سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت حداکثری از بخش خصوصی فعال در صنعت آب و برق

معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزیر نیرو، اولویت‌های این معاونت را در دولت یازدهم تشریح و حمایت حداکثری از بخش خصوصی فعال در صنعت آب و برق را ازجمله این اولویت ها اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران علیرضا دایمی در آیین تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، گفت: پایبندی به اسناد بالادستی به كفایت در بخش آب و برق وجود دارد و تغییر رویكرد برای اجرای نظام فنی در طرح‌ها آغاز شده كه امیدواریم بتوانیم در این دوره این كار را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به برخی از چالش‌های موجود در بخش آب كشور كه باید با نظام فنی و اجرایی احصا شود، اظهار داشت: اصل 44 قانون اساسی باید در وزارت نیرو اجرا و حداكثر حمایت از بخش خصوصی فعال در صنعت آب و برق انجام شود.

وی به اصلاح نظام اقتصاد آب و برق به‌عنوان یكی از اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزارت نیرو اشاره كرد و گفت: این اقدام باید از دیدگاه اقتصادی‌سازی فعالیت‌های مرتبط با آب و برق و افزایش بهره‌وری در این صنعت انجام شود و راه‌حل بسیاری از چالش‌ها در اصلاح تعرفه‌های آب و برق است.

دایمی ادامه داد: طرح‌ها باید براساس مدل‌های كسب و كار اجرا شود و اثربخشی طرح‌ها موردتوجه قرار گیرد ضمن آنکه باید توجه بیشتری به بهره‌برداری مطلوب از سرمایه‌های موجود انجام شود.

وی تصریح كرد: ظرفیت‌هایی نیز در برنامه پنجم توسعه وجود دارد كه اجرایی کردن این برنامه‌ها بسیاری از چالش‌های موجود را برطرف می‌کند.

وی در پایان استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی و توجه خاص به مباحث اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی درخصوص همه طرح‌های وزارت نیرو را از دیگر اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزارت نیرو برشمرد.

حمید چیت چیان با صدور حکمی، علیرضا دایمی را به عنوان معاون جدید برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو منصوب کرد.

پیش از این، رضا انجم شعاع این مسئولیت را برعهده داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حمایت ، بخش خصوصی ، آب ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.