سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمان/

کرمان بهشت معادن سنگ مرمر است

نایب رئیس انجمن سنگ ایران گفت: استان کرمان بهشت معادن مرمر ایران است و کامل‌ترین سبد محصولات مرمر ایران را دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مالک رحمتی در دیدار انجمن سنگ ایران و کرمان اظهار داشت: جای تبریک دارد که شما کار خود را با یک رویکرد علمی آغاز کردید و قطعا در کار خود موفق می‌شود، زیرا رویکرد دانش بنیاد دارید.

وی افزود: اصولا صنعت معدن و معدنکاران در کشور با یک خلاء بسیار جدی روبه‌رو است و نباید به معدنکارهای خود معدنکار بگوییم و این افراد هیچ دانش علمی و دانشگاهی در مورد این صنعت ندارند و افرادی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند با این صنعت غریبه هستند و تحصیلات مرتبط با سنگ ندارند.

رحمتی ابراز داشت: انجمن سنگ ایران در این ایستگاه پنجم به یک نقطه‌ای رسیده که تلاش می‌کند، نگاهش را به مقوله صنعت، معدن، کارخانه و فرآوری در این زمینه یک نگاه علمی کند.

وی گفت: نخستین کاری که هدف ما است که در انجمن سنگ ایران انجام دهیم، ارتقای سطح علمی و فناوری تولید سنگ‌های تزئینی و افزایش بهره‌وری در معادن و کارخانجات فرآوری سنگ‌های تزئینی است.

رحمتی عنوان کرد: هدف دیگر انجمن سنگ ایران بازاریابی و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور و به دست آوردن، سهم بیشتر در بازارهای جهانی سنگ‌های تزئینی و ایجاد ارتباط علمی و تخصصی انجمن‌ها و مجامع بین‌اللملی است.

وی بیان داشت: ارتباطات با دنیا در زمینه سنگ خوب است، اما هنوز نتوانسته‌ایم از این ارتباطات آن استفاده بهینه را در مورد باز تولید انجمن‌های صنفی خود داشته باشیم و انجمن سنگ یک شبکه اینترنتی بسیار خوبی را طراحی کرده و می‌تواند یک ظرفیت بین‌اللملی باشد که بهره‌وری اولیه اتفاق افتاده است.

رحمتی یکی از دغدغه‌های انجمن سنگ ایران را ایجاد مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهی، آموزشی و نمایشگاهی مرتبط با سنگ تزئینی اعلام کرد و افزود: این خلاء در کشور حس می‌شود.

نایب رئیس انجمن سنگ ایران گفت: کرمان بهشت معادن است و باید اذعان کرد، بهشت معادن مرمر ایران استان کرمان است و کامل‌ترین سبد محصولات مرمر ایران را دارد.

وی افزود: با توجه به قطب بودن کرمان در تولید سنگ مرمر پیشنهاد می‌کنم که در کرمان نخستین سامانه صادراتی سنگ مرمر ایران تاسیس شود.

رحمتی بیان کرد: از کارهای بسیار خوبی که انجمن سنگ در همین دوره هیئت ‌مدیره جدید انجام داده، صدور گواهینامه‌های کیفیت استاندارد است در خیلی از کارخانجات و معادن ما هیچ گواهی و ساز و کار علمی روی کارهای آن‌ها نیست./ج1

برچسب ها: کرمان ، آزمایشگاه ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.