سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی حافظه هم از جنس تغذیه می شود

نقش تغذیه صحیح در افزایش قدرت حافظه در دوران بارداری در حافظه فرزند اهمیت بسزایی دارد.

میترا رزاقی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اهمیت تغذیه صحیح در افزایش قدرت حافظه نقش بسیار مهمی دارد چرا که نقش تغذیه در دوران جنینی و تأثیر غذاهایی که مادر در دوران بارداری مصرف می کند در حافظه فرزند بسیار مؤثر است.

وی افزود: اسیدهای چرب نقش بسیار مهمی در تقویت حافظه و ضریب هوشی افراد دارد زیرا قسمت عمده مغز در دوران جنینی از اسیدهای چرب امگا 3 شکل می گیرد.

وی عنوان کرد: در صورتی که تغذیه مادر هنگام بارداری و بخصوص در سه ماهه اول مناسب باشد و به مقدار کافی از منابع امگا 3 همچون ماهی، گردو و سبزی های برگ تیره استفاده شود در افزایش ضریب هوشی و حافظه تأثیر بسیار خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای داشتن حافظه قوی، رعایت کردن از یک رژیم غذایی متعادل و مناسب همراه با ورزش منظم می تواند نقش مهم و مؤثری را ایفا می کند.

وی در خاتمه توصیه کرد: مصرف صبحانه از اهمیت بالایی برخوردار است و گفتنی است که گرسنگی بیشتر از هشت ساعت نقش مؤثری در کاهش قدرت حافظه دارد و به همین دلیل بهتر است هنگامی که مشغول کارهای ذهنی می شوید هر 30 تا 45 دقیقه یک بار برای تنظیم قند خون، به مقدار کم مواد غذایی مناسب استفاده شود./ح

برچسب ها: حافظه ، جنین ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.