سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هر سنی که باشید باید پوستتان را خانه تکانی کنید

در درمان "مشکلات پوستی" ابتدا می توان از درمان های ملایم تر استفاده کرد و آنگاه با تجویز پزشک سراغ درمان های سنگین تر رفت.

محمد رضا فلاحت متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: اغلب متخصصان پوست و مو از لایه برداری پوست يا پلینگ شیمیایی برای بر طرف کردن عوارض ناخوشایند همچون تغییر رنگ، چین و چروک و زبری استفاده می کنند.

وی در خصوص زمان و سن مناسب برای انجام پيلینگ گفت: هیچ محدوده سنی برای انجام "پلینگ" وجود ندارد و می توان در هر سنی انجام داد.

وی در ادامه گفت: بهترین فصلی که می توان پلینگ کرد پاییز و زمستان است چرا که نور آفتاب کمتر با پوست برخورد می کند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که به روی پوستشان تیرگی، "چروک های خفیف زود رس" و جوش های قدیمی وجود دارند می توانند پلینگ را انجام دهند.

وی تصریح کرد: مقدار لایه برداری بستگی به نوع و غلظت ماده موثره، "اسیدیته" و سایر مواد به کار رفته در فرمولاسیون فراورده دارد که باید متناسب با پوست انتخاب شوند.

وی به افرادی که پلینگ را انجام می دهند توصیه کرد: جهت لایه برداری  با این فراورده ها اول باید اسیدهای میوه "غلظت پایین" را استفاده کنند و سپس به تدریج غلظت آن ها را زیاد کنند.

وی در خاتمه گفت: پلینگ شیمیایی علاوه بر ترمیم و درمان نسبی چین و چروک زود رس، درمان بسیاری از بیماری ها و "عوارض پوستی" دیگر موثر و مفید است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.