سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

نقض سیاست کنترل جمعیت راهکاری اساسی در افزایش جمعیت/دستگاه‌های اجرایی مردم را توجیه کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس پیش‌بینی که از سوی کارشناسان مربوطه نسبت به کاهش و پیری جمعیت صورت گرفته بود، باید سیاست‌های خود را تغییر و به سمت افزایش جمعیت حرکت کنیم چرا که پیری و کاهش جمعیت برای جامعه ایرانی یک فاجعه است.

"آیت‌الله محسن حیدری" نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکیدات "مقام معظم رهبری" مبنی بر افزایش جمعیت کشور و اثرات مثبت آن بر جامعه اظهار داشت: در شرایط کنونی باید مسئله کنترل جمعیت که در گذشته به عنوان یک سیاست اصلی و کلیدی در جامعه مطرح بود نقض شود و سیاست مورد تاکید معظم‌له به عنوان یک اصل، جایگزین آن در جامعه شود. 
وی با اشاره به فرمایشات معظم‌له تصریح کرد: همانطور که "رهبر معظم انقلاب" صریحا تاکید کردند که ادامه سیاست کنترل جمعیت در چنین شرایطی غلط است باید به عنوان مسئله مهم آن را مدنظر قرار دهیم چرا که جامعه رو به پیری می‌رود و این مسئله برای رشد و پیشرفت کشور در آینده خطرناک و فاجعه است. 

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری به پیش‌بینی کارشناسان درباره کاهش 30 میلیونی جمعیت تا چهل سال آینده اشاره و تاکید کرد: براساس پیش‌بینی که از سوی کارشناسان مربوطه نسبت به کاهش و پیری جمعیت صورت گرفته بود، باید سیاست‌های خود را تغییر و به سمت افزایش جمعیت حرکت کنیم چرا که پیری و کاهش جمعیت برای جامعه ایرانی یک فاجعه است.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: جمهوری اسلامی با وجود امکانات طبیعی، صنعت، معادن و استعدادهای کشاورزی فراوان جهت اداره کردن یک کشور 150 میلیونی هم کاملا مهیاست و همانطور که معظم‌له اشاره داشتند نباید مسئله‌ای به این مهمی را حد حرف و صحبت باقی گذاشت لذا دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاران باید با اتخاذ سیاست‌ها و قوانین جدید متناسب با شرایط روز برای تحقق فرمایشات ایشان گام بردارند. 

وی به تاثیرگذاری دستگاه‌های مربوطه برای تحقق این سیاست اشاره و تصریح کرد: مسئولان اجرایی کشور در تمامی سطوح، مشاوران علمی، نخبگان، بنیادها، رسانه‌ملی و مطبوعات باید با اتخاذ سیاست‌های جدی و ارائه مشاوره‌های کارساز برای تحقق این برنامه فرهنگ‌سازی کنند تا کشور براساس برنامه‌ای دقیق و علمی وارد مرحله‌ای جدید شود.

آیت‌الله حیدری به نحوه چگونگی اجرا شدن برنامه افزایش جمعیت در کشور و پذیرش در جامعه از سوی مردم اشاره و تصریح کرد: همانطور که در گذشته جامعه با برنامه‌های اجرایی و تبلیغاتی نسبت به کنترل جمعیت قانع شد، مسئولان مربوطه باید نه به صورت افراطی بلکه به صورتی کاملا علمی و معتدل نسبت به افزایش جمعیت مردم را توجیح و قانع سازند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: متخصصان، موسسان، جامعه‌شناسان و مسئولان باید مردم را با استفاده از اطلاعات علمی و با زبان آمار خطرات فردی و جمعی جامعه را در آینده که با پیری مواجه است، آشنا کنند.

آیت‌الله حیدری در پایان به عمده  ترس خانوده‌های ایرانی در صورت افزایش تعداد فرزند اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید مردم را به شکلی توجیه کنند که در صورت افزایش جمعیت از نظر تامین غذایی و مسائل فرهنگی تربیتی دچار مشکل نمی‌شوند چرا که خانواده‌ها از این مسئله ترس زیادی دارند که مبادا در آینده با مشکلات جدی روبرو شوند، لذا اگر با برنامه‌ریزی‌های صحیح در این مسیر گام برداریم با تبعات منفی کاهش جمعیت مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.