سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غضنفري در جمع خبرنگاران خبر داد؛

اختصاص 10 درصد ريالي ذخيره صندوق توسعه ملي براي توسعه معادن بدون محدوديت ارزي

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: 2 هزارميليارد از 10 درصد ذخيره ريالي صندوق توسعه ملي براي توسعه معادن کشور اختصاص داده شده و اين صندوق آمادگي خود را براي پشتيباني ارزي بدون محدوديت اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت صبح امروز(سه‌شنبه) و در حاشيه بازديد رئيس‌جمهور از مرکز پژوهشگاه کارگروه علوم‌زيستي وابسته به سازمان زمين‌شناسي کشور در استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: ما هم‌اکنون از نظر اکتشافات تنها به دنبال شناسايي مواد نيستيم.
 
وي افزود: يکي از اقداماتي که از ديرباز در اين زمينه وجود داشته ، شناسايي مواد بوده که از دو طريق ژئوفيزيک هوايي و شيميايي انجام مي‌شده است که اخيرا نيز از طريق زمين‌شناسي مي‌توانيم به دستاوردهاي مهمي در زمينه پزشکي دست پيدا کنيم.
 
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود عناصر نادر خاکي در کشور تصريح کرد: ماهم‌اکنون مي‌توانيم باتوانمندي‌هاي خود عناصر نادر خاکي را اکتشاف و جمع‌آوري کنيم.
 
وي با اشاره به تشکيل کارگروه معدن درحاشيه بازديد امروز رئيس‌جمهور گفت: آخرين جلسه کارگروه معدن در دولت دهم امروز با حضور رئيس‌جمهور، وزرا يا نمايندگان آنان تشکيل خواهد شد تا آخرين مصوبات در اين زمينه پيگيري شود.
 
وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اين کارگروه  در 31 استان فعاليت‌هاي اکتشافي بسياري را مورد تحقيق قرارداده و بودجه زيادي را در اختيار اين استانها قرار داده است.
 
غضنفري با بيان اينکه با آغاز دور چهارم سفرهاي استاني، 8 کارگروه معدن به رياست رئيس‌جمهور در استان‌ها تشکيل شد، گفت: کارگروه معدن درديگر استان‌ها نيز به مرکزيت تهران به عنوان کارگروه ملي تشکيل جلسه داد و به طور متوسط براي هر استان 15 مصوبه معدني به تصويب رسيد.
 
وي در ادامه گفت: سال گذشته دراين حوزه 34 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و امسال نيز 50 ميليارد تومان براي اين بخش در نظر گرفته شده است.
 
وزير صنعت،‌معدن و تجارت با اشاره به تعامل مثبت صندوق توسعه ملي در کشور تاکيد کرد: 2 هزارميليارد از 10 درصد ذخيره ريالي صندوق توسعه ملي براي توسعه معادن کشور اختصاص داده شده و اين صندوق آمادگي خود را براي پشتيباني ارزي بدون محدوديت اعلام کرده است.
 انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.