سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

یزد قطب پزشکی قانونی کشور شود

معاون پزشكي آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني كشور خواستار تبدیل پزشکی قانونی یزد به قطب پزشکی قانونی کشور شد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

سیدامیر حسین مهدوی اظهار داشت:  یزد دارای پتانسیل بالایی در هر حوزه است و زیبنده نیست که پزشکی قانونی در استان یزد از عرصه پزشکی این استان که قطب شده است کمتر باشد.

وی ادامه داد: ویژگی‌هایی که در یزد و مردمان این شهر دیده می شود این انتظار را ایجاد کرده که  یزد به قطب پزشکی قانونی در کشور تبدیل شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پزشکی قانونی عزمی راسخ در حمایت از مدیران خود در کشور و برنامه‌های آنان دارد عنوان کرد: از هر برنامه و طرحی برای موفقیت و پیشبرد اهداف این سازمان در استان ها حمایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تثبیت مدیریت برای پیشبرد اهداف این سازمان امری ضروری محسوب می شود ادامه داد: استان یزد به لحاظ پزشکی در کشور نمونه است که به دلیل تلاش و کوشش و داشتن مدیریت صحیح است از این رو پزشکی قانونی نیز با نوع مدیریت و برنامه هایی که در نظر داردمی تواند این استان را در زمینه پزشکی قانونی به قطب تبدیل کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پزشکی قانونی در مواردی با کمبود نیرو روبرو است افزود: مجوزهای لازم برای استخدام و جذب نیروی فنی در این مرکز آماده است و امید است با به کار گیری پزشکان مجرب و نیروی انسانی فنی و متخصص، این استان به سمت قطب شدن در حوزه پزشکی قانونی برود.

وی با بیان اینکه این سازمان با استفاده از آخرین فناوری ‌ها در پی کشف حقیقت است عنوان کرد: استفاده از دستگاه‌هاي مدرن و به روز در آزمايشگاه‌هاي پزشكي قانوني با هدف انجام آزمايش‌هاي آسيب شناسي، ژنتيك، سم شناسي و مصرف مواد مخدر در دستور كار کادر این سازمان قرار دارد.

مهدوی ضافه کرد: اين سازمان با استفاده از دستگاه هاي پيشرفته سم شناسي ژنيتك آنالايزر، UHPLC ، HPLC و SPE براي شناسايي، تعيين مقدار و خالص سازي مواد در انواع نمونه هاي ارسالي به اين سازمان براي كشف جرم استفاده مي كند.

مهدوی توجه به نیازهای اساسی مردم و موضوع انجام آزمایشات با کمترین زمان و دقت کامل را از اصلی ترین برنامه‌های این سازمان برشمرد./س

 
برچسب ها: یزد ، قطب ، پزشکی ، قانونی ، در ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.