سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي خبرداد

اعلام جزئیات دستگیری "روزنامه‌نگاران" از سوي وزارت اطلاعات

وزیر اطلاعات گفت: به زودي جزئیات دستگیری تعدادي از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران از سوي وزارت اطلاعات اعلام مي‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین "حیدر مصلحی" در حاشیه مراسم تجدید میثاق رئيس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام راحل در پاسخ به سوالی درباره جزئیات دستگیری تعدادی از "روزنامه‌نگاران"، گفت: این جزئیات به زودی اعلام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در همین زمینه، افزود: بازداشت‌ اخیر روزنامه‌نگاران مصادف با تعطیلات بود و ما فرصتي براي پیگیری نداشتیم، اما از شواهد اينگونه بر مي‌آيد كه جرم آنها مطبوعاتی نبوده و ارتباطاتی با خارج از کشور وجود داشته که این موضوع در حال بررسی است.

وی با بیان این‌که «بعضی از افراد بازداشت شده ندانسته و ناخواسته در مسیری نادرست قرار گرفتند» تصریح کرد: افراد دیگری طرح‌ریزی کردند و این روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که اطلاعات درستی نداشتند، در این مسیر فعالیت کرده‌اند به تصور این‌که وظیفه اطلاع‌رسانی و خبری خود را انجام می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بعضی از افراد دیگر با جمع‌آوری و بهره‌گیری از اطلاعات این افراد آن را به رسانه‌های خارج از کشور منتقل کرده و گاهی اوقات هم خط ‌دهی از بیرون صورت می‌گرفته است.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال تشدید اختلافات مسوولین، بعضی سیاه‌نمایی‌ها در کشور از این نمونه‌هاست و با این‌که ما در حال حاضر در معرض تحریم دشمن هستیم، برخی ‌می‌خواهند نقش ستون پنجم دشمن را ایفا کنند و یاس و ناامیدی را ترویج کنند؛ این مسائلی است که باید بیشتر بررسی شود و دریابیم که بعضی از این افراد در این مسائل چقدر نقش داشته‌اند.

حسيني افزود: قطعا قاطبه مطبوعات و خبرنگاران افراد با انگیزه‌ای بوده قصد خدمت دارند، اما باید آموزش هم ببینند که گاهی اوقات در زمین دشمن بازی نکرده و کاری نکنند که دیگران از قلم آن‌ها بهره گیرند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي چند روز پیش با تایید خبر بازداشت چند روزنامه‌نگار، خاطرنشان كرد: در حال بررسی این موضوع هستیم و پس از به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر، آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

گفتني است؛‌ طبق برخي اخبار در رسانه‌ها این افراد به‌دلیل اتهامات امنیتی بازداشت شده‌اند که وزارت اطلاعات به زودي جزييات اين دستگيري‌ها را اعلام مي‌كند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.