه فعلا اینترنت سیم کارت با 3g. 4g خیلی بهتره وایمکس شدن
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
من تقریبا 3سال پیش مودم مبین نت خریدم هربارکه شاررژمی کنم 20گیگ میخرم 6ماهه وبیشتراوقات اصلاً خونه نیستیم یااگه هم باشیم به خاطر مشغله زیادازهیچ دستگاهی استفاده نمی کنیم ولی همیشه توی 2ماه تموم میشه هیچکس هم پاسخگو نیست
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
های وب از همش بهتره 12 ماهه سی و پنج هزار تومان هر ماه سه گیگ امتحان کنید. سرعتش هم خوبه.
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخرش نفهمیدیم کدومش به درد بخوره اخرداستان چی شد
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخرش نفهمیدیم کدومش به درد بخوره اخرداستان چی شد
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخرش نفهمیدیم کدومش به درد بخوره اخرداستان چی شد
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخرش نفهمیدیم کدومش به درد بخوره اخرداستان چی شد
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخرش نفهمیدیم کدومش به درد بخوره اخرداستان چی شد
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخرش نفهمیدیم کدومش به درد بخوره اخرداستان چی شد
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخرش نفهمیدیم کدومش به درد بخوره اخرداستان چی شد
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخرش نفهمیدیم کدومش به درد بخوره اخرداستان چی شد
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخرش نفهمیدیم کدومش به درد بخوره اخرداستان چی شد
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
سلام کار شناس خسته نباشید هرز گاهی میاد میرود من چیکار کنم لطف کنید راهنمایی کنید با تشکر
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۲ دی ۱۳۹۴
سلام دوستان عزیز وایمکس ایرانسل اصلا خوب نیست دارین پولتون را توی چاه می ریزیند فقط و فقط خط ایرانسل برای اینترنت خوبه موبینت استفاده نکردم نمی تونم چیزی در مورد موبینت بگم موفق باشیند.
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
سلام
یعنی آشغال تر از وایمکس ایرانسل خودشه
نه آنتن دهی درست حسابی دارن نه تماس میگیری درست جواب میدن
اصلا یک وضع افتضاح
یعنی هر کسی میخواهد پول بریزه دور هر ماه واسه حجم اینترنتی که اصلا دیتا نمیدن که استفاده کرد بره وایمکس بخره
همیشه خدا که دکلشون ایراد داره تایم اوت افتضاح
هر روزم یه بهانه ای دارن
نخرید دوستان نخرید که پولتونو ریختید دور ..افتضاحه افتضاح افتضاحححححححححححححح
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۴
سلام
سپهر
۰۰:۱۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
مبین نت از همش بهتره


سرعتش که بالاس من یه ماه دارم
محدثه
۱۳:۰۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
سلام آقا ببخشید مزاحم میشه مودم همراه وایمکس ایرانسل چندقیمت ؟
یک پارس انلاینی
۱۲:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۴
سلام دوستان من یک پارس انلاینی هستم مشکلم نویز خط است اما تا قبل از مشکل نویز هیچ مشکلی نداشتم اگر تبلیغ نشه خیلی عالیه چون من 1 مگ گرفتم سرعتم تا4 الی6 مگ میرفتم خیلی عالیه به اونایی که اینترنت برای خونه می خواهن ونویز ندارن توضیه می کنم..
رضا
۱۹:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
این شرکتها همشون عادتشونه میگن نویز ؛ چه نویزی . سرعت دانلودتم که بالاس مخصوصا این کارو میکنن تا هرچه سریعتر حجم اینترنتت به پایان برسه و زود زود مجبور بشی اینترنتت رو شارژ کنی ! اخه چه لطفی داره سرعت دانلود بالا باشه که پولیه !
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
به نظر من مبين نت براي كساني كه اجاره نشين هستن وكساني كه مودمو با خودشان جابجا مي كنند عاليه من خودم هم مبينت دارم.وخيلي ازش راضي هستم
ناشناس
۰۴:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
ایرانسل بسیار عالی هست و حتی گاهی اوقات سرعت از حد خودش بیشتر هست فقط تقریبا یک ماهی هست که نوسان سرعت شدید پیدا کرده ولی در کل این 4 سالی که داشتم خیلی راضی بودم
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
در کل خوب نیست و مدام قطع وصل میشه و سرعتش هم خیلی پایین هست .
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
در کل خوب نیست
نیلوفر
۱۱:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
یه ماهه مبین نت دارم بدش نیس ولی قطع و وصلی داره. adsl بهتره
مصطفی
۰۲:۱۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام من مبین نت دارم سرعتش بد نیست الان میخوام ایرانسل بخرم موندم چی کنم؟
مهسا
۱۲:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
سلام من یک هفته هست که موبین نت خریدم ولی نمیدونم چرا بعد چند ساعت یاچنددقیقه قفل میکنه یعنی انتن داره ولی وارد اینترنت نمیشه کی میدونه دلیلش چیه ترو خدا راهنمایم کنید
EBI
۲۰:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
به نظر من به جای مودم وایمکس برید ADSL بگیرید یا مخابرات . اگر امکان این دو رو ندارید خودتون رو درگیره آنتن دهی این دو وایمکس نکنید . که یه جا انتن بده یه جا نده و هزار چیزه دیگه. برید یه مودم سیم کارت خور بگیرید راحت اینترنت همرا داشته باشید
sana
۲۰:۰۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
ایرانسل بسیاااااااااااار عالیه من 512دارم خیلیم راضیم.
رامین
۲۲:۳۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
شک نکنید که ایرانسل بهتره
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
خیلی جالبه که انتخاب در کشور ما خیلی محدوده، درست مثل سایپا و ایران خودرو!!!
امین
۱۹:۴۰ ۲۰ دی ۱۳۹۳
من مبین نت دارم ازش راضیم.به نظره من ADSL بهتره.
سعید
۲۲:۵۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۳
سلام بچه ها من تو دوراهی گیر کردم میخوام هفته دیگه وایفای بگیرم بچه کدوم بهتره ایرانسل یا مبین نت تو رو خدا کمک کنین من از مشهدم مرسی
ramin
۱۱:۰۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
سلام ما استان اردبیل شهرستان پارس اباد هستیم کدومشون خوب جواب میده خواهشا
مجید حقی
۰۱:۵۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
قبلا دورو بر سایت تبلیغات بود و قابل هضم تر
الان دیگه خود خبر شده تبلیغات و واقعا انتظار داری از این نوشته ها کسی بتونه استفاده کنه ؟..
حسین
۰۳:۳۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۳
به عنوان یه هموطن و یه دانشجوی ای تی توصیه می کنم اگر به فکر سلامتی روح و روان خودتون هستید سراغ وای مکس مبین نت نرید؛ اساسا تا جایی که می تونین از adsl استفاده کنین
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
این متن کاملا سفارشی و جهت دار تنظیم شده.
امین
۲۲:۵۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۳
آقا مبین نت نخرین! افتضاحه افتضاحه! آنتنش هی میپره! کلافتون میکنه! سرعتشم مالی نیست مخصوصا تو شهرستانا که داغونه
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
از من گوش می گیرین هر دو تا خوب نیستن مشکل انتن دهی دارن اگه می خواین بخرین پولتونو بدید چند تا فقیر بهتر .
الوند
۱۷:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
من مبین نت دارم . واقعا دزدن الانم اشتراکم تموم شده. با اینکه همش قطعه و خونه نبودم حجمش تموم شد. بسته رایتل گرفتم بهتر از 512 خونس. مودم ایرانسل میخوام بگیرم .تعرفه مبین نت خیلی بالاس
حسین جهان الدینی
۱۸:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
سلام.
تو هرمزگان شهرستان سیریک مبین نت بهتره یا ایرانسل
حمیدی
۰۹:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۳
به تاریخ امروز 31 تیر 93 بنده الا 4 سال است مودم کتابی ایرانسل خریدم از لحاظ سرعت دانلود 18 واقعا افتضاح است خدمات هم نمی دهند و باید چند برابر یک تماس معموای پول بدهی ات فقط جوابت را بدهند کلاس خیلی می گذارند اما خدا نکند خراب شود برای یک جواب دادن به درخواست سرویس 3-روز طول مکشد باقیش با خودتون قضاوت کنید
امي
۲۳:۵۱ ۳۰ تير ۱۳۹۳
مبين چرته
شاهین
۱۶:۱۵ ۲۹ تير ۱۳۹۳
والا ما که نفهمیدیم مبین نت بهتره یا ایرانسل ولی شاتل دارم اونم 128 خیلی راضیم خدای
فاطمه
۲۲:۴۸ ۲۸ تير ۱۳۹۳
مبین نت ما که همیشه ی خدا قطع بود . باز ایرانسل بهتره ...ازش راضی نیستم ولی مقایسه ای ، ایرانسل خیلی بهتره !
واسه کاراهایی که ناچار بودم بیرون خونه ی خودم وصل به نت شم ، ایرانسلو بیشتر می پسندم .
ای دی اس ال بگیرین واسه خونه هاتون . عالیه !
من خودم شاتل استفاده می کنم ، سرعت 128 تازه .
خیلی خیلی خیلی رااااضیم ازش . با اینکه 128 دارم ولی چه سررررعتی ...ماهه !
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۹ تير ۱۳۹۳
بینظر من همون دایلاپ بیهتره همون رو استعمال کنید تا خدا فرجی حاصل نماید با افتخار از تربیز تماس میگیرم
محمد رضا
۰۰:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
با سلام نظراتو کامل خوندم با بعضیاش موافقم با بعضی هم مخالف من توی خونه هم مودم وایمکس ایرانسل دارم هم مبین نت من صد در صد میگم مبین نت بهتره به دلایل زیر 1ما الان سه تا خونه عوض کردیم سرعت ایرانسل تو هر خونه تغییر میکنه اما مبین نت همیشه ثابته2سرعت 128 مبین نت گیگی 4500 تومنه در خالی که ایرانسل 4700 تومنه 3الان سرعت دانلود ایرانسل برای من 22 کیلوبایته در حالی که مبین نت 42 کیلو بایته
اما برسیم سر ای دی اس ال برای خونه های رایمی واقعا خوبه اما برای اجاره نشین ها نه چون افتضاحه در کل وایمکس نسبت به اینکه میشه همه جا بردش به صرفه تره اما بازم بستگی به عقیده ی شخصی هر نفر داره
از عوامل اصلی مبین نت
۱۰:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
با سلام
عرض کرده باشم بنده خود بعنوان عامل مبین نت بمدت 3 سال فعال بودم . سرویس و کیفیت بسیار نامناسب / پشتیبانی بسیار ضعیف و فقط از روی برگه های آماده اپراتورها بدون کمترین تخصصی / خدا نکنه که مودم دچار مشکل بشه که واویلا فقط کلی هزینه مکالمه دارید / قیمتهای فوق العاده بالا / شارژهای اجبای با ظریفتهای تعریف شده !! و غیره حالا خود دانید .
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
من موندم چی بگیرم به خدا
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
خب adsl بگیر،خیلی هم خوبه اما نه از مخابرات...
حسن
۱۵:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام برای مشیریه کدوم بهتره
javad
۱۰:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
میخواستم یکیشون رو بخرم با این توصیفایی که از دوستان خوندم دیگه بیخیالش شدم
armin
۱۳:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
به نظر من همه اینترنت های شرکت های مختلف یکی هستن و هیچ کدوم بهتر از اون یکی نیستن اما در حالت کلی مبین نت خیلی گرون تر هست من خودم قبلا مبینت نت داشتم اما وقتی که با شرکت های دیگه مقایسه کردم گرون تر بود
محمد رضا
۱۳:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام
اینترنت وایمکس ایرانسل از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است.(من خودم یک سال هست که وایمکس ایرانسل دارم و تا به حال اُفت سرعت و قطعی نداشتم،و همچنین از ساعت 1 تا 7 صبح رایکان است،فعلا تا 31خرداد 93)
اما معایبی هم داره که مثلا هر گیگ 7500تومان که خیلی زیاده و دوم این که بسته افزایشی خیلی زود تموم می شن(15 دقیقه وب گردی برابر 40تا50مگابایت ، که واقعا زیاد است و باعث زودتر تمام شدن بسته افزایشی می شود).
کسانی که قصد خرید وایمکس ایرانسل یا مبین نت را دارند اصلا به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنم،ADSLشاتل و آسیاتک و... می تونند گزینه های بهتری از وایمکس باشند.
ممنون که مطالعه کردید.
مشهد-خیابان هفده شهریور....
زري
۱۵:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
سلام
منطقه ظفر -مدرس از نظر سرعت و كيفيت يرانسل و مبين نت چطورند؟ كدام بهترند؟
saman
۲۲:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
کیفیت وایمکس ایرانسل تو افسریه چطوره؟
(منطقه زرد رنگ نقشه)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
ایرانسل رو نمیدونم ولی مبین نت مودمی که بمن داده چینیه نامرغوبه وفتی میبینمش غصم میگیره که چرا جنس بنجل چینی رو خریدم 220تومان و با اون شکلایی که تو سایتش تبلیغ میکنه فرقداره و خیلی بیریخت و ساده هست 1مگ 1ساله فعال کردم شد400تومان با هزینه اضافی که واسطه روش کشید حدود 450تومان شد سرعت بین 40 تا 60 متغیره با دکلش هم حدود 500متری فاصله دارم از مودم بی کیفیت انتظار بیشتری نمیره
طرحش که تموم بشه بیخیالش میشم
درکل همون نت معمولی مخابرات از همه بهتره من که خیلی پشیمون شدم وایمکس گرفتم
رضا
۱۰:۵۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
اصلا ایرانسل بدرد میخره
لابی
۰۰:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۲
ما که نداریم
شبدیس
۰۱:۱۷ ۱۲ دی ۱۳۹۲
دوستای خوبم اگه راهنمایی میخواین بگید تا کمکتون بکنم... مبین نت بهتر چون ضریبش 1 به 4 اما ایرانسل 1 به 8. مبین نت پشتیبانی داره و و مدل های رومیزیش با سرعت 1 مگ عالین..
سادات
۱۷:۴۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۲
من مبین نت دارم ولی مثل .... پشیمونم کلا دو ماه مشترک شدم تو این دو ماه مجموعا دو هفته اینرنتم وصل نبوده هی زنگ میزنی میگن فرم پر میکنیم بیان مودم رو چک کنن هیچ خبرینمیشه یک بار گفتن مودم خرابه عوض کردم حالا اینم خرابه!
احسان
۱۲:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
وایمکس بهتره از نضر من سرعتش بالاست
سحر
۲۰:۰۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۲
سلام.یکی کمکم کنه گیر کردم بین وای مکس و وای فای!اگر وای مکس بهتره توروخدا بدون تعصب بگید مبین نت بخرم یا ایرانسل؟
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
ایرانسل
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
من مبین نت دارم و اصلا راضی نیستم
مجتبی
۱۲:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
من 4 ساله مبین نت گرفتم البته اجباری چون خط تلفنم pcm بود حالا پشیمونم چرا مودم سیم کارت خور نگرفتم چون هر که داره ازش راضیه از من میشنوی مودم سیم کارت خور بگیر قیمتش دو برابره ولی ارزششو داره
hamed
۰۲:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۲
من یه مودم مبین نت خریدم سرعت دانلودش خیلی عالیه .اما مبین نت کلا یه مشکل داره .اونم اینکه وقتی مودم روشن باشه و به هیچ دستگاهی هم وصل نباشه خود به خود از حجم تعرفت کم میکنه
دها بار زنگ زدم هر بار یه بهانه ای اوردن شاید کسی هکت کرده باشه و از این مزخرفات
اینو بهش میگن دزدی ما هم زورمون نمیرسه
خسته
۱۰:۴۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
دقیقا همینطوره دوستان
یکی از مشکلات اساسی مبین نت اینه که حجم مصرف رو خیلی بالاتر از اونی که هست نشون میده
در بعضی موارد که کاملا فاجعه است مثلا یک بار در حالی که مودم روشن بود و به هیچ دستگاهی وصل نبود در عرض یک ساعت ۸۰۰ مگابایت از حجم من رو مصرف کرد. مشابه این اتفاق چند بار دیگه هم برای من افتاده.
هر چه تماس گرفتم گفتم اصلا با این سرعت چنین مصرفی غیر ممکنه هیچ کاری نکردند.
مبین نت=دزدی در روز روشن
یونس
۲۰:۱۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۲
میشه بگید مبین نت بهتره یا ایرانسل چون ما تو استاناذربایجان غربی هستیم