سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار "خودروهاي بالاي cc 2500" به زودي اعلام مي شود

رئيس کل گمرک از اعلام آمار خودروهاي بالاي cc 2500 در روزهاي آتي خبر داد و گفت: هيچ کالايي بدون داشتن مجوزهاي لازم از سازمان هاي ذي ربط امکان ترخيص از گمرک را ندارد.

مسعود کرباسيان رئيس کل گمرک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: هرکالايي بايد مجوزهايي که لازم است را داشته باشد تا مجاز به ترخيص از گمرک باشد و هيچ نوع کالايي بدون داشتن مجوز از سازمان هاي ذي ربط امکان ترخيص از گمرک را ندارد.

وي با اشاره به شايعه آلوده بودن برخي مواد وارداتي مانند برنج و گوشت افزود: در ترخيص گوشت از گمرک علاوه بر مجوز وزارت بهداشت و دامپزشکي کشور مسئله ذبح هم قابل توجه است و نمي توان آن را ناديده گرفت و اين جز وظايف گمرک است که هر کالايي تمام مجوزهاي لازم را براي ورود به کشور داشته باشند.

کرباسيان افزود: گمرک نقش سهل و ممتنع را ايفا مي کند يعني همان طور که تسريع کننده واردات و صادرات کالا است بازدارنده براي گرفتن مجوزهاي قانوني نيز مي باشد.

***ايران کد و شبنم به گمرک مرتبط نيستند

رئيس کل گمرک با اشاره به تأثير ايران کد و شبنم در تجارت خارجي افزود: در گمرک با ايران کد و شبنم کاري نداريم چرا که وظيفه گمرک برقراري يک نوع ارتباط بين المللي است و ما براساس تعرفه هاي هماهنگ بين المللي که مشترک بين 190 کشور دنيا است عمل مي کنيم. لذا کاربرد ايران کد و شبنم تنها در داخل کشور است و ربطي به گمرک ندارد.

***آمار خودروهاي 2500cc به زودي اعلام مي شود

مسعود کرباسيان در مورد آمار خودروهاي بالاي 2500cc که مجوز ترخيص از گمرکات براي آنها صادر شده گفت: آمار خودروهاي بالاي 2500cc که ثبت سفارش شده اند در دست بررسي است و به زودي اعلام مي شود.



برچسب ها: آمار ، خودرو ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.