سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه سفارت ایران در کابل درباره شایعه کشته شدن اتباع افغانی توسط مرزبانان ایران

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برای جلوگیری از سوء‌استفاده افراد و گروه‌ها و دشمنان دوستی دو کشور درباره شایعات مربوط به کشته شدن تعدادی از اتباع افغان در مرز ایران و افغانستان توسط مرزبانان ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برای جلوگیری از سوء‌استفاده افراد و گروه‌ها و دشمنان دوستی دو کشور درباره شایعات مربوط به کشته شدن تعدادی از اتباع افغان در مرز ایران و افغانستان توسط مرزبانان ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

۱- این سفارت هنوز خبر تائید شده‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران در خصوص صحت این ادعاها دریافت نکرده است.

۲- در صورت صحت این خبر، سفارت از پیش آمدن چنین حادثه‌ای ابراز تاسف کرده و بر اهمیت کنترل مرزهای مشترک از سوی مرزبانان دو کشور جهت جلوگیری از ورود افراد غیر قانونی و پیش‌آمد چنین حوادثی تاکید می‌نماید.

۳- مسوولان مرزی ایران بارها بر تردد قانونی اتباع افغانی تاکید کرده و همواره متذکر شده‌اند که تشخیص اشرار و قاچاقچیان از کسانی که تردد غیر قانونی به هنگام عبور شبانه و تجاوز به مرزهای ایران دارند، بسیار دشوار است. لازم به یادآوری است که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تجاوز اشرار و قاچاقچیان تاکنون بیش از ۵۰۰۰ کشته متحمل شده‌اند.

۴- جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از مقامات ذی‌ربط افغانستان می‌خواهد تا با کنترل دقیق‌تر مناطق مرزی و مسیر ورود قانونی اتباع خود، تاکید و تصریح کند و در این ارتباط جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در جهت قانونمند کردن بستر حضور افراد جویای کار و کمک به کاهش معضل بیکاری راه‌های این همکاری را مورد بررسی و مذاکره قرار دهد.


منبع:خبرگزاری آواپرس

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.