سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با شاد زيستن افسردگي را از خود دور کنيد

به گفته‌ي روانشناسان ضرورت يک زندگي شاد به حدي است که آن را به عنوان يک عامل مهم بر سلامت جسم و روح انسان تلقي مي‌کنند و باعث از بين رفتن امراض به ويژه افسردگي مي‌دانند.

خسروي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: فقدان نشاط و شادي در جامعه نتايج بسياري را به دنبال دارد که مهمترين آن افسردگي و در پي آن بدبيني، ارزيابي منفي، بي‌علاقگي به کار، ناهنجاريهاي اجتماعي و رواج خشونت است.
وي با تاکيد به افسردگي از علائم شادماني تصريح کرد: بدخلقي، مشکلات خواب و اشتها، عدم لذت بردن از زندگي، کاهش انرژي جسماني، کاهش علاقه به موارد مختلف زندگي، کاهش عملکرد تحصيلي، شغلي و اجتماعي از عوامل ديگر عدم شادي در زندگي است.
وي با اشاره به علل ايجاد شادي اظهار کرد: شادماني ريشه در ايمان، وضعيت تاهل، همسر و تيپ شخصيتي فرد دارد که از کودکي شکل مي‌گيرد.
وي با بيان روشهاي شاد زيستن افزود: خوش‌بيني، افزايش فعاليت و سرگرمي، توسعه روابط اجتماعي، کاهش توقعات، رها کردن گذشته و زندگي در زمان حال به شاد زيستن کمک مي‌کند.
وي خاطر نشان کرد: با افزايش ايمان قلبي و دوري از نفرت و حسادت به افزايش لذت از پيرامون و در نهايت شادي و زندگي شادتر بکوشيم./ل
برچسب ها: فعالیت ، شادمانی ، ایمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.