سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسایی در همایش طلاب حامي جليلي:

رقابت امروز میان دو تفکر سازش و مقاومت است

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: در انتخابات پیش‌رو رقابت بین دو تفکر مقاومت و سازش است هر چند کاندیداها متفاوتی در انتخابات حضور دارند اما جدای از این که متعلق به جریان اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب هستند در این دو جریان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام رسایی عصر امروز در همایش طلاب و روحانیون حامی گفتمان انقلاب اسلامی که در حسینیه قهرودی‌هاي تهران برگزار شد با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: رقابت میان دو تفکر سازش و مقاومت است.
 
وی افزود: باید با حضور آگاهانه‌ خود در رقم زدن حماسه سیاسی سهیم باشیم.
 
رسایی با اشاره به آسیب‌شناسی دولت‌های گذشته بیان داشت: در هر دوره‌ای که دولت‌ها و حتی مجالس به آرمان‌ها و شعارهای انقلاب نزدیک‌تر بودند خدمات رسانی آنها بیشتر بوده است و هر چقدر از این آرمان‌ها دورتر شده‌اند به همان نسبت خدمات‌رسانی‌ آنها نیز کاهش یافته است.  
 
این نماینده مجلس ادامه داد: دولت موقت که بازرگان ریاست آن را بر عهده داشت و همچنین دولت خیانت که بنی‌صدر رئیس‌جمهور آن بود با آرمان‌های انقلاب در تقابل بودند هیچگونه خدماتی نداشتند؛ مهمترین وظیفه دولت موقت زمینه‌سازی برای انتخابات بود که بعد از تسخیر لانه جاسوسی استعفا داد و این وظیفه را انجام نداد.  
 
وی در ارتباط با دولت بنی صدر گفت: مهمترین وظیفه دولت خیانت اداره جنگ بود که بیشترین شکست‌ها در این دوره رقم خورد.  
 
رسایی افزود: دولت شهید رجایی با وجود کوتاه بودن زمان آن به علت میزان نزدیکی این دولت با آرمان‌های انقلاب، خادم‌ترین دولت در نزد مردم بود به طوري كه اين دولت ملاكي براي ساير دولت‌ها شد.
 
این نماینده مجلس بیان کرد: بیشترین مشارکت سیاسی در دولت جنگ به ریاست مقام معظم رهبری صورت گرفت و رئیس جمهور منتخب این دولت در دور دوم بیشترین رای را آورد.  
 
وی گفت: دولت سازندگی در دور دوم با کاهش مشارکت سیاسی و کاهش رأی هاشمی مواجه شد.  
 
رسایی در توضیح علت کاهش رای هاشمی اظهار داشت: دولت هاشمی پرکار بود ولی به علت سیاست‌های اقتصادی خاص که تورم 49 درصدی در پی داشت و از طرفی سیاستمداران اشراف‌گرا شدند باعث شد برای اولین و آخرین بار اغتشاشات اجتماعی در شهرهای قزوین، اراک، شیراز و مشهد داشته باشیم که این اغتشاشات مانند فتنه 88 مبنای سیاسی نداشت و مردم احساس کردند حاکمانی بر سر کار آمدند که از آرمان‌های انقلاب دور شدند.  

وی در ادامه اظهار داشت: دولت اصلاحات از ابتدا با این علم برسر کار نیامد و بعدها مشخص شد که منظورشان از اصلاح‌طلبی اصلاح مبانی اصلی و جهت‌گیری‌های انقلاب است؛ به طوری که اعضای مجلس ششم هم‌اینک یا در شبکه صدای آمریکا هستند یا در رسانه‌های بین المللی که عقبه سیاسی آن‌ها به سرویس‌های جاسوسی بر می‌گردد سایراعضای اصلاحات نیزدر کودتای سال 88 شرکت داشتند.

رسایی گفت: دولت احمدی‌نژاد با شعار عدالت برسر کار آمد و در بین دولت‌های بعد از جنگ بیشترین خدمت رسانی را داشت به طوری که مقام معظم رهبری فرمودند "در این دولت جوهره حقیقی امام و انقلاب زنده شد."

وی در ادامه افزود: همین دولت در دوره دومش کم کم دچار حاشیه شد به ویژه در دو سال اخیر که به همین میزان خدمت رسانی نیز کاهش یافت و آمارهایی که امروز ارائه می‌شود مربوط به شش سال اول است.

این نماینده مجلس با اشاره به جریان خانه نشینی رئیس جمهور بیان داشت: متاسفانه دولت به یک نفر خلاصه شد که رویکرد دولت بر خلاف سال‌های قبل به جای بقای در خدمت رویکرد بقای در قدرت شد.

وی ادامه داد:

رسایی ادامه داد: آقای حداد و آقای جلیلی را طرفدار جریان مقاومت می‌دانیم و بقیه طرفدار تفکر سازش هستندکه ما آقای جلیلی را ههم مقاوم‌تر و هم فردی دارای قدرت اجرایی بیشتر می‌دانیم.

وی با اشاره به ادعای برخی کاندیداها مبنی بر حل مشکلات اقتصادی ظرف مدت 3 ماه ، 6 ماه و یا دو سال بیان داشت: فقط سه ماه طول می‌کشد این افراد راه ساختمان پاستور را یاد بگیرند و تعیین وزرا و سایر افراد وزارت خانه‌ها امری زمان‌بر است.

رسایی در ادامه تصریح کرد: اصلاح ساختار دولت وظیفه دولت آینده است البته مقدار از این اصلاح ساختار در دولت‌های نهم و دهم اجرا شده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این شبهه که عده‌ای می‌گویند آقای جلیلی تنها  در وزارت‌خارجه بوده بیان داشت: مگر سایر کاندیداها در همه وزارتخانه‌ها بوده‌اند؟ رئیس جمهور الزاما نباید در همه زمینه‌های متخصص باشد و آن چه ضروری است این که مشکلات را بفهمد و دارای مدیریت باشد.

وی با اشاره به وظایف شورای امنیت ملی اظهار داشت: این شورا جایی است که وقتی مسایل کشور به صورت عادیحل نشود مشکلات را به این شورا می‌آورند به عنوان مثال حل اختلاف میان وزرا توسط دکتر جلیلی صورت گرفت همچنین مدیریت مقابله با فتنه 88 نیز بر عهده این شورا بوده است.

رسایی با توجه به پیام امام " هر موقع دیدید که رسانه‌های بیگانه از شما تمجدید می‌کنند به خودتان شک کنید"،اظهار داشت یک قاعده و ملاک دیگر برای حمایت از دکتر جلیلی بمباران تبلیغاتی رسانه‌های خارجی علیه ایشان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که مردم جلیلی را به صورت ناخودآگاه دوست دارند این است که احساس می‌کنند جلیلی نماد عزت است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رسایی ، همایش ، طلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.